Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Aha ok, goed om te weten. Dan houd ik het bij de snelkoppeling die ik al gemaakt heb. Die heb ik naar mijn Dock gesleept dus is het ook een soort van app geworden 😊 

Er komt geen TV+ app voor de MacBook, net zo min als dat er een TV+ app voor Windows zal komen.

Op een PC of laptop zal je via de site tv.kpn.com moeten kijken.

Wel kan je kijken of er een KPN TV browser app voor jouw browser beschikbaar is.

 

 


De KPN+ app is zo slecht. Veel slechter dan zijn voorganger de gewone KPN TV app. Heel slecht dat je verplicht een profiel moet maken. En nog slechter dat je resultaten van Google (Youtube) niet uit kan zetten. Zo stuur je ongewild je zoekresultaten door naar Google. En je hebt geen keus. 


@DuMaInSin bedankt voor jouw feedback! We nemen dit zeker mee. Ik ben ook benieuwd of er ook iets is wat je wél verbeterd vindt ten opzichte van de oude app? Of heb je liever in z'n geheel de features van de oude app terug?

Dat zijn goede opties idd:

  1. oudere KPN TV app terug rollen
  2. of:
    1. maak kijken zonder profiel mogelijk
    2. maak kijken met Face ID mogelijk
    3. mogelijk maken verwijderen Youtube, Disney, Prime, etc uit overzicht
    4. Denk aan privacy (zoek queries niet naar google)
    5. Voeg KPN Plus series toe
    6. verwijder dedicated Sport tabblad die niet werkt - is beta
    7. Denk aan je gebruikers ipv alleen de sales en marketing teams

Zo te zien, was de KPN+ app bijna een half jaar geleden uitgerold. En nog steeds geen series uit het Plus pakket in de KPN+ app? Waar zijn de ontwikkelaars al die tijd mee bezig geweest? 


De KPN+ app is zo slecht. Veel slechter dan zijn voorganger de gewone KPN TV app. Heel slecht dat je verplicht een profiel moet maken. En nog slechter dat je resultaten van Google (Youtube) niet uit kan zetten. Zo stuur je ongewild je zoekresultaten door naar Google. En je hebt geen keus. 

De oude app had ook twee profielen alleen zag je één van die twee profielen niet, ookal heette die "Ik". Je zag alleen het "Kids" profiel. Er is wat dat betreft dus eigenlijk niet echt iets wezenlijks verandert.

Ik ben het volkomen met je eens dat je de zoekresultaten moet kunnen beperken tot de streamingdiensten die je actief hebt staan en dat YouTube in dat kader ook als streamingdienst gezien moet worden.


WTF KPN,

als er een serie ongevraagd opnieuw wordt opgenomen en je wilt de alleen de toekomstige opnames annuleren worden in deze voortreffelijke nieuwe App nu ook de al opgenomen afleveringen verwijderd……HOE DAN / WAAROM DAN?????🤬

 

Nog geen enkele verbetering ervaren sinds deze zgn. update.


WTF KPN,

als er een serie ongevraagd opnieuw wordt opgenomen en je wilt de alleen de toekomstige opnames annuleren worden in deze voortreffelijke nieuwe App nu ook de al opgenomen afleveringen verwijderd……HOE DAN / WAAROM DAN?????🤬

Dat zou inderdaad absoluut niet mogen gebeuren, er staat bij geplande opnames immers niet voor niets (serie) opname annuleren…

...i.p.v. (serie) opname verwijderen dat getoond wordt bij de opgenomen uitzendingen.

 


@KPN, 

hierbij nog een melding over het functioneren van de nieuwe App:

halverwege de opname lijst staan opgenomen series dubbel in de lijst vermeld. Zeer vervelend.

Misschien kunnen jullie dat ook ff doorgeven aan het ontwikkelteam.


@KPN,

en dan hierbij al de 3e melding voor vanmorgen bij gebruik van de App:

Waarom krijg ik deze melding in de opnamelijst?

 


Gaat nergens over…..


WTF KPN,

als er een serie ongevraagd opnieuw wordt opgenomen en je wilt de alleen de toekomstige opnames annuleren worden in deze voortreffelijke nieuwe App nu ook de al opgenomen afleveringen verwijderd……HOE DAN / WAAROM DAN?????🤬

Dat zou inderdaad absoluut niet mogen gebeuren, er staat bij geplande opnames immers niet voor niets (serie) opname annuleren…

...i.p.v. (serie) opname verwijderen dat getoond wordt bij de opgenomen uitzendingen.

