Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 577 reacties
  • 18717 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

577 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

De KPN box die wij hier hebben is van het type DIW7022 van Sagemcom. En ja die geeft minder scherp beeld dan de app van die op onze LG televisie draait en is wat trager dan de tv app. We gebruiken deze box dan ook niet.

Op de LG draait nog de ‘oude’ KPN app.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
peterh79 schreef:

En ja die geeft minder scherp beeld dan de app ...

Nogmaals, dat is echt niet mogelijk mits je de instellingen van de TV+ Box goed hebt staan.

Dat betekent dat je deze op Multicast met de hoogste beeldkwaliteit moet instellen, HDR moet uitzetten en de resolutie het beste op automatisch kunt zetten.

Zie ook dit artikel in de kennisbank.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23337 reacties
  • 21 januari 2025

Hi ​@peterh79, dat is in ieder geval de nieuwste ontvanger die beschikbaar is en hoort ook snel te werken. Maak daar een nieuw topic over zodat we daar mee kunnen denken over wat er met de ontvanger aan de hand is. Dan blijft het hier overzichtelijk en over de Smart TV app gaan. 

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025

Ik kan op zowel mijn Sharp Smart TV (met Android of Google TV) als op mijn Chromecast (die met afstandsbediening) zowel de oude als de nieuwe KPN App op playstore NIET vinden.  Wat doe ik fout ??

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:

Ik kan op zowel mijn Sharp Smart TV (met Android of Google TV) als op mijn Chromecast (die met afstandsbediening) zowel de oude als de nieuwe KPN App op playstore vinden.  Wat doe ik fout ??

Ik neem aan dat je bedoelt dat de ze niet kunt vinden. Helaas is de smart-TV app tijdelijk niet zichtbaar in de app-store voor apparaten anders dan televisies van TCL en Philips. Er zal vast en zeker snel een update volgen waarmee deze weer beschikbaar zal komen.

Edit: Ik zie dat je het woordje NIET hebt toegevoegd. 😎

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 21 januari 2025

Dat verschil zit tussen je oren ​@peterh79 .

Hier op de Samsung ook nog de oude app.

Het beeld via de DIW7022 is echt veel beter. Met op de meest bekeken zenders dus heel veel meer bandbreedte dan de app.

Op mijn 43" is dus de DIW7022 de grote winnaar t.o.v. de hier nog oude app. Zichtbaar. 

Ook de bediening van de DIW7022 vind ik zeer vlot. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 januari 2025

Ik gebruik 3x een chromecast TV, zoals ik ergens eerder al heb aangegeven. Wat een ellende… Intussen een proefabonnement op NLZiet afgesloten. Als dat enigszins beter blijkt te werken (wat tot nu toe het geval is), stoppen we gewoon met de Kpn Tv. NLZiet is ook nog een fraktie goedkoper trouwens 🙂 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

@PeterG: Gefeliciteerd bij u werkt het uitstekend. :-)

Ja, mag u vinden maar de feiten zijn hier toch anders. En ik ben niet de enige.

@Alex van KPN: Excuus dat ik even liet vallen dat we de KPN box niet gebruiken.

Is niet mijn bedoeling om dit draadje te verstoren.

Fijne dag

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025
PeterG schreef:

Er kunnen geen 2 apps in de Play Store. Dat kost bij Google dubbel. En kpn moet 2 apps werkend houden.

Er kunnen dus wel 2 apps in de playstore maar KPN wil daar niet voor betalen lees ik hier. Ik wil liever ook niet betalen voor een service die ik niet krijg.

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
CvanZ schreef:
PeterG schreef:

Er kunnen geen 2 apps in de Play Store. Dat kost bij Google dubbel. En kpn moet 2 apps werkend houden.

Er kunnen dus wel 2 apps in de playstore maar KPN wil daar niet voor betalen lees ik hier. Ik wil liever ook niet betalen voor een service die ik niet krijg.

Jij zegt het, ik dacht het👍

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 21 januari 2025

Tja. Het is alleen zo dat je bij kpn tv één ontvanger minimaal hebt.

De app is gratis, je hoeft niks te betalen als je hem neemt en ook niet voor het gebruik. 

Feitelijk betaal je niet voor de app.... 🙄

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025
PeterG schreef:

De app is gratis, je hoeft niks te betalen als je hem neemt en ook niet voor het gebruik. 

Vindt ik erg lastig om te stellen, het is wel onderdeel van je betaalde aanbod. Als ik gratis aansluitkosten zou hebben kun je toch ook niet ineens stellen dat het geen probleem is als ze het niet komen aansluiten? Is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar het is niet zo dat gratis geen verplichtingen zou kennen, lijkt me. 

Straks koop je een koffiebeker bij je autodealer met gratis auto, dan ga je ook piepen als de auto ineens wordt opgehaald 😉

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025

Let op ​@CvanZ, KPN zou zelfs de hele smart-TV+ app terug kunnen trekken.

