Skip to main content

Sinds pakweg een maand verdwijnen er opnames, al binnen een paar weken na opname. Eerst al mijn 66 afleveringen van Masterchef Australie, nu steeds meer, de laatste afleveringen van Heel Holland Bakt, en ga zo maar door. Ik heb een ipad air 2, met ios 15.5.

ik heb nog ruim opslagcapaciteit.

 

ik wordt er doodziek van ergernis van :(

 

ideeën? Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Op de tv zijn de afleveringen ook weg.

 

@Denise_ vandaag zag ik dat afleveringen 1 t/m

6 van Rosemary and Thyme, bbc first,  netjes opgenomen in de afgelopen weken, zijn verdwenen. Al een oplossing:(? 😂😂😂😂😂


Ik ga opnieuw navraag doen. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug.


Ik heb terugkoppeling ontvangen. Mijn collega's geven aan dat de opnames vanaf 1 van de tv-ontvangers worden verwijderd. Helaas kunnen zij niet zien vanaf welke tv-ontvanger deze precies verwijderd worden. Maar het lijkt er toch op dat iemand in jouw huishouden de opnames verwijderd.


@Denise_ dank je.

ik begrijp dat we gewoon weer van voren af aan beginnen, met dezelfde reacties en dezelfde oplossingen en dezelfde ongefundeerde reden waarom het volgens jullie gebeurt?

ik gebruik een kastje,  alleen mijn man woont thuis en die kijkt nooit tv, ik verwijder zelf ook wel eens wat, maar daar klaag ik niet over, ik klaag over wat er zomaar verdwijnt.

En dan reageren jullie met exact dezelfde bewoordingen hetzelfde als maanden geleden? Toen het begon? Omdat jullie niet inventief zijn, maar alleen met een scriptje werken? Val je daar niet binnen, dan heb je pech gehad? 
 

maar weer een klacht indienen.


Ik wou dat ik je een ander antwoord kon geven, @RunnieDePunnie. Maar dit is wat mijn collega's van de technische dienst zien. Zij zien dat de opnames vanaf een tv-ontvanger verwijderd worden. Het is dus niet de server die ze zomaar doet laten verdwijnen. Er is iemand die de opnames handmatig verwijderd. Dat is wat zij zien. 

Ik zie overigens 2 tv-ontvangers in jouw abonnement. Jij zegt dat je ‘een kastje’ gebruikt. Wie gebruikt die andere? 


Niemand gebruikt het andere kastje, deze discussie is allang gevoerd, dat staat ongebruikt in een kast. Als je terugleest, zie je alles wat nu weer gezegd wordt voorbijkomen.

ja, ik verwijder ook handmatig programma’s, waar ik geen zin meer in hebt of wat dan ook. Maar die meld ik niet als verdwenen. Ik heb altijd en nu ook heel specifiek opnames genoemd die verdwenen, en de laatste keer waren dat 6 afleveringen van Rosemary and Thyme van BBC first. Maar als de technici daar niet naar kijken, maar naar het geheel, tja…..

 

 

 


Ook hier de afgelopen dagen dat er programma’s verdwijnen die de dag ervoor nog aanwezig waren. Ook wij hebben ze niet zelf verwijderd. Het viel op omdat het er eerst 10 waren en nu nog maar 6 van dezelfde serie. Dus het kastje verwijdert zelf programma’s als jullie zeggen het niet te doen. Dus graag verder onderzoek!!!


@Lbw absoluut, maar bekennen bij KpN: ho, maar. Wel gewoon je abonnement betalen.


En jeetje na het kijken van een andere serie zijn er wederom 2 afleveringen van de serie zoals eerder genoemd verdwenen! En nee dat hebben we zelf niet gedaan. En ja we hebben het met zijn tweetjes zien gebeuren! 


Kpn is altyd bezig om zijn netwerk te verbeteren??

Wie heeft dit verzonnen bij de 

KPN pure nonsens en uit buiterij

 


Niemand gebruikt het andere kastje, deze discussie is allang gevoerd, dat staat ongebruikt in een kast. Als je terugleest, zie je alles wat nu weer gezegd wordt voorbijkomen.

ja, ik verwijder ook handmatig programma’s, waar ik geen zin meer in hebt of wat dan ook. Maar die meld ik niet als verdwenen. Ik heb altijd en nu ook heel specifiek opnames genoemd die verdwenen, en de laatste keer waren dat 6 afleveringen van Rosemary and Thyme van BBC first. Maar als de technici daar niet naar kijken, maar naar het geheel, tja…..

 

 

 

Ik heb mijn collega's gevraagd te kijken wat er met de opnames van Rosemary and Thyme op BBC First is gebeurd of de datum die jij doorgaf. Mijn collega's hebben vervolgens daar naar gekeken en zien dat deze opnames handmatig zijn verwijderd van de tv-ontvanger. Dus niet door een serverfout of iets dergelijks, maar doordat de opdracht van jou kwam.

Het spijt me, maar ik kan het echt niet anders maken.


Denise dan ben ik wel heel benieuwd wat er bij ons is gebeurd. Ik weet namelijk hee erg zeker dat we niets hebben verwijderd. En toch kijken wij aan het begin vd avond en zien 6 afleveringen. En een paar uur staat er dat er nog slechts 4 afleveringen staan. We zeiden nog regen elkaar nog een paar dagen wachten en we kunnen niet meer kijken. Dus ik geloof het verhaal van Runnie en is er wel degelijk iets niet goed aan het gaan met de opgeslagen opnames. 


