Skip to main content

Goedemorgen,

 

Zouden de analoge zenders en nummering van KPN Thuis TV in het zenderoverzicht svp verwijderd kunnen worden. Daarna graag de UHD /Glas zenders hernoemen als NL 1 , NL 2, NL 3 etc etc. Het is nu met name lastig voor mijn vriendin en kinderen om de UHD zenders te bekijken en te gebruiken omdat ze intuïtief steeds op de nummering 1, 2, 3, 4 etc uitkomen en vergeten of nalaten naar 661, 662, 663, 664 ,665 te gaan (dit zijn de UHD/Glas zenders). Het zou fijn zijn wanneer de analoge zenders worden verwijderd (of glas klanten de mogelijkheid krijgen dit zelf te doen), en de nummering voor de UHD/ Glas zenders aan te passen naar 1, 2, 3, 4, 5 etc. Dat scheelt een hoop irritatie. 

De vraag om de HD-"Glas" zenders op 1 te plaatsen stellen we ondertussen al ruim twee jaar en nog altijd is er niets gebeurd.

Overigens bestaan er helemaal geen analoge zenders bij KPN.

Je zou een eigen zenderlijst kunnen maken waarbij je de zenders 1 t/m 10 weglaat zodat die ook niet gekozen kunnen worden.


Analoge zenders???? Er zijn wel SD, HD en HD-glas zenders.

Feit is natuurlijk wel dat je zelf nog steeds niet ZELF de zendervolgorde kunt aanpassen, maar ja, of die mogelijkheid ten koste van de aandeelhouders gaat? Dat weet ik ook niet, is al vaak genoeg over gesproken.


Wjb was me net voor.


Dat gaat lekker worden met:

Na upgrade nieuwe menu wordt gids-voorkeur niet onthouden na stroomonderbreking | KPN Community

Probleem is dat je nog altijd 661 moet indrukken voor bv NPO 1….


De zenderlijst wordt bij ons wel onthouden bij een stroomonderbreking.

 

Probleem is dat je nog altijd 661 moet indrukken voor bv NPO 1….

Klopt, vandaar dat ik al twee jaar lang bezig ben met aandacht vragen voor dit topic en ik dit issue voor het tweede jaar hoog in het lijstje van "goede voornemens voor het nieuwe jaar" heb opgenomen.

Goede voornemens 2020.

Goede voornemens 2021.

 


wjb, jij hebt het alleen over glas op 1 (en het is natuurlijk na alle toezeggingen van KPN in het verleden waardeloos dat dat nog niet is ingevoerd) maar ZELF de volgorde in de zenderlijst aanpassen is ook iets wat zou moeten. Ben je voor een deel het gedoe van HD-glas kwijt (maar niet jouw probleem met de opnames schat ik zo in).

Dat jij dingen niet hebt of dat bij jou alles vlekkeloos gaat/loopt, dat is mooi, maar dat hoeft niet voor iedereen van toepassing te zijn.


... maar ZELF de volgorde in de zenderlijst aanpassen is ook iets wat zou moeten.

Hoe graag we dat ook zouden willen, dat zal er zeer waarschijnlijk nooit gaan komen. Sommige zenders hebben zelfs een zendernummer afgedwongen in hun overeenkomst met KPN en ik heb zo'n vermoeden dat KPN contractueel dan ook geen vrije volgorde mag implementeren.

 

Ben je voor een deel het gedoe van HD-glas kwijt (maar niet jouw probleem met de opnames schat ik zo in).

Het probleem met de opnames blijft dan inderdaad bestaan en dat is voor mij wel een hele belangrijke reden om zo te vechten voor HD-"Glas" op 1.

 

Dat jij dingen niet hebt of dat bij jou alles vlekkeloos gaat/loopt, dat is mooi, maar dat hoeft niet voor iedereen van toepassing te zijn.

Wat wil je hiermee zeggen?


Dat gaat lekker worden met:

Na upgrade nieuwe menu wordt gids-voorkeur niet onthouden na stroomonderbreking | KPN Community

Probleem is dat je nog altijd 661 moet indrukken voor bv NPO 1….

 

Ik heb een universele afstandsbediening van Logitech.

One Ultimate.

Hier kan je zelf een voorkeurlijst inmaken (met pictogrammen).

Als ik op NPO1 klikt in de favorieten op de AB, dan gaat hij na 661, etc. 

Ik weet niet of Logitech deze AB nog maakt. (wel jammer).  Zie ook hier. 


Wij hebben hier een Harmony Hub en bedienen de TV ontvanger via Android telefoon en tablet.

Maar eigenlijk doen we dat alleen om radio te luisteren zonder dat de televisie daarbij aangezet wordt. Bij televisie kijken gebruiken we eigenlijk altijd de afstandsbediening van KPN om TV ontvanger, televisie en home cinema set te bedienen.


Ik erger me al jaren groen en geel aan dat je bij KPN per se de staatsomroep op 1 gezet krijgt en dat niet kan veranderen. (zenderlijsten functioneren gewoon niet).

Ik vind eigenlijk de reactie van iemand in dit forum, die ik eens heb gezien op deze vraag, de houding van KPN hierin goed weergeven. Het was iets als:

“Wat zeur je, 70 jaar geleden kon je toch ook alleen maar voor de NTS kiezen op 1.” 

:grin:

 


Ik heb een universele afstandsbediening van Logitech.

One Ultimate.

