Skip to main content
Vraag

De KPN TV+ Box is een berg ellende

• December 19, 2024
  • 43 reacties
  • 688 keer bekeken

De Android +box is een berg ellende. 
elke dag moet ik de stroom eraf halen en weer opnieuw opstarten. 
Zulke trage ontvanger heb ik nog nooit gehad en ik heb er twee. Dus kun je nagaan. 
super irritant met dat kl….menu. En als van zender wisselt duurt het 4 tot 5 seconden voordat je beeld hebt. 
heb al geprobeerd de beeld instellingen te wijzigen. Maar weer terug gezet op multicast toen geluid begon te haperen. 
Echt een verschrikkelijk ding. 
als hier niet snel verandering in komt ga ik weg bij kpn en zoek naar een andere provider die wel fatsoenlijke ontvangers levert. 

een zeer trieste bedoening wat ik niet gewend ben van kpn. Deze zooi is nooit vooraf getest dat is wel duidelijk 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

43 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 19, 2024

Bijzonder ​@peter018g ik heb er twee staan en die werken probleemloos.  Maak even een eigen topic aan als we je kunnen helpen. 

• Auteur
  • Helper
  • December 19, 2024

Wat bedoel je met probleemloos? 

Die oude Linux arris ontvangers, ja werkte prima en snel. maar dit is waardeloos. 

Had hem vanmiddag om 14 uur afgezet, vanavond om 18 uur aan voor het nieuws en de ellende begint meteen weer van vooraf aan. Dus vertel maar. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2024

Zijn de ontvangers wel met een kabel aangesloten op het modem?

• Auteur
  • Helper
  • December 20, 2024

Hier is alles bekabeld aangesloten, ( wifi uit ) Enkel mobiele telefoons.

Fritzbox 7590 

Fritzbox 7590 AX

up en down 1 GB 

Speedtest op up en down ruim 900 soms zelfs boven 1 GB

UTP cat6 met imgp switch 1000 voor de tv+boxen.

Voor internet is een aparte switch aangesloten op een andere poort van de fritzbox.

Op beiden fritzboxen zelfde ervaring. 

Ik kan instellen wat ik wil op die tv+ box, het heeft geen zin. 

Forum|alt.badge.img+3

Hier bijna hetzelfde Peter. Ook met Fritzbox en allerlei problemen en irritaties.

Gewoon troep. Waren we maar nooit overgestapt vanaf oud kpn systeem. Dat draaide (eindelijk) snel en stabiel.

• Auteur
  • Helper
  • December 21, 2024

Hier bijna hetzelfde Peter. Ook met Fritzbox en allerlei problemen en irritaties.

Gewoon troep. Waren we maar nooit overgestapt vanaf oud kpn systeem. Dat draaide (eindelijk) snel en stabiel.

Ik heb alweer vanalles geprobeerd, maar ik ga zoeken en als mijn contract afloopt ga ik over naar een andere provider die zulke zooi niet gebruikt. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 23, 2024

Zou het aan het modem kunnen liggen, ​@peter018g? Ik heb een Box 12 en daarmee werken de twee +Boxen die ik heb probleemloos samen, zowel bekabeld als via WiFi. Als je WiFi wilt gebruiken is een Box 12 zelfs noodzakelijk.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2024

Welk glasvezel kastje heb je? 

• Auteur
  • Helper
  • December 23, 2024

Hoe moet ik dat weten? Dat is verzegeld. 

• Auteur
  • Helper
  • December 23, 2024

Zou het aan het modem kunnen liggen, ​@peter018g? Ik heb een Box 12 en daarmee werken de twee +Boxen die ik heb probleemloos samen, zowel bekabeld als via WiFi. Als je WiFi wilt gebruiken is een Box 12 zelfs noodzakelijk.

Die box van kpn heb ik meteen teruggestuurd 

met dat ding kun je niets fatsoenlijk zelf instellen. Maar dit ligt echt niet aan de Fritzboxen. Avm is trots op zijn producten, die gewoon werken. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2024

Hoe moet ik dat weten? Dat is verzegeld. 