 

Ja jij zegt t en dat zou je verwachten, maar als je via de lijst naar een toekomstige opname gaat en daar zegt serie opname annuleren wordt dus wat al opgenomen was uit de lijst verwijderd, tweede keer dat ik dit constateerde en dus nu gemeld.

 

Eerste keer dacht ik dat ik het niet goed gezien had en misschien toch wat al was opgenomen al had verwijderd, ik ben blond maar dus niet gek hè.


Maar waarschijnlijk wel Gekke Gerritje om dit hier te melden want komt geen respons van KPN op dit soort berichten.


@KPN,

En hierbij melding nummer 4

waarom krijg ik ineens deze melding in de App als ik gewoon op mijn thuis adres een opname in de App wil kijken?

 


Vervolgens worden de instellingen van mijn telefoon geopend, en dan?

Moeten we nu elke keer als we een opname willen bekijken onze locatie met jullie gaan delen? Het moet niet gekker worden.

Nou dat gaat m dan niet meer worden voor vandaag, 4 keer irritatie is genoeg.

 

 


Mrs.Strong schreef:

Vervolgens worden de instellingen van mijn telefoon geopend, en dan?

Moet je de TV+ app toestemming geven om de locatiegegevens te benaderen.

 

Overigens zou je die melding niet mogen krijgen als je via wifi aangesloten bent.


@Mrs.Strong   Ik snap dat nog niet alles naar wens is en wat we als nieuwe issues zien sturen we netjes door naar de ontwikkelaars.

Maar het constant posten van ergernis op ergernis heeft ook niemand wat aan.    Wat die laatste issues betreft, heb je de app al toestemming gegeven om locatie gegevens te benaderen? 


@Mrs.Strong   Ik snap dat nog niet alles naar wens is en wat we als nieuwe issues zien sturen we netjes door naar de ontwikkelaars.

Maar het constant posten van ergernis op ergernis heeft ook niemand wat aan.    Wat die laatste issues betreft, heb je de app al toestemming gegeven om locatie gegevens te benaderen? 

Nee, en dat ga ik ook niet doen!

 

Jij noemt het constant posten van ergernis op ergernis, je zou er als KPN ook blij mee kunnen zijn dat je “klanten” die betalen voor dienstverlening de moeite nemen hier “om niet” op hun vrije zaterdag disfunctionaliteiten van de niet verbeterde App te melden.

 

Deze reactie nodigt in elk geval niet uit om meldingen te blijven doen.


Super juist dat je zaken blijft melden, dat is ook altijd welkom @Mrs.Strong! Let alleen wel op de manier waarop. Boze emoji's en meerdere vraagtekens zijn niet nodig. 🙂

Als je met de wifi thuis bent verbonden dan zou je die locatiemelding niet moeten krijgen. Zit je thuis op de wifi? Zo ja, heb je dan geen VPN aan op je toestel en werkt het op andere apparaten wel?
Elke keer toestemming geven hoort sowieso niet, zie ook dit stukje uit de melding:
 


Als je je telefoon en de app aan laat bijvoorbeeld dan zal hij, wanneer je voor eenmalig toestaan hebt gekozen, het niet nogmaals vragen. 
 

Waarom krijg ik deze melding in de opnamelijst?

 

Deze kan ik alleen verklaren als je niet thuis bent en je een programma wilt kijken van een zender dat niet buitenshuis te zien is. Zie hiervoor ook het zenderoverzicht (online tv-kijken onderweg). Bij welk opgenomen programma krijg je dit precies te zien? (Programma, zender, datum en tijdstip helpt ons).
 

halverwege de opname lijst staan opgenomen series dubbel in de lijst vermeld. Zeer vervelend.

Deze herkennen wij niet en willen wij graag meer van weten. Staan al je opgenomen series dubbel in jouw lijst? Is het mogelijk om een screenshot te maken, zodat wij dat kunnen meesturen in onze feedback naar de ontwikkelaars?
 

maar als je via de lijst naar een toekomstige opname gaat en daar zegt serie opname annuleren wordt dus wat al opgenomen was uit de lijst verwijderd, tweede keer dat ik dit constateerde en dus nu gemeld.

