Skip to main content

Wij hebben een gashaard laten plaatsen met daarboven een koof waar de tv inhangt. De kabel van de tv loopt door de muur naar een kast erachter. We hebben een tv-ontvanger met bluetooth, maar de afstandsbediening doet het daardoor niet vanaf de voorkant. Er wordt nu gesproken over dat ik een kastje met een oogje moet plaatsen. Weet iemand wat ik dan het beste kan kopen? Of is het mogelijk om de bluetooth op de een of andere manier te verlengen naar de voorkant? 

Nederland gaat/moet van het gas af…… :thinking: .

We hebben een tv-ontvanger met bluetooth

Als je de tv ontvanger Arris 5202 of ZXV 8001 hebt dan kan je die zelfs nog door 2 muren bedienen.

Bluetooth is een radiosignaal en gaat ook gewoon door muren en gashaarden heen.


Ja, dat zou ik ook denken. Maar vandaag zijn de mensen van de gashaard bezig geweest en zij geven aan dat het niet werkt. Wel vanaf de zijkant, maar niet vanaf de voorkant. Het kan zijn dat het komt omdat er een metalen plaat tussen zit als achterwand. Mocht het toch niet lukken op deze manier, kan ik dan een oogje toevoegen aan het tv kastje? 


kan ik dan een oogje toevoegen aan het tv kastje? 

Nee. Niet bij de 5202 of 8001. Die werken met BT. En eenmaal gekoppeld zendt de ab ook geen IR signalen meer uit (behalve die voor de tv volume aan/uit en source). Ontkoppelen kan maar heeft geen zin. Er komt dan vanzelf weer een BT verbinding tot stand….

Metaal (een gashaard bv) kan en mag absoluut geen invloed hebben op het BT zendsignaal. Bereik is wel beperkt tot max. 8 meter ofzo. Dit wordt minder met muren er tussen. Maar mijn Samsung tv kan ik 2 ruimtes verder nog bedienen (ik zie dan alleen niet meer wat ik doe :wink::laughing: ).

IR extenders zijn lelijk en werken niet altijd (goed). Ik heb er geen goede ervaringen mee.


ok! dank je voor de info, ik ga vanavond thuis kijken.


Nou.. het probleem is opgelost. De afstandsbediening stond op infrarood, dus heb de afstandsbediening gereset en nu werkt het perfect. Bedankt voor de hulp!


TOP!:thumbsup_tone3: In deze situatie wel handig. BT bediening v.d. afstandsbediening.