Skip to main content

Ter vervanging van een defecte HMB2260 V2 ontvingen wij een Arris VIP5202.
Het viel direct op dat de beeldkwaliteit veel minder was, enigszins vaag beeld en fletse kleuren. We konden dat vergelijken met de tweede HMB die we nog hebben.
Dat was in de HDR-stand; het beeld werd een stuk beter nadat de best mogelijke kwaliteit op de ontvanger werd ingesteld op UHD, met HDR Mode op Auto
De TV is een Philips 43PUS7805, de modem een Fritz 7590 in eigen beheer; alles met korte kabels aangesloten.

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Toevallig onlangs hetzelfde bij mijn moeder. Tot mijn verbazing zag ik dat HDR op AAN stond als default instelling. 

Bij haar op AUTOMATISCH gezet en het beeld was weer prima. 

Instellingen - beeld 

Soms zal je in combinatie met een televisie moeten spelen met de instellingen om het beste beeld te krijgen. 

@Jeroen van KPN @PeterG Door te spelen met de instellingen heb ik intussen een redelijk goed beeld verkregen, maar helaas is het nog steeds minder dan bij de HMB2260 V2.

Ik las op internet dat er ontvangers van KPN zijn met ingebouwde Chromecast; heeft de Arris VIP5202 deze voorziening ook?
Ik heb hem al in Google Home gezocht maar kon hem daar niet vinden.

Nee. De Arris heeft geen Chromecast. 

Met HDR automatisch is bij mijn moeder het beeld zels mooier dan met de vorige, ook een HMB2260. Zet anders HDR (beeld instelling) op UIT. Dan moet het goed zijn. Zelfs beter want er zit een 4k hdmi in in plaats van een HD hdmi.

HDR bij voorkeur op uit als je de apps niet gebruikt. TV kanalen gebruiken sowieso geen HDR 😎

!! Gebruik niet de oude hdmi kabel maar de nieuwe bijgeleverde. 

Reageer