Skip to main content

Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn decoder, een ZTE box 4K van KPN.

Op onwillige momenten hapert het geluid en beeld.

Ik heb al een aantal stappen doorlopen, maar helaas geen resultaat. Zie hieronder:

  • modem gereset
  • decoder gereset
  • terug naar fabrieksinstellingen 
  • update uitgevoerrd

alles was helaas tevergeefs.…

Wat kan de oplossing zijn?


 

Hoi @Jip en zn. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger hapert. Op welke manier is jouw tv-ontvanger aangesloten op de ExperiaBox? Direct met een kabel op de ExperiaBox of zit er bijvoorbeeld een Draadloze Verbindingsset, of switch tussen? Laat je ook gelijk jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel?

 

 


Dankjewel Vikash voor het reageren!

De decoder is bedraad (UTP) 

Het volgende heb ik ook geprobeerd; ik heb een identieke decoder die in een andere ruimte is aangesloten, gewisseld met de decoder in de woonkamer, hetzelfde probleem.

conclusie: het ligt niet aan de decoder(s)

Het moet dan de box zijn, hoe ga ik dat oplossen?

Ook gek dat het probleem er ineens was, maar soms gaat het ook wel even goed…..


ik heb een identieke decoder die in een andere ruimte is aangesloten, gewisseld met de decoder in de woonkamer, hetzelfde probleem.

Als het probleem niet meeverhuist, dan ligt het inderdaad niet aan de tv-ontvanger maar aan de verbinding. Heb je de netwerkkabel al eens in een ander ethernetpoortje gestopt van jouw Experiabox of een ander netwerkkabel geprobeerd? Hapert de tv op verschillende zenders? Zo ja, welke?

 


ik heb een identieke decoder die in een andere ruimte is aangesloten, gewisseld met de decoder in de woonkamer, hetzelfde probleem.

Als het probleem niet meeverhuist, dan ligt het inderdaad niet aan de tv-ontvanger maar aan de verbinding. Heb je de netwerkkabel al eens in een ander ethernetpoortje gestopt van jouw Experiabox of een ander netwerkkabel geprobeerd? Hapert de tv op verschillende zenders? Zo ja, welke?

 

Ik heb niets meer van je gehoord? Is het probleem inmiddels al verholpen? Als het probleem nog steeds niet verholpen is, dan wil ik je vragen om mijn vragen hierboven alsnog te beantwoorden. 


Hoi Vikash, mijn excuses voor mijn late reactie.

ik heb idd met een nieuwe utp kabel ook de andere poort gebruikt, helaas geen verbetering..;(

ik heb daarna contact gehad met de helpdesk, alle stappen doorgenomen, even leek het goed te gaan, maar daarna was het weer mis.

 

Mijn plan is om één deze dagen weer contact op te nemen met de helpdesk.

in ieder geval bedankt voor je advies!


Graag gedaan!