Skip to main content
Beantwoord

De tv-ontvanger is geblokkeerd, foutcode CNT-203

• May 2, 2025
  • 8 reacties
  • 3968 keer bekeken

Als ik bij mijn tv ontvanger met nieuwe software update, dan krijg ik aan het einde de boodschap dat de ontvanger geblokkeerd is en is er een code te zien CNT-203.

Meerdere malen opnieuw proberen te updaten, maar blijf steeds de zelfde melding krijgen?

waarom krijg ik deze boodschap en hoe krijg ik de ontvanger weer aan de praat?

Beste antwoord door Tv ontvanger is geblokkeerd

Ik ben er inmiddels achter waarom deze blokkade erop zit. Ik heb dit modem ooit via marktplaats gekocht en aangesloten. Via de digitale snelweg kunnen ze bij kpn natuurlijk zien dat het derde modem niet officieel bij mijn abonnement hoort. Dus wordt deze geblokkeerd. Heb maar meteen een nieuwe besteld na contact met de service desk🫣

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 2, 2025

Beste ​@Tv ontvanger is geblokkeerd wek merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de decoder aan de modem gekoppeld, bekabeld, draadloos of anderszins?

Ik ben er inmiddels achter waarom deze blokkade erop zit. Ik heb dit modem ooit via marktplaats gekocht en aangesloten. Via de digitale snelweg kunnen ze bij kpn natuurlijk zien dat het derde modem niet officieel bij mijn abonnement hoort. Dus wordt deze geblokkeerd. Heb maar meteen een nieuwe besteld na contact met de service desk🫣

• Topper
  • May 4, 2025

Het gebeurt mij nu met een vip2952  ontvanger.

Ik heb 2 ontvangers in het abonnement.

Een vip2952 (ivm de audio uitgang) en een diw7022.

De diw7022 was defect en is vervangen. (defecte is retour gezonden)  Ik denk dat er nu 2x diw7022 in het systeem staat en daardoor de vip2952 wordt geblokkeerd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

Het gebeurt mij nu met een vip2952  ontvanger.

Ik heb 2 ontvangers in het abonnement.

Een vip2952 (ivm de audio uitgang) en een diw7022.

De diw7022 was defect en is vervangen. (defecte is retour gezonden)  Ik denk dat er nu 2x diw7022 in het systeem staat en daardoor de vip2952 wordt geblokkeerd.

Je kan geen verschillende TV platvormen tegelijk gebruiken, VIP2952 voor interactieve TV en DIW7022 voor TV+. Als je jouw TV abonnement wijzigde naar nieuwe vorm (TV+), moet je de oude (VIP2952) terug sturen, het is terecht dat deze nou van KPN geblokkeerd is.

• May 4, 2025

Het is/was niet de bedoeling dat een vip2952 en een diw7022 binnen een zelfde abonnement werken.
TV+ = DIW7022 en sinds kort de soundbox
ITV =  HMB2260, Arris 2952  en/of Arris VIP5202
Blijkbaar word hier nu beter op gecontroleerd.

• Topper
  • May 4, 2025

dit is destijds door een medewerker van de helpdesk goedgekeurd

ik heb een audio (stekker) aansluiting nodig voor mijn stereotoren / versterker.  Die heeft geen HDMI

tevens kan ik op de stereoinstallatie niet het ingestelde zendermummer zien met de vip 2952 wel

Ik ben ook tevreden met 2x  vip2952 als dat wel mag.

Het heeft trouwens meer dan een jaar lang goed gewerkt.

NB interactieve  TV  wordt  door mij niet gebruikt. Ik gebruik alleen de radio en televisie ontvangst.

Cil70
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 25, 2025

Als ik bij mijn tv ontvanger met nieuwe software update, dan krijg ik aan het einde de boodschap dat de ontvanger geblokkeerd is en is er een code te zien CNT-203.

Meerdere malen opnieuw proberen te updaten, maar blijf steeds de zelfde melding krijgen?

waarom krijg ik deze boodschap en hoe krijg ik de ontvanger weer aan de praat?

Ik heb dit ook ineens, na 2,5 jaar met een ontvanger van KPN, geïnstalleerd door KPN. Alle online stappen van KPN al gevolgd. Iemand nog een tip? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Cil70, je kunt t beste even met ons bellen of een belafspraak maken om dit op te helderen.