Skip to main content
Vraag

De KPN TV+ Box is een berg ellende

• December 19, 2024
  • 43 reacties
  • 688 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

43 reacties

• Auteur
  • Helper
  • December 26, 2024

@HansGlas hier ook veel van dat soort problemen, al vanaf dag 1. Vraag wordt gesteld omdat er voor een product en dienst betaald wordt die maar deels geleverd wordt. Ik snap helemaal die frustraties.

Zolang je niet voor kpn werkt hoef je je hier niet aangevallen voelen en ook niet zo te reageren 

Ik heb diezelfde frustraties! Ik probeer me ook zakelijk op te stellen maar kan je verzekeren dat het soms niet mee valt en vaak mijn antwoord moet herschrijven voor het posten. Bot zijn helpt namelijk niet (altijd).

Een antwoord dat je de toon niet aanstaat helpt dan helemaal niet. 

@peter018g ik hoor graag als je een goed alternatief hebt gevonden! Ik zit hier nog voorlopig aan vast 🫤.

Misschien helpt verhuizen?

U heeft veel woorden nodig om an te geven dat mijn toon u niet aan staat.

En geeft geen oplossing tenzij ik uw suggestie van verhuizen serieus moet nemen?

Zoals ik sschreef, ben ik al op zoek naar een goede provider!

en Martijn en Lies, ik zal het posten wanneer ik een goede heb gevonden. Maar ik kijk niet alleen online, ik bel ze ook om dingen te vragen.

Forum|alt.badge.img+3

@Peter Biemans we zijn bezig met een ander huis. Weet niet of KPN in de straat ligt met koper of glasvezel.

Wellicht wel Delta (waar ik ook liever niet naar terug ga, zeker nu niet ze ook op van die Android kastjes aan het overstappen zijn). Maar zoveel alternatieven zijn er volgens mij niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Peter, ik snap volkomen dat je hier van baalt en dat je een oplossing wenst. Laten we het wel even vriendelijk naar elkaar houden, we zitten hier tenslotte om elkaar te helpen.

In mijn ogen is je opstelling goed. Bekabeld aansluiten is het devies, de switch is voorzien van IGMP en er is we één bekabeld aangesloten.

Je zou nog wat met deze variabelen kunnen spelen om te testen.

• De switch afkoppelen om te kijken wat de overgebleven ontvanger dan doet.
  • Kijken of de FRITZ!Box is voorzien van de laatste firmware
  • Toch even de Experia Box aansluiten om te kijken wat het totaalplaatje dan doet.

Het blijft lastig om dit op een afstand via dit kanaal allemaal uit te sluiten. Mochten de problemen aanhouden dan zou ik toch even contact zoeken met de klantenservice om een storingsmelding te laten aanmaken. Dat kan dan via een terugbelafspraak.

• Auteur
  • Helper
  • December 27, 2024

Ahh, kijk dank je wel voor deze reactie. 

1. dat kan doen ik zal morgen de imgp switch afkoppelen en kijken wat de rechtstreeks bekabelde tv+ box doet.
  2. Dat heb ik al gecontroleerd, alle producten zijn voorzien van de laatste updates.
  3. Dat kan ik niet omdat ik deze niet heb.
  4. Ik heb ook nog een vrij nieuwe fritzbox 7590 ( zonder AX ) die kan ook proberen.

Ik laat het hier weten wat mijn ervaring is. 

mvg Peter

• Auteur
  • Helper
  • December 27, 2024

@Peter Biemans we zijn bezig met een ander huis. Weet niet of KPN in de straat ligt met koper of glasvezel.

Wellicht wel Delta (waar ik ook liever niet naar terug ga, zeker nu niet ze ook op van die Android kastjes aan het overstappen zijn). Maar zoveel alternatieven zijn er volgens mij niet.

