Skip to main content

Teletekst is er niet meer kpn+ tv

Dat is nu een app. NOS Teletekst heet die.


Ik gok dat dat niet werkt voor ondertiteling, wat nog steeds de meeste gebruikte service van teletekst is, heb ik mij ooit laten vertellen.


@_Janus_ , alles over ondertiteling op de TV+ box kun je vinden in de Kennisbank: 

 

 


Ik blijf de ondertiteling vreemd vinden. Als ik het goed zie, dan wordt er gebruik gemaakt van de ondertiteling van Teletekst (witte letters op een transparante ondergrond), afwisselend met ondertiteling door een andere partij (opmaak in te stellen via het menu van TV+Box).

Welke er gebruikt wordt is niet in te stellen. Teletekst ondertiteling is goed, maar die andere vind ik heel matig. Plotseling te ondertiteling vertikaal, daarna weer horizontaal en veel verspringen van plaats. Heel irritant. Vreemd is ook dat er opgenomen programma's zijn die geen ondertiteling weergeven, maar die dat wel hebben met de oude TV box. Waarom geen keuze knop om zelf de kunnen kiezen welk soort ondertiteling je wilt. Persoonlijk het liefst die van Teletekst. Ik zou het heel fijn vinden dat hier aandacht naar uit gaat en een aanpassing plaats vindt. Als dit zo blijft dat ga ik weer terug naar de oude TV ontvanger.

Piet Alkema