Skip to main content

De nieuwe extra KPN Comfort+ afstandsbediening voor KPN TV+

  • 13 August 2024
  • 13 reacties
  • 402 keer bekeken

Vanmiddag binnengekregen de nieuwe afstandsbediening om als 2e te gebruiken bij TV+

Werkt prima en het installeren is een fluitje van een cent

Er wordt je alles op het scherm verteld hoe je hem moet installeren.
Er zit één toets op die je zelf kunt toekennen aan een functie, daar moet ik nog  even over nadenken.
Verder werkt hij prima samen met de originele witte bijgeleverde afstandsbediening.
De soundbar (in mijn gevel een JBL) is ook in een mum van tijd geïnstalleerd.
Conclusie een welkome uitbreiding.

 

 

Admin: meer info over de Comfort+ voor TV+ Afstandsbediening in ons Kennisbankartikel

 

Ah, hij is dus uit.

Waar ik groot fan van ben behalve het duidelijke design en de grote knoppen is de source knop. Deze moet je 1 seconde inhouden voor hij iets doet. Helaas komt het regelmatig voor dat we bij ouderen langs moeten komen omdat hij op de verkeerde HDMI kanaal staat en het telefonisch niet lukt dit aan te passen. 


Fijn te lezen dat deze je goed bevalt, @huistijger

Samen met m’n zus was ik vanmiddag in de kpn winkel om deze voor mijn zus aan te schaffen. Het lijkt ons dat de kpn winkel het visitekaartje en uithangbord voor kpn is, maar allemachtig. Onverschillig en ongemotiveerd personeel dat werkelijk nergens vanaf weet en voor wie het zelfs teveel moeite is om op internet de informatie over deze afstandsbediening op te zoeken. Of een vraag op een normale manier te beantwoorden.

Iets nakijken over het ticket van de iPhone 12? “Ja, wat denk je? Daarvoor moet je bellen”  En anders zit verderop de Amac”. 

Morgen nog maar eens bij een andere vestiging proberen…


Is er verschil met de auto-repeat voor de cijfertoetsen? En de tijd voor de long-press op bijvoorbeeld de OK-knop?

 

De soundbar (in mijn gevel een JBL) is ook in een mum van tijd geïnstalleerd.

Moest je daar iets voor doen dan? Ik las het volgende in de Kennisbank:

Gebruik je de standaard, witte, afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ neemt bij het koppelen met de TV+ Box automatisch de instellingen over van deze afstandsbediening. Dit betekent dat de Comfort+ voor TV+ dan ook gelijk afgestemd is op je tv en/of geluidsinstallatie. Waardoor je deze ook kunt bedienen met de Comfort+ voor TV+.

Bovenstaande klinkt alsof het helemaal vanzelf moet gaan. Maar dat heb je misschien niet eens geprobeerd?

 

Morgen nog maar eens bij een andere vestiging proberen…

In Haarlem Barteljoristraat was-ie maandag ook niet verkrijgbaar, en kwam de man in de winkel met de oudere Comfort+. (Gelukkig vielen de gekleurde knoppen, die deze nieuwe niet heeft, meteen op. Dat voorkwam een miskoop.) Die man had dus ook nog geen idee dat de nieuwe bestaat.

Bestellen via de post kost je wel €2,95 bezorgkosten, maar geeft je ook 2 weken kopen-op-afstand bedenktijd als je toch denkt dat je de extra knoppen mist. (Geen idee hoe moeilijk men doet over ruilen in een winkel.) Geheimtipp bij online bestellen: bij de track & trace moet je de postcode met spatie invullen, anders wordt je bestelling niet gevonden. (Ook al staat die postcode zónder spatie op de rekening.)

 

Ah, hij is dus uit.

Ja, sinds gisteren. En met keurige uitleg in de Kennisbank:

 


Waar ik groot fan van ben …. is de source knop. Deze moet je 1 seconde inhouden voor hij iets doet.

Dat moet toch ook wel met een firmware update voor de standaard afstandsbediening te doen zijn?

(Net zoals een instelbare vertraging en snelheid voor de auto-repeat van de cijfertoetsen, en de long-press van bijvoorbeeld de OK-knop?)