Hier kan je zelf een voorkeurlijst inmaken (met pictogrammen).

Als ik op NPO1 klikt in de favorieten op de AB, dan gaat hij na 661, etc. 

Ik weet niet of Logitech deze AB nog maakt. (wel jammer).  Zie ook hier. 

Aha, dat heb ik al een paar keer geopperd bij een vraag over de zendervolgorde, ik heb zelf geen ervaring met zo’n AB, maar bij deze weet ik dat het mogelijk is. Maar dat dacht ik al natuurlijk.


Ik erger me al jaren groen en geel aan dat je bij KPN per se de staatsomroep op 1 gezet krijgt en dat niet kan veranderen. (zenderlijsten functioneren gewoon niet).

Ik vind eigenlijk de reactie van iemand in dit forum, die ik eens heb gezien op deze vraag, de houding van KPN hierin goed weergeven. Het was iets als:

“Wat zeur je, 70 jaar geleden kon je toch ook alleen maar voor de NTS kiezen op 1.” 

:grin:

 

 

Ik heb geen idee waar je het over hebt. 

 

NPO1 staat bij KPN op 1.

Alleen het glasvezel kanaal, met de originele stream en daardoor mooier beeld, is helaas nog vanaf 661. 

 

En je opmerking van 70 jaar geleden, toen was er maar 1 zender en bijna niemand had TV.

Eind jaren 70 kwam pas de TV met AB en hadden velen nog maar 2 a 5 zenders.

In de jaren 80 kwam pas de kabelTV van de grond en dat was toen nog met 10 a 12 zenders.

Pan in deze eeuw kwam de digitale televisie. 


Ik erger me al jaren groen en geel aan dat je bij KPN per se de staatsomroep op 1 gezet krijgt en dat niet kan veranderen. (zenderlijsten functioneren gewoon niet).

Ik vind eigenlijk de reactie van iemand in dit forum, die ik eens heb gezien op deze vraag, de houding van KPN hierin goed weergeven. Het was iets als:

“Wat zeur je, 70 jaar geleden kon je toch ook alleen maar voor de NTS kiezen op 1.” 

:grin:

 

 

Ik heb geen idee waar je het over hebt. 

 

NPO1 staat bij KPN op 1.

Alleen het glasvezel kanaal, met de originele stream en daardoor mooier beeld, is helaas nog vanaf 661. 

 

En je opmerking van 70 jaar geleden, toen was er maar 1 zender en bijna niemand had TV.

Eind jaren 70 kwam pas de TV met AB en hadden velen nog maar 2 a 5 zenders.

In de jaren 80 kwam pas de kabelTV van de grond en dat was toen nog met 10 a 12 zenders.

Pan in deze eeuw kwam de digitale televisie. 

 

Op je opmerking na over digitale TV, dat is geintroduceerd in de vorige eeuw, klopt alles wat je schrijft. Maar is in het geheel niet relevant.

Ook dat men bij KPN nooit zelf heeft kunnen kiezen welke zender er op 1 komt.

Dat is altijd de staatsomroep, je krijgt hier geen andere zender op. 

 

 


Ik erger me al jaren groen en geel aan dat je bij KPN per se de staatsomroep op 1 gezet krijgt en dat niet kan veranderen. (zenderlijsten functioneren gewoon niet).

Ik vind eigenlijk de reactie van iemand in dit forum, die ik eens heb gezien op deze vraag, de houding van KPN hierin goed weergeven. Het was iets als:

“Wat zeur je, 70 jaar geleden kon je toch ook alleen maar voor de NTS kiezen op 1.” 

:grin:

 

 

Ik heb geen idee waar je het over hebt. 

 

NPO1 staat bij KPN op 1.

Alleen het glasvezel kanaal, met de originele stream en daardoor mooier beeld, is helaas nog vanaf 661. 

 

En je opmerking van 70 jaar geleden, toen was er maar 1 zender en bijna niemand had TV.

Eind jaren 70 kwam pas de TV met AB en hadden velen nog maar 2 a 5 zenders.

In de jaren 80 kwam pas de kabelTV van de grond en dat was toen nog met 10 a 12 zenders.

Pan in deze eeuw kwam de digitale televisie. 

 

Op je opmerking na over digitale TV, dat is geintroduceerd in de vorige eeuw, klopt alles wat je schrijft. Maar is in het geheel niet relevant.

Ook dat men bij KPN nooit zelf heeft kunnen kiezen welke zender er op 1 komt.

Dat is altijd de staatsomroep, je krijgt hier geen andere zender op. 

 

 

 

Dacht je dat ik dat niet wist?

Eind 20ste eeuw had zo goed als niemand Digitale TV.

Vandaar dat ik schreef begin deze eeuw. (zie ook hier).

En op 1 vind je toch NPO1? Zelfs in HD (7MB gecompimeerd signaal, maar wel aanvaartbaar.

Ja ik heb net als jij glasvezel en 661 tot 670 zijn de originele streams en dat beeld is natuurlijk mooier.

Hopelijk gaat KPN de Glasvezel zender snel ook vanaf 1 zetten en ook meer glasvezel (originele stream) toevoegen. 


Goedeavond beste. NL1 is bedoeld als een Rampen zender die 24 /7in de lucht blijft als er hopelijk niet  een Ramp gebeurd 🤔


Goedeavond beste. NL1 is bedoeld als een Rampen zender die 24 /7in de lucht blijft als er hopelijk niet  een Ramp gebeurd 🤔

En?