Skip to main content
Beantwoord

De foutmelding stb nmc 400 kan bij mij maar niet opgelost worden

• May 26, 2025
  • 10 reacties
  • 62 keer bekeken

Waarom is er niemand de klantenservice die de klacht serieus neemt. Komt een storingsmonteur is 1.5 bezig het probleem op te zoeken.

Schrijft een aanbeveling uit en de knappe koppen van de klanten service zeggen gewoon kan niet.

Uit eindelijk na veel praten wordt er een nieuw model op gestuurd een vox 12 en wat krijg ik binnen een vol 10 . Maar weer bellen met de vrienden van kpn . Mag ik uiteindelijk deze omruilen voor een vox12 maar dan wel zelf naar een kpn winkel toe gaan.

Ik naar de kpn winkel, lekker midden in de stad en parkeerplek . Kom ik in de winkel, sorry meneer maar die heb ik niet op voorraad. Deze meneer in de winkel was dan ook niet te spreken over de akte van de klantenservice, lekker makkelijk het probleem doorschuiven. Gevraagd of deze behulpzame man een berichtje wilde sturen naar de klanten afdeling en specifiek naar de dame die ik had gesproken en haar naam had gekregen.

En je raad het al 0,0 reactie.

Dom dom dom elke keer aangegeven niet weg te willen en mijn contract weer te willen verlengen als er maar een oplossing komt

Helaas was ik zo dom om mijn abonnement te verlenen voor de duur van 2 jaar.

Dus volgend jaar ZIGGO ik kom eraan!!!!!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Als je DVS adapters gebruikt is het zeer aannemelijk dat die onderlinge verbinding dit probleem veroorzaakt. Is het een optie een rechtstreekse kabel, of via de switch naar je TV ontvanger te trekken?

Gebruik je deze adapters alleen voor deze TV of heb je er meerdere in huis?
We hebben daar ook een specifiek topic over, soms is daar nog wel wat winst te halen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Donkys8a, welkom op onze community! Heb je het issue nog weten op te lossen? Zowel de V10 als Box12 zijn modems die we op dit moment gebruiken en uitleveren. Ook de V10 zou dus gewoon moeten werken.

Werkt alles nu? Anders denken we graag even mee!
De stb nmc 400 foutmelding is een beetje een algemene melding dat er ergens iets niet goed zit in de verbinding. Hoe zit de TV ontvanger verbonden met je experiabox?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Storing zit er nog steeds e  voornamelijk s avonds als je ontspannen tv kijkt en niemand in de buurt is van de tv.

De verbinding is draadloos met dvs stekkers de monteur heeft bedraad geprobeerd en dat werkte ook niet naar behoren heb ook van die ronde schotels staan om het WiFi signaal te versterken.

• May 28, 2025

DVS word niet meer ondersteund door KPN. Bekabeld zonder DVS zou goed moeten werken. Let er daarbij op dat alle DVS stekkers ook daadwerkelijk losgekoppeld zijn.

Heb je een SuperWiFi in de buurt van de tv staan?

Gebruik je misschien een switch in je netwerk? Een kastje met 5 of 8 ethernet poorten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Er is een monteur geweest die heeft 1.5 uur vanalles geprobeerd en mij een extra super WiFi ding verkocht. En ja die staat ook bij de tv

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Hoe switch ik in mijn internet.

Ben al blij dat ik de aanvraag en uit knop kan vinden

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Gevonden staat op mijn kantoor op de 1e verdieping aan een vaste bekabeling

• May 28, 2025

Hoe switch ik in mijn internet.

Ben al blij dat ik de aanvraag en uit knop kan vinden

Met "switch" bedoel ik zo'n kastje:

Kan ook van een ander merk zijn.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Een DVS kan je inderdaad beter niet meer gebruiken.

Door de steeds groter wordende verstoring op 230 volt netwerk, werken deze steeds minder goed of helemaal niet.

Het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.

Je hebt de Experiabox V10 begrijp ik.

Dan heb je niets aan 1 Super Wifi 2 repeater, je moet er 2 hebben.

1. Eerste zo dicht mogelijk bij de Experiabox V10 en met een UTP kabel van de V10 naar de Super Wifi 2 repeater.
  2. De tweede moet dicht bij de KPN tv ontvanger staan en met een UTP kabel van de Super Wifi 2 naar de KPN tv ontvanger.
  1. Als je de Sagemcom DIW7022 hebt (KPN tv+ box) dan hoef je er maar 1 te hebben, die dicht bij de Experiabox v10 staat.
  2. De KPN mode / router Box12, heb je geen Super Wifi2 bij de modem / router nodig. Alleen bij de KPN tv ontvanger (uitgezonderd de DIW7022 (behalve als deze te ver weg staat, maar dan kan het via WIIF verder).

Een switch moet altijd IGMP Snooping onderstuenen.

Op de foto boven zie ik de Netgear G105E, die heeft dat en dit is een goede switch.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

De switch staat niet bij de tv in de buurt staat in een kamer waar de pc van het werk staan bekabeld.

Ik heb gevraagd aan kpn of ik een nieuwe tv box maar die krijg ik niet. Omdat mijn heb verlengd met 2 jaar doe ik dus nooit meer.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je DVS adapters gebruikt is het zeer aannemelijk dat die onderlinge verbinding dit probleem veroorzaakt. Is het een optie een rechtstreekse kabel, of via de switch naar je TV ontvanger te trekken?

Gebruik je deze adapters alleen voor deze TV of heb je er meerdere in huis?
We hebben daar ook een specifiek topic over, soms is daar nog wel wat winst te halen.

Â