Bron

Voor de oude smart-TV app is bètaperiode nog nooit beëindigd, dat is al die jaren altijd een bèta gebleven.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

Bron

Voor de oude smart-TV app is bètaperiode nog nooit beëindigd, dat is al die jaren altijd een bèta gebleven.

Mooie vondst, maar dat is toch niet houdbaar?

https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken

Als ik hier kijk wordt het nergens op deze pagina geadverteerd als beta product, ik lees nu ook voor het eerst dat de oude app nog in beta zou staan. Het staat er op de hoofdsite echt bij als extra dienst, net zoals de zenderpaketten. Uiteraard kan een zenderpakket ook ineens verdwijnen, maar ik mag toch hopen dat daar beter over gecommuniceerd wordt als dat er nu wordt gecommuniceerd over de app.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
CvanZ schreef:
wjb schreef:

Bron

Mooie vondst, maar dat is toch niet houdbaar?

https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken

Als ik hier kijk wordt het nergens op deze pagina geadverteerd als beta product, ik lees nu ook voor het eerst dat de oude app nog in beta zou staan. Het staat er op de hoofdsite echt bij als extra dienst, net zoals de zenderpaketten. Uiteraard kan een zenderpakket ook ineens verdwijnen, maar ik mag toch hopen dat daar beter over gecommuniceerd wordt als dat er nu wordt gecommuniceerd over de app.

Maar dat is de TV+ app voor Android en iOS tablets en telefoons en dat is inderdaad geen bèta-versie.

Ik ben het overigens met je eens dat het niet houdbaar is om een app jarenlang een bèta te laten zijn.

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
PeterG schreef:

Dat is bij andere providers net zo.

Ziggo o.a

Ook gratis.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
Ria66 schreef:

Dat is bij andere providers net zo.

Niet bij Odido, daar kan je een TV abonnement zonder TV ontvanger afsluiten en kijk je dus enkel via de app.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 januari 2025

Bij het laden van de app sluit hij meestal meerdere malen vanzelf. Het kost drie of vier pogingen voordat de app correct laadt en we een zender kunnen kijken. Bij het kiezen van een andere zender is het ook Russische roulette of de app eruit klapt of niet.

Kan de oude app teruggezet worden?

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
Robert L. schreef:

Bij het laden van de app sluit hij meestal meerdere malen vanzelf. Het kost drie of vier pogingen voordat de app correct laadt en we een zender kunnen kijken. Bij het kiezen van een andere zender is het ook Russische roulette of de app eruit klapt of niet.

Kan de oude app teruggezet worden?

Lees even het topic door.

Dat doet KPN niet.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
Robert L. schreef:

Op wat voor een apparaat (merk en type) ervaar je die problemen en op welke versie van Android draait dat apparaat?

• Topper
  • 19 reacties
  • 21 januari 2025

waar is die app te vinden? niet op google play ..

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
fiddler007 schreef:

Afhankelijk van welke tv je hebt.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025

KPN heeft een foutje gemaakt door een fix uit te brengen voor TCL en Philips televisies en daarbij de smart-TV+ app niet meer beschikbaar te stellen voor alle andere Android/Google TV apparaten waaronder dus ook Sony televisies en de Chromecast Google TV.

Dit is natuurlijk best "dom" te noemen, maar dat betekent wel dat mensen die de smart-TV+ app nog niet geïnstalleerd hebben nog even zullen moeten wachten. Je zou eigenlijk mogen verwachten dat KPN die fout binnen een dag zou herstellen maar helaas is dat niet het geval.

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:
Brumpie schreef:

Ik kan op zowel mijn Sharp Smart TV (met Android of Google TV) als op mijn Chromecast (die met afstandsbediening) zowel de oude als de nieuwe KPN App op playstore vinden.  Wat doe ik fout ??

Ik neem aan dat je bedoelt dat de ze niet kunt vinden. Helaas is de smart-TV app tijdelijk niet zichtbaar in de app-store voor apparaten anders dan televisies van TCL en Philips. Er zal vast en zeker snel een update volgen waarmee deze weer beschikbaar zal komen.

Edit: Ik zie dat je het woordje NIET hebt toegevoegd. 😎

DAT is fijn !! (*not*) 

Gisteren glasvezel, internet en TV gekregen.  Ik heb maar 1 box besteld, want voor de andere TV kon ik “gewoon mijn Chromecast gebruiken”.  Niet dus. 

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.   En waarom staat de oude app er dan niet nog gewoon ??

🤔☹️😢😡

(Ik kon een oude chromecast sowieso niet vinden met de Google Home App ; daar ga ik nu dan maar even (versneld) naar kijken.) 

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
fiddler007 schreef:

Ik lees net dat het maar voor 2 merken TV's beschikbaar is….. “voorlopig”….

Ik hoop echt dat dat morgen ofzo voorbij is.

@KPN 

Reageer