Skip to main content

Sinds vandaag moesten wij weer een keer opnieuw inloggen via de netflix app(op onze ontvanger). Na onze gegevens te hebben ingevuld vraagt hij opeens om ons account te koppelen aan de kpn factuur met een code van interactieve tv.

Dat willen wij helemaal niet, we betalen gewoon via netflix. 

Waarom staat dit er en Hoe krijg ik dit weg?

Hallo @Léon van der Boor , gewoon voor Netflix alleen maar inloggen via de smart-tv en niet via de tv-decoder.

 


Mogelijk is verkeerde procedure gevolgd. Heeft u de app geopend en daar uw gegevens in gevoerd? Ik heb als test voor het eerst de Netflix app op de KPN ontvanger gebruikt, ik krijg niet te zien wat u noemt.

Dit zou natuurlijk niet mogen.


Je kan op de Netflix app ook inloggen als je het direct via Netflix betaald. ( @JanD )

Hoi, Léon. Heb het net nog geprobeerd en krijg die melding niet.

Ik ben het met @Galdor68 eens. “mogelijk verkeerde procedure gevolgd".

Heb je wel gewoon ingelogd met je emailadres en het voor Netflix gebruikte wachtwoord? Na invullen van het wachtwoord op 'volgende’ klikken en dan kom je ingelogd. (tja, volgende klinkt niet erg logisch om uiteindelijk in te loggen maar doet het wel).

 


Heb ik inderdaad gedaan. Ik log in met de knop login, ik vul mijn emailadres en mijn wachtwoord in, klik inderdaad op volgende, en krijg daarna het scherm koppel hem aan je kpn factuur met je viercijferige code. Dus alle stappen zijn zeker weten juist doorlopen!


Apart u start de app vanuit het apps menu of via kanaal 200?

Het lijkt erop dat het menu wordt gebruikt om extra diensten te bestellen.


Via kanaal 200


Kunt u er eens een foto van plaatsen?


 


 


Dus dit is erg vreemd allemaal! 


Dat zijn de stappen als je een abonnement wilt maken….

Je had WORDT NU LID geselecteerd. Wat bij het beginscherm rood en groot is is de selectie.

Selecteer daar INLOGGEN (rood en groot) en dan op ok en het zal goed gaan.


Dat zijn de stappen als je een abonnement wilt maken….

Je had WORDT NU LID geselecteerd. Wat bij het beginscherm rood en groot is is de selectie.

Selecteer daar INLOGGEN en het zal goed gaan.

Ik heb 100% zeker gewoon inloggen gekozen. Ik heb ze namelijk beide al een keer geprobeerd toen hij het de eerste keer niet deed.


Via de KPN-decoder krijg ik bij lid worden en inloggen bovenstaande schermen te zien.

Als ik via de smart-tv in wil loggen krijg ik bovenstaand scherm te zien en als ik me als nieuwe klant aan wil melden krijg ik een aanmeldscherm te zien om me aan te melden via mijn mobiele nummer.

CC: @PeterG en @Léon van der Boor 


@JanD  Het gaat in dit geval ook over het kijken via de kpn decoder. Er is altijd de mogelijkheid om gewoon te casten vanaf mijn telefoon.(smart tv heb ik niet)

maar blijft toch de vraag hoe kan dit nu? 

 


Ik kon gewoon inloggen met mijn '’eigen'’ Netflix abonnement. Heb 'm inmiddels weer uitgelogd want die app in de ontvanger is mij te brak. Gebruik die in mijn eigen tv. En ook via Chromecast gebruik ik 'm wel.


@JanD  Het gaat in dit geval ook over het kijken via de kpn decoder. Er is altijd de mogelijkheid om gewoon te casten vanaf mijn telefoon.(smart tv heb ik niet)

maar blijft toch de vraag hoe kan dit nu? 

 

Hoe dit kan dat blijft de hamvraag, om bij het begin te beginnen, heeft u de ontvanger moeten resetten of via Netflix.com alle apparaten afgemeld? Normaliter log je maar eenmalig in.

 


@Galdor68 

Nee we hebben zelfs gisterenavond nog een serie gekeken. Niet uitgelogd, ook niet op andere apparaten alles uitgelogs, dus dit was geheel spontaan voor ons deze morgen. Vandaar dat we er nu toch wel beetje van staan te kijken dat de decoder ons nu alleen deze optie geeft.

Ik heb hem nadat wij dit probleem hebben geconstateerd ,wel al een keer opnieuw de software er op laten zetten(via kpn menu). Maar helaas werkte dit ook niet.

 


De software opnieuw inlezen zou niet nodig moeten zijn maar wou ik wel voorstellen.

Het opnieuw moeten inloggen duidt bijna altijd op een systeemherstel of een update.


Hoi @Léon van der Boor, welkom op ons forum! Zoals je al had gelezen hoort dit gewoon te werken.
Lukt het inloggen wel via de app in het menu? Dus niet via zender 200?


@Thomas Nee dit lukt helaas ook niet. Ik krijg exact hetzelfde scherm. 


Ik ben nog even voor je op zoek geweest @Léon van der Boor en kom het onderstaande topic tegen:

Zou je hierover eens contact op kunnen nemen met de klantenservice van Netflix? Ik vermoed dat die hier meer mee kunnen!