Zetten jullie trouwens wel eens HDMI CEC aan bij installatie door een monteur?


Gisteren besteld en vandaag al ontvangen. 👍 Voor ons een zeer welkome en iets beter handelbare aanvulling op de bestaande AB. Als die goed bevalt dan bestellen we er binnenkort ook een voor de  TV+ box op de slaapkamer.


de tech4home NOTUS M3 afstandsmeting ( Comfort+ )

heb ik vandaag ook ontvangen.

wat mij betreft mag de batterijkapje verbeterd worden is wat lastiger open te krijgen.

zeker als ik ook naar de oudere mensen kijk lijkt dat niet helemaal comfort en mag het zeker verbetert worden  

 

veder een plus punt is dat de afstandsmeting ( Comfort+ ) ook op de Google Chromecast werkt.

behalve de volgende knoppen niet werken op de Google Chromecast

  • radio
  • terug naar tv
  • Meer opties knop ) 

Arjan van B schreef:

Is er verschil met de auto-repeat voor de cijfertoetsen? En de tijd voor de long-press op bijvoorbeeld de OK-knop?

De sourceknop moet je om onduidelijke reden even vasthouden, waarom weet ik niet...

De soundbar even via het menu toevoegen, fluitje van een cent.

Ik gebruik de witte ab bij de TV en de zwarte bij mijn computer om de TV even te bedienen, die staat meestal aan op de achtergrond.


Is er verschil met de auto-repeat voor de cijfertoetsen? En de tijd voor de long-press op bijvoorbeeld de OK-knop?

Inmiddels zelf kunnen testen: nee, geen verschil. Jammer, want dat is juist het probleem bij iemand die ik ermee help.

(Die de ontbrekende knoppen trouwens ook mist. Vooral “groen” voor terugkijken, “rec” voor snel opnemen, en “afspelen/pauzeren” om koffie te pakken. Dus ondanks de handige “tv” knop, gaat die Comfort+ weer retour. Dat is wel goed geregeld bij de postzending; het retour-etiket zat al in de enveloppe, daarvoor hulde.)

Instellingen voor de televisie werden bij deze gebruikers trouwens inderdaad automatisch overgenomen na koppelen van de Comfort+.


Is er verschil met de auto-repeat voor de cijfertoetsen? En de tijd voor de long-press op bijvoorbeeld de OK-knop?

Ik heb dit issue onder punt 84 in de lijst van feature requests TV+ Box opgenomen.


Ik heb er ook 1 besteld maar meer vanwege het feit dat hij zwart is, ben benieuwd!


Arjan van B schreef:

Is er verschil met de auto-repeat voor de cijfertoetsen? En de tijd voor de long-press op bijvoorbeeld de OK-knop?

De sourceknop moet je om onduidelijke reden even vasthouden, waarom weet ik niet...

De soundbar even via het menu toevoegen, fluitje van een cent.

Ik gebruik de witte ab bij de TV en de zwarte bij mijn computer om de TV even te bedienen, die staat meestal aan op de achtergrond.

Zie mijn eerste reactie voor de reden van de sourceknop.


Ah, hij is dus uit.

Waar ik groot fan van ben behalve het duidelijke design en de grote knoppen is de source knop. Deze moet je 1 seconde inhouden voor hij iets doet. Helaas komt het regelmatig voor dat we bij ouderen langs moeten komen omdat hij op de verkeerde HDMI kanaal staat en het telefonisch niet lukt dit aan te passen. 

Ok @Ik_Combineer 
Maar wat is de reden nu want dat kan ik niet uit je verhaal opmaken
Oh wacht ff bedoel je dat ze er op drukken en dan meteen alles in de war is?
 


Ok @Ik_Combineer 
Maar wat is de reden nu want dat kan ik niet uit je verhaal opmaken
Oh wacht ff bedoel je dat ze er op drukken en dan meteen alles in de war is?

Ze hebben dit gedaan zoals je niet per ongeluk het knopje indrukt als je de TV aan of Uit zet las ik.
 


Vind het zelf een beetje raar, ongewenst dat het zo vertraagd is.
Ik heb er in mijn review ook over geschreven.
Review Confort+ Afstandsbediening voor KPN TV+ Box | KPN Community


Reageer