Het kastje waar de WAN kabel in gaat. Meestal zwart van kleur. Staat als het goed is een merkje op.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Jammer dat deze dienst dan nog niet aan je verwachtingen voldoet Peter, ik zou het jammer vinden als je ons zou verlaten. Zoals aangegeven werkt deze dienst momenteel voor de meerderheid van gebruikers goed. We blijven werken aan updates van deze dienst. 

Je kan ook altijd even kijken naar de artikelen op onze kennisbank voor aanvullende tips:

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149

Mochten de problemen aanhouden dan kan je altijd even de klantenservice contacteren. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

• Auteur
  • Helper
  • December 23, 2024

Dat is geen zwart kastje. De glasvezel zit binnen aangesloten in een grijze kast aan de muur bevestigd. 
mij weet wel dat ze de printplaat hebben vervangen toen ik overging naar 1 gb up en down 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2024

Ah. 
Die Fritz!Box, huurt u die via KPN of heb je die zelf aangeschaft? Indien het eerste zou ik vooral contact met ons op nemen. Mogelijk kan een monteur langs komen om te onderzoeken waar het probleem zit. 

wjb
Wijsgeer
  • December 23, 2024

Als je WiFi wilt gebruiken is een Box 12 zelfs noodzakelijk.

Dat is niet het geval, elke wifi dat multicast to unicast ondersteunt kan gebruikt worden. Zo draait mijn TV+ Box ook probleemloos acheter een EdgeRouter waarbij de wifi verzorgt wordt de EAP610 accesspoints van TP-Link.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 23, 2024

Als je WiFi wilt gebruiken is een Box 12 zelfs noodzakelijk.

Dat is niet het geval, elke wifi dat multicast to unicast ondersteunt kan gebruikt worden. Zo draait mijn TV+ Box ook probleemloos acheter een EdgeRouter waarbij de wifi verzorgt wordt de EAP610 accesspoints van TP-Link.

En je kan ook een Super Wifi2 repeater kopen of huren bij KPN.

Die kan je gewoon achter de Experiabox handen.

Hij neemt dan wel WIFI volledig over van de Experiabox.

Zie optie 4

Ik begreep van een monteur dat het ook werkt met de SuperWifi1.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 23, 2024

@wjb, OK, maar ik doelde hier puur even op de KPN-modems zelf...als je bijvoorbeeld de V10 hebt schijnt het niet te werken...

wjb
Wijsgeer
  • December 23, 2024

@wjb, OK, maar ik doelde hier puur even op de KPN-modems zelf...als je bijvoorbeeld de V10 hebt schijnt het niet te werken...

Ik denk dat het met een V10 voorzien van de nieuwe firmware V10.C.24.12.11 ook wel zal werken.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 23, 2024

Ik denk dat het met een V10 voorzien van de nieuwe firmware V10.C.24.12.11 ook wel zal werken.

O, dat zal...toen ik destijds overstapte naar TV+ kreeg ik ook meteen een nieuw modem (Box 12 dus).

• Auteur
  • Helper
  • December 26, 2024

Ik maak hier nu maar een topic aan, misschien komt er dan wel een oplossing. 

Sinds mijn oude Arris ( linux ) kastjes niet meer werkte, omdat er steeds geen software geladen kon worden, heb ik twee nieuwe TV+ boxen ( android ! ) gekregen.

Echter vanaf het begin problemen met traag menu, traag opstarten, traag van zender wisselen, duurt zeker 4 tot 5 seconden voor er beeld is, regelmatig van de stroom af omdat ze niet meer reageerden.

Aansluiting:

Fritzbox 7590 AX 

Snelheid 1GB up/down

1 x Bekabeld rechtreeks op fritzbox met cat6

1 x Bekabeld via imgp switch 1gb met cat6

Geprobeerd: Instellingen multicast en unicast 

Geluid getracht goed in te stellen met dolby naar stereo.

HDMI aansluiting op tv alle 4 getest. 

Uiteindelijk GEEN resultaat. 

Komt hier een oplossing voor of hoe zit dat? 