@Denise_ Het is gewoon niet waar. Maar jij bent groot en ik ben klein. De hele discussie hierboven gaat precies om het feit dat er dingen verdwijnen en jullie ontkennen. Maar daar betaal ik toch niet voor? Wat levert het mij op om opnames te verwijderen en daar dan vervolgens herrie over te schoppen? 
Bovendien geloof ik niet dat jouw collega’s nog hebben kunnen zien wie die opnames van Rosemary and Thyme heeft verwijderd: ik had in dit geval geen precieze data en tijden en het was al even geleden. Ik heb begrepen dat ik dat altijd tot op de minuut moet aangeven, omdat het anders niet meer teruggezocht kan worden door jullie. Maar had dit keer geen screenshots.
 


Dit is de conclusie van mijn collega's en daar moeten we het mee doen.

Ik heb voor de zekerheid wel alle tv-ontvangers uit jouw account verwijderd. Dat betekent dat je de tv-ontvanger die je gebruikt eenmalig opnieuw moet aanmelden. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.


@Denise_ ik merk niet dat je mijn tv-ontvanger verwijderd hebt. Hij doet het nog steeds zonder opnieuw opstarten.


Hoe lang heb je die ontvanger al en heb je die destijds zelf moeten aanmelden of was dat niet nodig? Wil je het serienummer van alle ontvangers die je hebt in je profiel zetten, dan kunnen de moderators die vergelijken met de nummers in de KPN administratie. Want ik vermoed dat daar een verschil in zit.


@Henk2304  allang doorgegeven en nooit enige reactie op gekregen.


Ik vermoed dat de ontvanger waarmee je problemen hebt nog staat ingesteld op een abo nummer van een vorige gebruiker Heb je die ontvanger rechtstreeks van kpn gekregen of op een andere manier? 


@Denise_ ik merk niet dat je mijn tv-ontvanger verwijderd hebt. Hij doet het nog steeds zonder opnieuw opstarten.

Dat is wel bijzonder, want als ik nu kijk, zijn er geen tv-ontvangers aangemeld op jouw klantnummer.

De gedachte die @Henk2304 heeft, is dan ook niet zo gek. Ik ben ook benieuwd hoe je deze tv-ontvanger hebt gekregen. En of je de eerste keer wel hebt moeten inloggen.

Daarnaast wil ik je vragen om de tv-ontvanger eens een reset te geven. Hiermee forceer je zelf ook dat je opnieuw moet inloggen.


---

Daarnaast wil ik je vragen om de tv-ontvanger eens een reset te geven. Hiermee forceer je zelf ook dat je opnieuw moet inloggen.

@Denise_  Als je de stappen volgt zoals die staan beschreven in jouw link bij “Reset je tv-ontvanger met het tv-menu”, dan hoef je daarna normaal gesproken niet opnieuw in te loggen. (Ik heb toevallig gisteren nog precies die stappen gevolgd.)


@Henk2304  @Denise_  De tv-ontvanger komt rechtstreeks van KPN, alweer een tijd geleden inmiddels, als vervanger voor een zeer oude destijds.

Wat mij hier nu verbaasd is: ik weet niet meer wanneer dat was. Ik heb destijds gevraagd om een nieuwe, er een gekregen en dat is dat. Ik hou daar geen administratie van bij. Is dat nergens bij jullie bekend?

Resetten heb ik al heel vaak gedaan en zal ik weer doen.

 

En hoe kan ik hem aanmelden, als dat wat zou oplossen? Destijds geïnstalleerd. Hij neemt toch ook op? Ik begrijp er niks meer van,


Als je die van kpn hebt gekregen is er een kans dat je een al eerder gebruikt exemplaar hebt gekregen dat niet gereset is bij kpn en daarom nog het abo nummer van de vorige gebruiker heeft. Als die ook nog een werkend exemplaar heeft kijk je dus feitelijk via zijn abo en "beheren" jullie dus beiden "zijn" opnames. Maar dat kan @Denise_ nazien. 


---

Daarnaast wil ik je vragen om de tv-ontvanger eens een reset te geven. Hiermee forceer je zelf ook dat je opnieuw moet inloggen.

@Denise_  Als je de stappen volgt zoals die staan beschreven in jouw link bij “Reset je tv-ontvanger met het tv-menu”, dan hoef je daarna normaal gesproken niet opnieuw in te loggen. (Ik heb toevallig gisteren nog precies die stappen gevolgd.)

Als je kiest voor de stappen onder ‘Reset je tv-ontvanger met het tv-menu’ volgt, maar dan kiest voor ‘Frisse Start’, dan zou je wel opnieuw moeten inloggen. De tv-ontvanger wordt dan namelijk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is dan ook belangrijk dat @RunnieDePunnie dit doet.


@Denise_  Dat snap ik. Maar dat staat niet in de stappen van jouw link. Daarom mijn berichtje.


@Denise_  Jammer dat je helemaal niets meer van je laat horen, @Henk2304 heeft je gevraagd en ik ook, om na te kijken of mijn tv-ontvanger een gebruikt exemplaar is.

 

ik heb alle instructies qua reset en opnieuw opstarten/instellen opgevolgd.

 

Tussen 24 januari (zie foto) en vandaag, 7 februari 2023, zijn de opnames van Heel Holland Bakt van 18 en 25 december jl. verdwenen. En nee, dat heb ik niet gedaan en mijn man ook niet. 
 

ik ben heel benieuwd of je wat vindt. Armzalig hoe jullie de ellende bij de klant  laten. Want let wel, dat ben ik, een klant.

ik hoor graag verder,

 

met dank en groet,

 

Renée de Bruin