Skip to main content

Vandaag veelvuldig geïrriteerd geraakt bij F1 kijken op NPO-1. Ook daarna haperingen maar minder frequent en zeer kort in tijdsduur. Zo kan je toch geen geld vragen voor zo een slechte dienst! Ik gebruik de TV ontvanger niet ivm feit dat ik geen Experia box gebruik en het prettig vind met slechts 1 AB. Ik heb 50 gbps glasvezel en TV is bedraad aangesloten 

Dito hier. Heb er al een topic over.

Met glasvezel moet je de app eigenlijk niet willen gebruiken. Het beeld is echt veel mooier via de ontvanger. TV+ in multicast 1 - 10 en overige 661 - 670 = 14,2 Mbps. Via de app slechts 6 Mbps. Zonde van je mooie 4k tv met de app.

Overige zenders via ontvanger ook beter: 7,2 Mbps. 

Eh 50 Gbps bestaat niet. Of je bedoelt 500 Mbps of 1 Gbps of 50 Mbps... of...


Peter, dit is geen antwoord op mijn vraag. Waarom hapert deze verbinding en helemaal zo erg als gisteren tijdens F1 race.


Ja. Euh, dat weet ik dus niet. Ik geef alleen maar aan dat het niet aan JOUW verbinding of abonnement ligt. (Meestal reageert men dan: Oh, gelukkig, het ligt niet aan mij)

Zo lang er nog te weinig meldingen zijn en het niet als algemene storing wordt / is erkend wordt het dus '’lang'’ wachten. Vrees ik. Maar ben er mee bezig in het andere topic.


Peter, dit is geen antwoord op mijn vraag. Waarom hapert deze verbinding en helemaal zo erg als gisteren tijdens F1 race.

Met de smart-TV app ben je verbonden met het online (unicast) TV platform en dat raakte zeer waarschijnlijk overbelast van al die mensen die op hun PC, tablet of telefoon ook niets wilde missen van de race. Dit is inherent aan de unicast distributie die door het online TV platform gehanteerd wordt en dat betekent dat elk scherm zijn eigen stream ontvangt met als consequentie dat er dus heel data door dat TV platform verzonden moet worden.

 

Zelf was ik overigens op de Waddenzee naar een iets rustiger beeld aan het kijken. 🙂

 


Met de smart-TV app ben je verbonden met het online (unicast) TV platform en dat raakte zeer waarschijnlijk overbelast van al die mensen die op hun PC, tablet of telefoon ook niets wilde missen van de race

De storing doet en deed zich ook voor als er geen Formule 1 is, wjb.

Door de grote vraag tijdens de race was het waarschijnlijk veel vaker. Ikzelf heb via antenne gekeken. DVB-T2 HEVC zonder module/kastje.


Hi @hvolkers! Lees ik uit je bericht ook goed dat je een eigen modem gebruikt?