Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• January 8, 2025
  • 645 reacties
  • 25255 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

645 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Het is een tijdelijke situatie ​@Ria66 . Hooguit tot net na het weekend.

Voor 'nood’ zijn de ontvangers heel makkelijk te verplaatsen gelukkig. Ik ga ervan uit dat het uiterlijk maandag gefikst is. Helemaal zonder tv zit je niet. Je hebt 2 ontvanger3 en bij deze kun je tijdelijk even casten heb ik begrepen. Dat heb ik voor 1 tv ook jaren gedaan. Dit is een paar dagen, hooguit.

• Helper
  • January 17, 2025

De twee ontvangers zijn door andere gezinsleden in gebruik.

En makkelijk te verplaatsen?

Bekabeld?

Een makkelijke optie zou zijn om de oude ITV app zolang terug op google play te plaatsen.

Daar was geen enkel probleem mee.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Jammer. Ik had zelf bij elke tv een utp aansluiting gemaakt. Dan kon ik het kastje zo verplaatsen.

Maar goed. Blijft casten over. Voor nu. Eventjes. 

Voor npo zenders kun je nog de (gratis) npo app gebruiken.

• Topper
  • January 17, 2025

Dit is een bijwerking van het uitbrengen van de hotfix voor de issues met TCL en Philips tv's. Dit zorgt er, helaas, even voor dat het tijdelijk niet mogelijk is voor andere merken om de app te downloaden. We brengen zo snel mogelijk een nieuwe, algemene, update uit voor alle merken. Waar dan ook de oplossing voor TCL en Philips weer in verwerkt zit. We hebben dit ook toegevoegd aan de Product Update.

Opmerkelijk, maar dank voor deze relevante info: nu begrijp ik tenminste waarom ik de app niet meer zag, en ben ik gewaarschuwd om de app niet te verwijderen van de Sony TV waarop ik hem al had geinstalleerd.

• Helper
  • January 17, 2025

Ook wel handig om dat de helpdesk medewerkers te laten weten.

Die begrepen er niets van waarom ik de app niet meer kon downloaden 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Een eenmaal geïnstalleerde app moet je sowieso nooit verwijderen want dat is zinloos.

• Helper
  • January 17, 2025

Nogmaals, dat advies kreeg ik gisteravond van een medewerker van de helpdesk van kpn.

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2025

Een eenmaal geïnstalleerde app moet je sowieso nooit verwijderen want dat is zinloos.

Dat ben ik met je eens maar het is echter heel vaak het "advies" dat door klantenservice en ook moderators hier op het forum gegeven wordt.

• Topper
  • January 17, 2025

Dat kan zo zijn, maar het eerste wat de KPN Helpdesk je vertelt te doen, is de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren...

• Helper
  • January 17, 2025

Net zoals de avond ervoor een helpdesk medewerker me zei om de app 'geforceerd' te stoppen. Dat werkte prima. Één avond dan🥴

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2025

Ik blijf dat een raar advies vinden. Dan download je dezelfde versie met dezelfde werking opnieuw.

Hooguit kan je dan beter via het menu de cache van de app wissen zonder de app te verwijderen. Resultaat is hetzelfde zonder dit voor Ria dramatische resultaat. 

Maar voor jou, Ria, is het nu even te laat. Nu is het wachten tot de algemene versie is aangepast voor alle merken. En dan nog betreft die aanpassing het ontbreken van live beeld op Philips en TCL.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 17, 2025

NB, ik vind het niet fijn en niet netjes dat jij twijfelt aan wat ik zeg en mij dus als 'jokkebrok' neerzet.

Dat is natuurlijk niet de intentie, Ria, excuses. Maar jouw eerdere bericht kwam op mij over alsof je helemaal geen ontvangers in huis had. En dat zou niet zo moeten zijn. Ik heb wel vaker klanten getroffen die de ontvanger niet gebruikten en deze in een kast opgeborgen hadden. En vervolgens ook daadwerkelijk waren vergeten dat zij een ontvanger in huis hadden. Vandaar dat ik het wel even wilde aanstippen.

