Skip to main content

De loep/zoekfunctie op de tv werkt niet . Waar kan dat aan liggen?

De loep/zoekfunctie op de tv werkt niet . Waar kan dat aan liggen?


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hallo @MWieg ,

Hier werkt de zoekfunctie gewoon. Dus zoek de oorzaak bij  jou. Misschien even opnieuw opstarten? 


Het heeft nooit gewerkt op onze nieuwe tv. Diverse malen opnieuw opgestart, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar steeds deze melding

 


Goedemiddag @MWieg,

Zoals ik het zie gaat het hier om de Android TV App. Klopt dat?

Deze pagina lijkt hier gewoon te werken zoals het hoort. Echter, het kan account gerelateerd zijn. Zou een moderator de TAN (iTV account nummer) door mogen geven? (Als u deze heeft ingevuld in het profiel. Deze gegevens kunnen alleen door moderators worden ingezien)

Of werkt het inmiddels weer en was het een tijdelijke verstoring?


Wat is een Loep zoekfunctie? 

 

P.S.

Het beeld van de KPN tv decoder is mooier.😉


Wat is een Loep zoekfunctie? 

 

P.S.

Het beeld van de KPN tv decoder is mooier.😉

Er staat een Symbool van een loep/vergrootglas bij de 'zoeken’ optie in het menu. Als mijn deductievermogen (← intended my dear Watson) me niet in de steek laat wordt hieraan gerefereerd. Dit symbool wordt ook gebruikt in de app/web omgevingen.


Dat loep symbool staat altijd bij een zoekfunctie.

Het betekend ook zoeken.

 

Ik zie dat je nu de opdracht bij Gids en terugkijken hebt staan, als je dan op de enter toets van de ab klikt, gaat hij daarheen.

 

Op de KPN tv decoder werkt de zoekfunctie goed.

Op de KPN ITV app, weet ik het niet. 

Beeld van de KPN tv decoder is mooier, daarom kijken wij via de KPN tv decoder.😉


Hij werkt hier op een Samsung tv met Tizen en een Nokia met Android-TV.

Of heb je een LG, MWieg?


@joop2011,

De afbeelding was bedoelt ter illustratie van het loep symbool daar je initieel de vraag stelde wat ‘loep zoekfunctie’ betekent. En ja, het beeld is even snel genomen van een STB weergave, hoewel ik wellicht beter op zoek had kunnen gaan naar een ‘Android TV App’ screen daar de vraag daarover gaat (en niet de STB) (maar dat is vooralsnog een aanname, want ik heb nog geen bevestiging gezien van de auteur). ik ben zelf overigens ook niet per se thuis in alle devices/apps die we hebben, vandaar de vraag om bevestiging.


@TijtheMan 

Dank je, maar het is voor mij duidelijk.

Je bedoelde het zoeksymbool.

Het woordje Loep zette mij op het verkeerde been. 😉


Hoi @MWieg, welkom bij ons op het forum! Zoals je aan de reacties van de anderen ziet werkt het zoeken zelf wel, maar mogelijk dat er specifiek bij jou iets niet goed gaat. 

Ik kan jouw gegevens daarvoor doorgeven, maar dan heb ik ze natuurlijk wel nodig 🙂 Als je jouw forumprofiel volledig invult en daarna een seintje geeft kan ik dat voor je doen.


Dan nog maar even opnieuw de vraag met wat aanvullingen:

Wij hebben een Philips OLED tv. Daarop kijken we tv via iKPN app via wifi O(dus niet via tv decoder).

De zoekfunctie (voor de pietjes precies, ja die met dat loepje) werkt niet.

De eerder getoonde foto is het beeld dat we dan krijgen.

We kunnen nu dus alleen programma’s terugkijken via de tvgids.

Dat is erg onhandig als je niet meer precies weet op welke dag/tijd/zender het programma was dat je wil terugzien.

Op onze vorige tv met ons vorige abonnement van KPN (wijziging na verhuizing, en nee dat abonnement kon niet meeverhuisd worden) konden we gewoon zoeken en dan de eerste 3 letters van een programma intoetsen.

Via de KPN app op mijn Iphone en IPad kan dat nog wel, maar op de tv kunnen we dus niet meer zoeken door een titel in te voeren.

Groet Esther

 

 


@Jasper ik heb mijn gegevens aangepast


Was de vorige tv ook een Philips? Ik begrijp dat je daarop ook met de app keek.

Hij lijkt heel erg op wat ik zo'n beetje elke 6 tot 8 weken heb op de laptop via Google Chrome. Het wissen van de cookies is dan de enige optie. 

Hoe je dat doet met een app in een Philips ( Android-TV) weet ik niet. Maar verwijderen en weer uit de Play store halen ( herinstalleren) is ook een optie. Maar ik lees dat je dat al geprobeerd hebt.

.... Dan de tv maar naar fabrieksinstelling?

En is de tv via wifi verbonden of de lan aansluiting?


Op vorige tv keek ik niet met de app. TV heb ik ook al terug naar fabrieksinstellingen gezet.

Tv is via wifi verbonden


@MWieg 

Best zonde om op een Oled tv met de KPN ITV app te kijken.

Beeld van de KPN tv decoder is veel beter en mooier.😉


Dat ben ik met je eens Joop, maar alsnog hoort de app ook goed te werken natuurlijk. Ik heb gegevens gevonden @MWieg en ik heb ze doorgestuurd! Daar komen we op terug 🙂


Dank jullie wel. 

De installateur vd tv vertelde me dat het geen verschil zou maken en adviseerde daarom de app.

Dat scheelde weer snoertjes etc. Maar blijkbaar is de beeldkwaliteit toch wel degelijk anders als ik dit zo lees. Ik ga kijken of ik de decoder er dan toch tussen kan zetten.