Dank! Dit gaan we zelf ook testen, want dit zou niet zo moeten zijn.
 

Maar waarschijnlijk wel Gekke Gerritje om dit hier te melden want komt geen respons van KPN op dit soort berichten.

We lezen sowieso mee, op alles reageren lukt niet altijd. Bedankt voor jouw meldingen en feedback tot zover!


De TV+ app gebruiken we op onze samsung the frame tv’s. Als je een programma wilt terugkijken dan krijg je een foutmelding, iets met oeps sorry… probeer het later nog eens. Klik je terug en klik je weer op ‘nu kijken’ gaat die weer laden en krijg je dezelfde melding. Deze melding kan je vervolgens niet meer wegklikken en dan moet je de app hard afsluiten. Na 4 of 5 of 9 keer lukt het wel een keer. 


Hallo, @deGrootje2 . Het topic waar je dit in post gaat over de app in een smartphone en tablet. Niet over die in een televisie. Maak daarvoor een nieuwe vraag aan of reageer in een topic wat over de SMART-TV app gaat.


Goedenavond @deGrootje2 en welkom hier op onze Community :)

 

Hallo, @deGrootje2 . Het topic waar je dit in post gaat over de app in een smartphone en tablet. Niet over die in een televisie. Maak daarvoor een nieuwe vraag aan of reageer in een topic wat over de SMART-TV app gaat.

Hier moet ik me bij aansluiten! Als je hier een eigen topic voor aanmaakt, denken we vanuit daar graag verder met je mee!


Sinds 18 juni buiten de deur kunnen houden. Tot nu. Vandaag geforceerd vanuit de software. 

We gaan het beleven. 


Is het mogelijk een TV-abonnement af te sluiten, alleen voor de app, zonder een kastje?


Nee @bartg96 . Er zit mimimaal 1 kastje bij in. Dat heeft ook de meeste mogelijkheden. Via de app zijn er wat beperkingen.

Het kastje hoef je niet te gebruiken.

Maar op het hoofdtoestel, meestal schermen vanaf 40”, is de betere beeldkwaliteit van het kastje wel aan te bevelen. App 6 Mb/s; kastje 14,2 Mb/s (Eerste 10 zenders + ESPN pakket + Ziggo Sport pakket). Overig via kastje 7,2 Mb/s. Verschil met app wel te zien. Vooral met sport (tennis; snelle bal, voetbal; pan-camera bewegingen).

De bediening van het kastje is met een Bluetooth afstandsbediening. Kastje kan volledig uit zicht. Zie het bezwaar niet. Kijk zelf al sinds 2004 met een SetTopBox van de provider. Eerst Ziggo, toen Digitenne, nu alweer 13 jaar KPN TV.

Ter vergelijk:

KPN TV met één kastje 12,50

Canaldigitaal via app zonder kastje 14,95 

NLziet zonder kastje 11,95 (en véél minder zenders)

Kortom, met of zonder kastje scheelt niks qua €.


Top, veel dank voor je snelle reactie Peter!


Vanaf oktober gaan wij over naar KPN.

Tijdens het bestellen is positief gereageerd op mijn vraag of ik ook via de AppleTV de KPN app kon gebruiken. Echter tot mijn verbazing zie ik deze niet in de AppStore terug. 

Is hierover bekend wanneer deze beschikbaar komt?


Dit topic gaat uitsluitend over de app voor de smartphone en tablet voor Android en iOS. Niet over de app in tv's en streamingboxjes. Echter toch even onderstaande en dan graag weer on topic.

 

De app voor Apple TV komt ook. Helaas is er nog geen release datum.

http://community.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-app-beschikbaar-maken-voor-apple-tv-605007


Beetje jammer wel. 
Eerst foute voorlichting over combikorting tijdens bestelling. Opgelost door afdeling finance nu. 

En nu blijkt dus ook niet te kloppen dat er een AppleTV app is. 
Eerste ervaringen zijn niet goed zo.


@ManuelBijen

Je krijgt via de app zeker niet net zo'n mooi beeld als via de kpn tv ontvanger. 

De online streams zijn 6 Mbps. Kpn tv ontvanger 14,2 Mbps. 

Echter: dit topic is voor de app in mobiele apparaten!


Reageer