Als de andere ontvangers in huis actief in gebruik zijn, en jij wilt iets anders zien, dan is voor nu Peter's advies om te casten vanuit de mobiele app waarschijnlijk het beste. 

Dat ben ik met je eens maar het is echter heel vaak het "advies" dat door klantenservice en ook moderators hier op het forum gegeven wordt.

De achterliggende reden hiervoor zit hem meer in cache/cookies en dergelijke tijdelijke data verwijderen. Het is dan vaak makkelijker om iemand een app te laten verwijderen, toestel herstarten, en dan opnieuw installeren. Maar in dit geval werkt dat natuurlijk averechts. 

• Helper
  • January 17, 2025

Dank voor je bericht.

Casten vanaf mobiel lukt maar ik hoop toch snel op een goed werkende app.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 17, 2025

Ja ik zal het wel via andere kanalen distribueren ,

Dat is een keuze die je uiteraard zelf kunt maken ​@jhhoogen.
We willen je benadrukken dat het delen van deze informatie via de community, inclusief privéberichten, niet is toegestaan. Om die reden hebben we je bericht verwijderd. Bedankt voor je begrip!

Dit, en het benoemde issues met de ondertiteling zou niet ‘vermoedelijk’ prioriteit moeten hebben, maar gewoonweg uitgesproken prioriteit! moeten hebben. Het zou fijn zijn als KPN dit zelf volmondig zou bevestigen in plaats van de community hierover laat speculeren.

Bij deze de bevestiging dat het de uitgesproken prioriteit heeft van het team, ​@Sterh. Ze gaan er in de komende periode actief mee aan de slag!

• Helper
  • January 17, 2025

Ik hoop wel dat er ook in het forum een melding komt als er een goedwerkende app beschikbaar is?

Het is me overigens wel een raadsel waarom ook de oude, goed werkende kpn itv app, verwijderd is in playstore.

Erwin van KPN
Moderator

Ik hoop wel dat er ook in het forum een melding komt als er een goedwerkende app beschikbaar is?

Het is me overigens wel een raadsel waarom ook de oude, goed werkende kpn itv app, verwijderd is in playstore.

Uiteraard gaan we de app updaten en daar zullen we een topic aan wijden met een overzicht van de verbeteringen. 

• Helper
  • January 17, 2025

Uiteraard gaan we de app updaten en daar zullen we een topic aan wijden met een overzicht van de verbeteringen. 

Maar waarom wordt er dan een perfect werkende app verwijderd?

Geef mensen een keuze.

• January 17, 2025

Dit, en het benoemde issues met de ondertiteling zou niet ‘vermoedelijk’ prioriteit moeten hebben, maar gewoonweg uitgesproken prioriteit! moeten hebben. Het zou fijn zijn als KPN dit zelf volmondig zou bevestigen in plaats van de community hierover laat speculeren.

Bij deze de bevestiging dat het de uitgesproken prioriteit heeft van het team, ​@Sterh. Ze gaan er in de komende periode actief mee aan de slag!

Is er ook een verwachting te geven hoe lang dit gaat duren?

• Topper
  • January 17, 2025

Maar waarom wordt er dan een perfect werkende app verwijderd?

Geef mensen een keuze.

Ik snap wel dat men niet twee verschillende versies naast elkaar wil laten bestaan. En bij mij werkte juist de oude app niet… ik ben dus wel blij met de nieuwe versie, ook al is daaraan nog wat werk nodig. Hopelijk is de nieuwe app snel gefixt voor iedereen, en kan daarna de benodigde uitbreiding van functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid ook snel worden opgepakt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Is er ook een verwachting te geven hoe lang dit gaat duren?

Nog geen concrete data, maar als je je abonneert op de Smart TV+ app product updates dan krijg je bericht zodra er een nieuwe update is. Zo ben je er in elk geval snel van op de hoogte.
Abonneren kan via deze knop rechts bovenin.

