Skip to main content

Hallo, sinds vandaag, 20-11, is de smart tv app niet meer te vinden. We kunnen nu alleen de itv app vinden en gebruiken. Is de smart tv app niet meer beschikbaar?

Hallo @Rob Metselaar had je de smart-tv-app eerst wel werkend op je tv-toestel staan en is die app nu ineens spontaan verdwenen of zit er meer achter, reset tv-toestel, update software tv-toestel enz.?

 

 


Hoi @JanD, ja, de app stond er vanmorgen nog op en was in de middag uit het menu vandaan. De smart tv app is ook niet meer te vinden in de appstore, alleen de itv app.

De ontvanger is al gereset maar zonder resultaat.


Als het goed is staat er maar 1 app in de appstore.

Maar u heeft ook een tv ontvanger begrijp ik? Aan dezelfde tv gekoppeld? Werkt de tv ontvanger nog wel? Als u de tv ontvanger gebruikt, waarom gebruikt u dan de app?


Vanaf het begin gebruiken we de smart tv app. Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger. Deze zat al in het menu. 

Op de site van kpn hebben ze het over een smart tv app én een itv app. Alleen is de smart tv app niet meer te vinden.

Ik kan ook niets vinden over vervanging van de smart tv app door de itv app.


Hallo @Rob Metselaar de smart tv app kun je alleen vinden in de play store in een smart tv en een itv app alleen in de playstore van een mobiel of tablet.

Concreet: apps zijn alleen zichtbaar op daarvoor geschikte apparaten, op een tablet zul je dus nooit de smart app tegenkomen en omgekeerd.

 


Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger. Deze zat al in het menu. 

Wat is het merk en type van die ontvanger waar die smart-TV app al in het menu zat?

 

De smart tv app is ook niet meer te vinden in de appstore, alleen de itv app.

Welke appstore?


Ik heb het over m'n tv, daar "draait" nu de itv app. Wanneer ik de bron kies waar de ontvanger in zit krijg ik beeld van de smart tv app, als ik dan omhoog zap wijzigt de bron zelf naar de Samsung app. Ik moet dan de bron weer wijzigen naar hdmi1, waar de ontvanger op zit. Als het klopt wat je zegt is de situatie die wij nu meemaken niet mogelijk?!


Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger. Deze zat al in het menu. 

Wat is het merk en type van die ontvanger waar die smart-TV app al in het menu zat?

 

De smart tv app is ook niet meer te vinden in de appstore, alleen de itv app.

Welke appstore?

Ontvanger is de Arris vip2952 v2.

De appstore is de standaard appstore op de tv.


Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger. Deze zat al in het menu. 

Wat is het merk en type van die ontvanger waar die smart-TV app al in het menu zat?

 

De smart tv app is ook niet meer te vinden in de appstore, alleen de itv app.

Welke appstore?

Ontvanger is de Arris vip2952 v2.

De appstore is de standaard appstore op de tv.

Wat is het merk en type van jouw TV?


Vanaf het begin gebruiken we de smart tv app. Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger.

Nee... de smarttv-app staat op de smarttv. Die werkt onafhankelijk van de ontvanger. U gebruikt of de ontvanger, of de app. Niet beide. En ze zijn niet aan elkaar gekoppeld.

Deze zat al in het menu. 

Ja, in het menu van de smarttv. Niet van de tv-ontvanger. 

Op de site van kpn hebben ze het over een smart tv app én een itv app. Alleen is de smart tv app niet meer te vinden.

En de itv app is voor op de smartfoon. Die is niet beschikbaar op de tv.

Ik kan ook niets vinden over vervanging van de smart tv app door de itv app.

Het kan zijn dat uw tv gewoon te oud is en nu niet meer ondersteund word. Maar om dat te kunnen bepalen willen we graag weten welk merk/type uw tv is.


Dit is de app gekoppeld aan de ontvanger. Deze zat al in het menu. 

Wat is het merk en type van die ontvanger waar die smart-TV app al in het menu zat?

 

De smart tv app is ook niet meer te vinden in de appstore, alleen de itv app.

Welke appstore?

Ontvanger is de Arris vip2952 v2.

De appstore is de standaard appstore op de tv.

Wat is het merk en type van jouw TV?

Samsung, vrij nieuw model, nummer heb ik niet voorhanden. Waar wil je naar toe? Het geheel werkte gewoon maar opeens is de app uit het menu, er is qua hardware niets veranderd.


Samsung, vrij nieuw model, nummer heb ik niet voorhanden. Waar wil je naar toe? 

Sommige modellen worden wel ondersteund en sommige niet. Het kan misschien ook zo zijn dat een bepaalde model eerst wel ondersteund werd, maar nu niet meer. Daarom willen we het exacte typenr weten.


Aha, het is een Samsung modelcode QE55Q7FNA,                 

software versie T-KTM2DEUC-1330.5 , BT-S.

 

Heb je hier iets aan??


Ja. Daarop zou de app het gewoon moeten doen. U gebruikt de zwarte Samsung afstandsbediening? En niet de witte KPN afstandsbediening? 


Inderdaad, de zwarte afstandsbediening.…

Ik vind het allemaal vreemd..


U ziet de andere apps wel? Netflix? En misschien Disney+ of HBO?


Ja, die zijn gewoon zichtbaar.

Wanneer ik de bron hdmi1, daar is de kpn kast op aangesloten, selecteer kom ik in de smart app maar zodra ik zap ben ik er weer uit.


Heren, ik heb weer beeld. Het bleek dat de afstandsbediening opnieuw ingesteld moest worden. Na instelling was het kpn icoon weer terug en kunnen we weer normaal zappen enzo 

Evengoed vreemd dat dot zo gegaan is.

Bedankt voor de hulp.

 

 


Ik heb hetzelfde probleem. Hoe moet ik de afstandsbediening opnieuw instellen?Â