Trined of SNLR

• Auteur
  • Helper
  • December 27, 2024

Trined of SNLR

of multifiber

Forum|alt.badge.img+3

Gaat me eigenlijk meer om tv te kijken, niet zozeer internet aanbieder. Soms is dat namelijk helemaal niet gekoppeld.

• Auteur
  • Helper
  • December 27, 2024

ziggo tv en andere provider voor internet

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • December 28, 2024

ziggo tv en andere provider voor internet

ligt eraan hoe je tv wilt kijken bij ziggo

als dat via een next /next mini gewenst is moet je ook ziggo internet hebben 

Forum|alt.badge.img+3

Ziggo, Delta.... Dat DVB-C was zo slecht nog niet!

I.i.g. gedoe met apps, gewoon linear kijken. Wat een verademing was dat!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • December 28, 2024

I.i.g. gedoe met apps, gewoon linear kijken. Wat een verademing was dat!

blij dat het steeds meer uitgefaseerd wordt 

• Auteur
  • Helper
  • December 28, 2024

Ahh, kijk dank je wel voor deze reactie. 

1. dat kan doen ik zal morgen de imgp switch afkoppelen en kijken wat de rechtstreeks bekabelde tv+ box doet.
  2. Dat heb ik al gecontroleerd, alle producten zijn voorzien van de laatste updates.
  3. Dat kan ik niet omdat ik deze niet heb.
  4. Ik heb ook nog een vrij nieuwe fritzbox 7590 ( zonder AX ) die kan ook proberen.

Ik laat het hier weten wat mijn ervaring is. 

mvg Peter

Ik krijg op mijn imgp switch ( na inloggen op de switch ) een melding te zien bij rxbadpkt, volgens mij wil dat zeggen dat ie dan overschakeld naar half duplex 10mbps. 

• Auteur
  • Helper
  • December 28, 2024

Ik heb de switch uitgeschakeld en de tv+box getest ( die op de aparte bekabeling zit )

Maar dat heeft helaas geen effect.

De fritzbox 7590 en 7590AX geven beiden geen andere resultaten, dus heb de 7590AX weer aangesloten.

Forum|alt.badge.img+3

I.i.g. geen gedoe met apps, gewoon linear kijken. Wat een verademing was dat!

Wat is het voordeel van dit uitfaseren?

Kan je slechts 1 voorbeeld geven van een voordeel (F1tv app rechtstreeks openen ipv streamen via telefoon) .

Maar verder.... Heb schat ik zo wel meer dan 15 issues met dit nieuwe systeem. 

En stabiel is het ook allerminst.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • December 28, 2024

Kan je slechts 1 voorbeeld geven van een voordeel (F1tv app rechtstreeks openen ipv streamen via telefoon) .

ik heb de next mini sinds de introductie paar jaar geleden nu inmiddels is altijd stabiel geweest 

Forum|alt.badge.img+3

ik heb de next mini sinds de introductie paar jaar geleden nu inmiddels is altijd stabiel geweest 

Geen idee hoe die werkt maar dan hebben ze het bij Ziggo beter voor elkaar.

wjb
Wijsgeer
  • December 28, 2024

Martijn en Lies schreef:

De oude TV ontvangers van KPN zijn ook niet plat te krijgen, ook die doen het altijd.

De TV+ Box is mijns inziens technisch gezien behoorlijk op de goede weg, hij is bij ons in ieder geval behoorlijk stabiel. Functioneel gezien zijn er naar mijn mening nog wel een aantal verbeteringen door te voeren.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 28, 2024

Martijn en Lies schreef:

De oude TV ontvangers van KPN zijn ook niet plat te krijgen, ook die doen het altijd.

<knip>

Heb gelukkig nog steeds twee ‘oude’ tv ontvangers, de Arris Vip5202 en de HMB2260. Als ik hier en daar mee lees dan hoop ik deze nog lang mag houden. Hier nul problemen, in combinatie met de Fritz!Box 5790 en drie Teleste coax adapters samen met een 100/100 glas-verbinding, alles nog uit de memorabele XS4ALL tijd!