• Nieuwkomer
  • January 17, 2025

Beste KPN,

Graag uiten wij onze ongenoegen over de recente update van de iTV app. 

Minpunten:

• wisselen van zenders is mega complex geworden. 
  • laden duurt erg lang. 
  • tijdens zender kijken is de optie om met pijltje naar beneden te zien welke programma’s volgen verdwenen, jammer. 
  • tijdens doorspoelen of terugspoelen blijft het beeld vaak hangen en ontstaat er een raar piep geluid. 
  • algemeen gebruikersgemak is een regelrechte achteruitgang. 
  • beeld blijft heel vaak hangen op het loading rondje. 

Pluspunten:

• de app is gelukkig nog niet geupdate voor onze iPad. Op onze chromecast allemaal wel helaas. 

Mogelijke oplossing, zet de oude app terug. En test in vervolg a.u.b. nieuwe updates onder gebruikers. 

Wanneer wordt er een verbeterde update of “de” vorige versie terug gezet? Wij overwegen werkelijk over te stappen naar Ziggo om tv kijken weer gemakkelijk te maken. 

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2025

Als je jouw Chromecast Google TV via hdmi-CEC met de afstandsbediening van de televisie bedient of, zoals ik, er een Comfort+ afstandsbediening aan gekoppeld hebt dan kan je met de Channel up/down (P+/P-) en de cijfertoetsen nog vrij eenvoudig wisselen van zender.

Het trage laden van zenders en het ontbreken van de "minigids" zijn inderdaad twee vervelende tekortkomingen waarvan ik verwacht dat die de hoogste prioriteit hebben op de actielijst van het developmentteam.

Het vierde punt dat jij genoemd hebt (hangen van beeld bij spoelen en raar piepgeluid) heeft in het begin van de bèta test fase gespeeld maar was heel snel verholpen. Het bevreemd me dan ook zeer dat jij daar op jouw Chromecast last van hebt.

Ook het feit dat bij jou het beeld regelmatig blijft hangen op het loading rondje bevreemdt me. Ja, het laden is traag maar op mijn Chromecast Google TV blijft hij er nooit op hangen.

• Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Ik weet niet wat er nieuw aan is? Zo was de app op mijn telefoon al.

en ja op mijn telefoon is het leuk, maar op mijn tv mist het toch veel functies die er eerder wel waren.

gemiste kans KPN, zet maar gauw terug aub 

• Deelnemer
  • January 18, 2025

Wij nemen tv van jullie af maar…

Er is een extra tv bijgekomen, voor mij, waar dus GEEN ontvanger voor is.

Je zou bijna gaan denken dat KPN bewust de app bagger maakt en klanten daarmee wil dwingen voor iedere TV een aparte TV box te laten huren á € 5,- per maand…

Alsof ze al niet genoeg aan ons verdienen.

Beste Erik, ik lees hier niets over het terugkomen van het zgn “minimenu”.  Kun je aangeven of dat ook nog in de planning zit?

Ja, ik snap dat oplossen van het zwarte beeld, zeer slecht beeld, blijven hangen van beeld, niet starten van de app, traag werken, etc voorrang hebben.
Maar gezien alle reacties hier over dat menu zou het fijn zijn als hier iets over geroepen kan worden.

• Deelnemer
  • January 18, 2025

Als je jouw Chromecast Google TV via hdmi-CEC met de afstandsbediening van de televisie bedient of, zoals ik, er een Comfort+ afstandsbediening aan gekoppeld hebt dan kan je met de Channel up/down (P+/P-) en de cijfertoetsen nog vrij eenvoudig wisselen van zender.

Dank voor de tip, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat KPN zaken weghaalt uit zijn app en de klant dan vervolgens bij diezelfde KPN een “comfort” afstandbediening moet kopen á €15,- ?

Als men software ontwikkeld, lijkt het mij de bedoeling om iig alle bestaande functionaliteit gewoon te behouden. Dat je deze verbeterd of uitbreid, prima. Maar je haalt toch geen functionaliteit weg?