Skip to main content

Beste heb vandaag de nieuwe 4k ontvanger mogen ontvangen maar waarom is het beeld vele male slechter dan de normale HD ontvanger? Ik ga hier ook zeker niet mee akkoord en stuur de HD ontvanger niet terug! Wel wil ik graag de 4k ontvangers terug sturen.. Of jullie moeten met iets anders komen want 4k is geen optie…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Waarschijnlijk ben jij ook slachtoffer van het HDR debacle.

Zie dit bericht.


Yip ben er bang voor... Pruts apparaat 😢


Nee, apparaat is goed, maar je TV is verouderd, die heeft niet de nieuwste HDR+
Maar men kan er wat aan doen door de software te veranderen.
Volg de link van @wjb 


Nee, apparaat is goed, maar je TV is verouderd, die heeft niet de nieuwste HDR+

ONZIN!!!

KPN had nooit "kunstmatige" HDR op de uitvoer mogen zetten zonder dit configureerbaar te maken zodat je daar als abonnee voor kunt kiezen om dat aan of uit te zetten.

Uiteraard moet het ook met televisies die wellicht niet aan de nieuwste standaarden voldoen gewoon blijven werken, of levert KPN er anders ook een nieuwe televisie bij?

Nee, dit is de hoogmoed van KPN ten top en behoorlijk kortzichtig.


Als zijn TV HDR+ had gehad dan had hij een goed beeld gehad.
En inplaats van zo te keer te gaan kun je het ook op een normale manier vertellen.
Gelukkig ken ik je langer dan vandaag.:sunglasses:


Als zijn TV HDR+ had gehad dan had hij een goed beeld gehad.

En als een TV geen HDR+ heeft dan vind jij het acceptabel dat KPN dat ding voor jou in de prullenbak gooit en je verzoekt een bezoekje aan de Mediamarkt te brengen.

Het moet niet gekker worden!


Ach, zelfs ik zag met mijn niet HDR tv een bijzonder verschil die ik na de update ook niet meer gewoon normaal kreeg. Met oude software niets meer aan de hand. :nerd:

Ondanks dat die nu in het 4e modeljaar zit, is die eigenlijk hardwarematig best verouderd. Echter nu nog zonde om de deur uit te doen, in juni heeft de tv mij tot nu toe €0,54 cent per dag gekost,..


Ach, zelfs ik zag met mijn niet HDR tv een bijzonder verschil die ik na de update ook niet meer gewoon normaal kreeg. Met oude software niets meer aan de hand. :nerd:

Dat is vreemd want het fenomeen zou eigenlijk alleen op mogen treden als er sprake is van HDR ondersteuning door de televisie. Wat jij zegt is dat er ook nog een aanpassing is geweest in het SDR signaal en dat is nieuw voor mij.

Wat voor een verschil ervoer jij dan?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Ik vergeleek het met een oude The A Team aflevering. Dezelfde uitzending werd gewoon fletser en korreliger. lastig te omschrijven, dan voor de update. (getest met terugkijken)  Betreft een Samsung UE55J6240 (noooit geen samsung meer trouwens hierna)


Je bedoelt waarschijnlijk de UE55J6240, klopt dat?


yes, typefoutje :sweat_smile:


Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐


Dat zou dan betekenen dat ook ook gemorreld is aan het SDR signaal en dat baart mij zorgen.


Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐

Welk merk en type televisie gebruik je?


Tja, misschien is dat ook wel niet zo, alleen ik ervoer gewoon een zichtbaar verschil. En dat vond ik jammer, tv naar fabrieksherstel, alle upscaling dingen uitgezet. HDR op ontvanger aan, vond ik het niet mooier worden iig.

Misschien ligt het aan mijn ogen, of wat ik zie op de tv (heb ietsiepietsie moeite met scheiden van blauw en groen :blush:)

De kijkervaring was gewoon een stukje minder fijn dan voorheen. Werd er onrustig van.


En het beeld hapert heel erg! Plugin en spelen dat is wat het moet zijn natuurlijk! 


Oude TV splinter nieuw zou je zeggen nieuwste van het nieuwste🤐

Welk merk en type televisie gebruik je?

@Mikey123 Voor het geval je de vraag over het hoofd gezien hebt. :wink:

 

En het beeld hapert heel erg! Plugin en spelen dat is wat het moet zijn natuurlijk! 

Bij alle zenders of alleen bij de 4K zenders?


Bij alles helaas 😢


Merk tv Samsung Qled 65Q646


Merk tv Samsung Qled 65Q646

Die ondersteunt HDR10+ dus daarmee kunnen we ontkrachten dat het ontbreken van HDR+ de oorzaak zou zijn.

 

Bij alles helaas 😢

Hoe is de TV ontvanger met de Experia Box verbonden?

Rechtstreeks, via een switch (merk en type) en/of via een "draadloze" verbindingsset?


Met een glasvezel kabel... Aangesloten door kpn zelf.

 


Met een glasvezel kabel... Aangesloten door kpn zelf.

Ik bedoel de verbinding tussen de TV ontvanger en de Experia Box en dat is zeer zeker geen glasvezelkabel. Loopt de netwerkkabel van de TV ontvanger rechtstreeks naar de Experia Box?


Ja de kabel loopt rechtstreeks naar de box.. 


De HD ontvanger heeft geweldig beeld.. 


Ja de kabel loopt rechtstreeks naar de box.. 

Oké en die werkt dus wel goed met jouw oude TV ontvangers.

Ik denk dat het tijd wordt voor een KPN moderator om zich met dit topic te gaan bemoeien want er zijn hier wel een aantal "verbeterpunten".