Skip to main content

Sinds een maand of 2 moet ik regelmatig de ontvangers resetten. netflix en Amazon prime zijn super langzaam het begint irritant te worden . de installatie bestaat uit Expiriabox V8 en 3 ontvangers HDMI HMB2260.

 

Hi T, welkom op het forum. 

Voor de zekerheid heb ik dit ook hier getest, Netflix hoort in ieder geval als een zonnetje te werken. Reageert de app dan simpelweg traag? Of duurt het laden van de video langer?

Mag ik weten hoe de ontvangers zijn aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox of zit daar nog iets tussen? Zoals netwerkadapters of een switch. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
Ik hoor graag van je. 


Zo profiel is bijgewerkt.

Ik heb contact gehad met de klantendienst ben vriendelijk te woord gestaan. Ik dacht het ligt aan de ontvangers. De ontvanger die het meest gebruikt is werd ontzettend heet waarna deze vastliep.

De klantendienst heeft me aangeraden om de V8 box om te ruilen voor een Experia V10.

Verrasend werden er toch 3 nieuwe ontvangers geleverd en na installatie werkte alles goed.

Nu komt die, op zondagochtend werd er een Experia V10 geleverd. Deze heb ik vandaag in bedrijf genomen en alles werkte goed totdat ik de 2 Experia Wifi versterkers in het netwerk wilde opnemen.

Dat op zich ging goed, maar tot mijn verbazing hebben beide versterkers de netwerknaam van het oude modem behouden, de wifi op de V10 is uitgeschakeld maar het bekabelde netwerk heeft nu een andere naam als het wifi netwerk. ook na resetten van beide versterkers blijven ze hardnekkig het oude netwerknaam behouden inclusief hun oude inlog gegevens.  Nu is het probleem dat ik draadloos mijn server niet meer kan benaderen. Graag een oplossing hoe beide experia wifi versterkers ook de zelfde netwerknaam krijgen zodat alles weer in het zelfde netwerk benadert kunnen worden.

Tot zover, ik heb nog een vraag de server moet weer van buitenaf te benaderen zijn. Kan er weer voor de  server port forwarding toegepast worden. via de server een synology is er een programma die hier voor zorgt. 

Het is al met al toch een hele klus om "even” wat hardware te vervangen.

 

Netflix werkt zoals het moet .

Amazon prime video is ook opgelost de app is uit het menu  verdwenen. Kijk nu via hdmi met de laptop.

Heb nog alle hoop dat het goed komt, ik snap dat nog een en ander moet uitgerold worden. :-)

Met vriendelijke groeten 

Roel.

  

 


Hi Roel, begin voor de WiFi versterker met alles te resetten. Begin met de Experiabox, reset deze door in te loggen in de interface en niet met het resetknopje. Reset daarna ook de WiFi versterkers, deze mag je wel resetten met het knopje achterop. Daarna kun je ze weer met elkaar verbinden. 

Wat de poorten openzetten betreft; daar bestaat geen programma of script voor zover ik weet. De nodige poorten zul je in de interface van de Experiabox open moeten zetten om het te kunnen benaderen van buitenaf. 


Ok ga ik morgen alles resetten.

Wat betreft poorten open zetten via Synology ging de vorige keer goed. Nu twijfel

 


Ik dacht dat je bedoelde een programma speciaal voor de Experiabox. Probeer het gewoon met die wizard. :)