Skip to main content
Vraag

De ondertiteling laat teksten zien die niet bij het huidige kanaal horen

• September 23, 2026
  • 13 reacties
  • 110 keer bekeken

De ondertiteling laat teksten zien die niet bij het huidige kanaal horen 

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2026

Dat is vervelend. Maar je geeft wel erg weinig informatie. 

Welke ontvanger?

Welke zender? (Er zijn er ~ 120....)

Kijk je live op opname?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Het is me opgevallen tijdens het live kijken van publieke zenders NOS 1,2,3 maar ook bij het programma Kopen zonder kijken, ik geloof SBS6

Ik maak wel eens gebruik van ondertiteling om het programma te kunnen volgen als geluid storend wordt ervaren door anderen in de omgeving en zie dan soms teksten die helemaal niet bij het programma horen.…

Heel vreemd alsof er een synchronisatie probleem is

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Het is mij nog niet opgevallen. 

Welke ontvanger? Of misschien smart-tv app, mobiele app of website?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Ik zie dat eigenlijk alleen op BVN omdat daar de teletekst van een van de NPO zenders achter zit. Maar goed, ik kijk via Digitenne (en BVN via de satelliet).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Wel jammer dat BVN per 31 december stopt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 24, 2026

Het is me opgevallen tijdens het live kijken van publieke zenders NOS 1,2,3 maar ook bij het programma Kopen zonder kijken, ik geloof SBS6

Ik maak wel eens gebruik van ondertiteling om het programma te kunnen volgen als geluid storend wordt ervaren door anderen in de omgeving en zie dan soms teksten die helemaal niet bij het programma horen.…

Heel vreemd alsof er een synchronisatie probleem is

Wat vreemd dat dit gebeurt ​@Janvanderent 🤔Zou je de volgende keer dat dit gebeurt, willen noteren op welke zender, wat de naam van het programma is en op welk tijdstip dit gebeurde? Dan kunnen we hier even wat verder induiken!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Vandaag tijdens de uitzending van Eva op Ned1 was dit weer het geval. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Je hebt nog niet vermeld welke ontvanger het betreft. 

Ik heb even teruggekeken en dat is goed.

Heb jij met terugkijken wél de goede ondertiteling?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Dat zou ik moeten checken met zoiets als programma gemist. Mijn abbonnemet met KPN (solcon) is pas gestart dus ik verken de programmering de laatste weken 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Oh, Solcon. Je zegt het nog steeds niet. Maar ik neem aan de Arris VIP5202. Zie voorkant ontvanger. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Ik begrijp deze ongepaste opmerking niet. Ik ben net in het bezit van KPN apparatuur en natuurlijk ben ik nog niet op de hoogte van specifieke kenmerken van de apparatuur.

Ik probeer alleen een opmerking te maken van een door mij geconstateerd probleem. Dit in de hoop dat dit wordt herkend en kan worden verholpen.

Overigens is Solcon een 100% dochter van KPN dus we praten over de zelfde company

Ik hoop alleen reacties te krijgen die relevant zijn voor mijn probleem. Die zullen van mij een antwoord krijgen, op andere reageer ik niet meer

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Hoe zet je ondertiteling aan tijdens het live kijken? Met Teletekst 888, of op een ander manier?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2026

Ik gebruik de gele knop op de afstand bediening. Dan verschijnt een keuze menu om de ondertiteling aan of uit te zetten.