Ik betaal trouw elke maand een hoop geld, voor goede diensten, echter dit laat veel te wensen over. 

Mijn contract loopt binnenkort af en ben al bezig om een andere goede provider te zoeken. 

Dus als KPN wil dat een trouwe klant blijft, moeten ze toch snel iets gaan doen.

Lever goed spul dat werkt of zorg dat het snel wordt opgelost. Ik ben hier zowat klaar mee. 

gr. Peter

Admin: samengevoegd met bestaand topic over hetzelfde probleem.

HansGlas
Slimmerik
  • December 26, 2024

“ Komt hier een oplossing voor of hoe zit dat?”

U heeft geen idee wat u heeft verprutst?

“Fritzbox 7590 AX 

Snelheid 1GB up/down

1 x Bekabeld via imgp switch 1gb met cat6”

Werkt hier prima.

Uw toon staat mij niet aan!

• Auteur
  • Helper
  • December 26, 2024

“Fritzbox 7590 AX 

Snelheid 1GB up/down

Werkt hier prima.

Ik heb vorige week ook al het probleem gemeld, maar toen ik opgaf hoe het aangesloten was, kreeg ik geen antwoord meer!!

Komen er updates ? is er een andere oplossing? KPN komt met niets !

Dus de opmerking , uw toon bevalt me niet, is geheel onterecht! 

Weet wat me te doen. 

HansGlas
Slimmerik
  • December 26, 2024

“Fritzbox 7590 AX 

Snelheid 1GB up/down

Werkt hier prima.

Ik heb vorige week ook al het probleem gemeld, maar toen ik opgaf hoe het aangesloten was, kreeg ik geen antwoord meer!!

Komen er updates ? is er een andere oplossing? KPN komt met niets !

Dus de opmerking , uw toon bevalt me niet, is geheel onterecht! 

Weet wat me te doen. 

Pardon?
Zal ik zelf maar even bepalen of uw toon mij wel of niet bevalt?

U heeft vrijwel de zelfde setup als ondergetekende.
Helaas heeft u problemen en ik niet.
Ik begrijp de frustratie.

Forum|alt.badge.img+3

@HansGlas hier ook veel van dat soort problemen, al vanaf dag 1. Vraag wordt gesteld omdat er voor een product en dienst betaald wordt die maar deels geleverd wordt. Ik snap helemaal die frustraties.

Zolang je niet voor kpn werkt hoef je je hier niet aangevallen voelen en ook niet zo te reageren 

Ik heb diezelfde frustraties! Ik probeer me ook zakelijk op te stellen maar kan je verzekeren dat het soms niet mee valt en vaak mijn antwoord moet herschrijven voor het posten. Bot zijn helpt namelijk niet (altijd).

Een antwoord dat je de toon niet aanstaat helpt dan helemaal niet. 

@peter018g ik hoor graag als je een goed alternatief hebt gevonden! Ik zit hier nog voorlopig aan vast 🫤.

Misschien helpt verhuizen?

HansGlas
Slimmerik
  • December 26, 2024

@HansGlas hier ook veel van dat soort problemen, al vanaf dag 1. Vraag wordt gesteld omdat er voor een product en dienst betaald wordt die maar deels geleverd wordt. Ik snap helemaal die frustraties.

Zolang je niet voor kpn werkt hoef je je hier niet aangevallen voelen en ook niet zo te reageren 

Ik heb diezelfde frustraties! Ik probeer me ook zakelijk op te stellen maar kan je verzekeren dat het soms niet mee valt en vaak mijn antwoord moet herschrijven voor het posten. Bot zijn helpt namelijk niet (altijd).

Een antwoord dat je de toon niet aanstaat helpt dan helemaal niet. 

@peter018g ik hoor graag als je een goed alternatief hebt gevonden! Ik zit hier nog voorlopig aan vast 🫤.

Misschien helpt verhuizen?

U heeft veel woorden nodig om an te geven dat mijn toon u niet aan staat.

En geeft geen oplossing tenzij ik uw suggestie van verhuizen serieus moet nemen?