Skip to main content

Beste heb vandaag de nieuwe 4k ontvanger mogen ontvangen maar waarom is het beeld vele male slechter dan de normale HD ontvanger? Ik ga hier ook zeker niet mee akkoord en stuur de HD ontvanger niet terug! Wel wil ik graag de 4k ontvangers terug sturen.. Of jullie moeten met iets anders komen want 4k is geen optie…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Oké lijkt me een goed plan! 👍 Dank je voor de informatie.. 


Iijkt me een prima plan👍 bedankt voor je informatie. 


Hi @Mikey123, welkom op het forum!

Veel leesvoer:sweat_smile:  Als ik het goed  begrijp is de situatie als volgt:

  • je hebt glasvezel en hebt de tv-ontvanger met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box
  • met je oude HD ontvanger had je op deze manier prachtig beeld, de nieuwe 4K ontvanger laat echter iets anders zien
  • de 4K ontvanger geeft een slechte beeldkwaliteit op alle zenders en daarnaast hapert het beeld ook
  • je hebt een superspliksplinternieuwe tv 

Heb je meerdere tv's in huis? Zo ja, zou je dan de nieuwe ontvanger eens aan willen sluiten op een andere tv, zodat we kunnen kijken wat er dan gebeurt? En zou je voor de zekerheid een andere HDMI kabel én andere HDMI ingang op de tv willen proberen? Waarschijnlijk maakt dat geen verschil, maar ik wil het wel even zeker weten zodat we geen verkeerde conclusies gaan trekken :wink:

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


... zou je dan de nieuwe ontvanger eens aan willen sluiten op een andere tv, zodat we kunnen kijken wat er dan gebeurt?

En wat schiet je daarmee op als die andere televisie geen HDR ondersteunt.

Dit is een bekend probleem en de oplossing is ook bekend.

Zet de oude firmware terug op de VIP5202 en het probleem is verholpen.

Niet wachten tot morgen, maar nu vast actie ondernemen.


Beste. 

 

Probleem blijft hetzelfde helaas! Ik zal de 4k ontvangers gaan terug sturen zodra ik meer informatie heb! En hou die HD ontvangers en zal het contract in april wederom gaan aanpassen.. Zodra dit beter is in de toekomst wil ik best wel weer 4k hebben maar voor nu hebben jullie dit niet onder controle.

 

Met vriendelijke gr Mike


Waarom laat je de firmware niet terugzetten op die VIP5202's.

Zie dit bericht.


En wat schiet je daarmee op als die andere televisie geen HDR ondersteunt.

We wisten en weten nu nog steeds niet of dat al dan niet het geval is, dus wat mij betreft was het zeker het proberen waard :wink:

Probleem blijft hetzelfde helaas! Ik zal de 4k ontvangers gaan terug sturen zodra ik meer informatie heb! En hou die HD ontvangers en zal het contract in april wederom gaan aanpassen.. Zodra dit beter is in de toekomst wil ik best wel weer 4k hebben maar voor nu hebben jullie dit niet onder controle.

Het is mogelijk om HDR uit te schakelen op je ontvanger(s) als je de instructie volgt uit het topic waar @wjb naar verwijst. Als dit toch wel met HDR te maken heeft, zou het beeld weer goed moeten zijn als de software terug is gezet. Ook dat is dus nog het proberen waard, voordat je ze terug stuurt!


En wat schiet je daarmee op als die andere televisie geen HDR ondersteunt.

We wisten en weten nu nog steeds niet of dat al dan niet het geval is, dus wat mij betreft was het zeker het proberen waard :wink: 

Dan had je ook wat vragen moeten stellen over die andere televisie. Als dat namelijk een full-HD televisie zonder HDR was geweest dan was je ook geen stap verder geweest.


Funtie Hdr is niet uit te zetten staat er namelijk niet eens in! Maar dat wisten jullie natuurlijk al…

 


HDR is voor jou inderdaad niet zichtbaar en ook niet uit te schakelen, omdat dit standaard aan staat na de meest recente update. Als dit voor problemen met het beeld zorgt, zoals bij jou mogelijk/vermoedelijk ook het geval is, kan je je aanmelden via dit bericht  om teruggezet te worden. HDR zal dan worden uitgeschakeld, waardoor dit geen roet meer in het eten kan gooien wat betreft de beeldkwaliteit :slight_smile:

 


Net nog even gebeld naar kpn maar het contract moet nog omgezet worden🤔 gaat pas vandaag in... Van HD naar 4k.. Maar dan is mijn vraag nog even wordt dan alles beter ook de kleurstelling want die is veel te rood? Ik hoor het graag. 


Die rode zweem komt van de HDR, Als je TV HD10 of HD+ heeft dan kun je dat allemaal bijregelen, maar als de HDR uitgeschakeld wordt zal je weer goed beeld hebben.


Die rode zweem komt van de HDR, Als je TV HD10 of HD+ heeft dan kun je dat allemaal bijregelen, maar als de HDR uitgeschakeld wordt zal je weer goed beeld hebben.

Maar het effect van het bijregelen is dat juist op de zenders waar echt HDR is, deze “naregeling” een negatief effect heeft. KPN heeft het concept HDR gewoon totaal niet begrepen en compleet verkeerd geïmplementeerd. 

Gewoon via bovenstaande links je ontvanger terug laten zetten naar de oude firmware. Heb ik hier ook gedaan en het beeld is weer prima in orde op mijn Philips 65OLED803.


Hoe is de situatie nu @Mikey123? Is het beeld nu goed? En zo ja, via welke ontvangers kijk je nu? Hoor het graag :slight_smile:


Hey Maja. 

 

Het is super gaaf beeld nu ben voor 1000% tevreden... Bedank.

 

Gr Mike. 

Goed weekend 


Sorry op de 4k ontvanger. 

 


:tada::grinning: Dat is goed nieuws! 1000% zelfs, top :ok_hand_tone2::blush:

Dan wens ik jou heel veel kijkplezier toe met je nieuwe 4K tv en ontvanger! Ik sluit hierbij het topic:slight_smile:


Super dank je. 

 

Gr Mike