Skip to main content

Sinds een paar weken komt het regelmatig voor dat mijn HMB2260 soms een paar seconden zwart beeld geeft en daarna weer teugkomt. Soms zelfs zonder geluid. Als dit eenmaal gebeurt dan gebeurt het meestal meerder keren vlak daarna. Ik heb het kastje al meerder keren gereset en ook het KPN modem gerestart. Het komt echter steeds terug..

Als het vaak voorkomt helpt het nog wel eens door bovenop het kastje te tikken waarna er nog een keer zwart beeld verschijnt en weer terugkeert. Ik denk dat er ergens een los of slecht contact in het kastje zit.

Kan ik hiervoor een vervanger krijgen.

Hi @hmwhere, van harte welkom!

Tv kijken met steeds zwart beeld tussendoor is niet fijn natuurlijk. Ik lees dat 't geluid soms ook wegvalt, hierdoor lijkt het in de verbinding tussen de televisie en de tv-ontvanger niet goed te gaan. Werkt het menu nog wel wanneer het beeld zwart wordt? Heb je de tv-ontvanger ook een frisse start gegeven? En hoe is de tv-ontvanger verbonden met de televisie, is dat met HDMI? Ik raad je ook aan om die kabel even los te koppelen en opnieuw aan te sluiten, dan weet je zeker dat het ‘contact’ goed is. 


Ik had al alles gereset en weer opnieuw verbonden, maar dat geeft geen oplossing.

In een heldere bui heb ik het volgende gedaan en een paar keer herhaalt met hetzelfde resultaat..

Als het beeld "gewoon” is heb ik zonder verder iets aan te raken of te verplaatsen een paar tikjes bovenop het kastje gegeven. Het resultaat is hetzelfde als dat regelmatig spontaan optreedt. Het beeld wordt zwart en keert na enig tijd weer terug. Dit gweeft volgens mij  aan dat het probleem in het kastje zit (wwarschijnlijk een slecht contact). Daarom wil graag dat het kastje vervangen wordt. 


@hmwhere Dankjewel voor de extra info en uitleg, dat maakt het een stuk duidelijker. Dat de tv-ontvanger het ook doet wanneer je er op tikt is geen goed teken inderdaad. Ik ben met je eens dat het een goed idee is om 'm te vervangen. Kan je voor mij je gegevens zo volledig mogelijk invullen in je forumprofiel, en geef je me hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan help ik je verder met de tv-ontvanger.


zoals gevraagd heb ik mijn profiel ingevuld.


@hmwhere Super, dankjewel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je kan je huidige tv-ontvanger vanaf maandagmiddag omruilen voor de nieuwe op het servicepunt in je buurt. Ik stuur je alle details toe in een privébericht. Laat je hier in het topic weten of alles is gelukt?


@hmwhere Super, dankjewel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je kan je huidige tv-ontvanger vanaf maandagmiddag omruilen voor de nieuwe op het servicepunt in je buurt. Ik stuur je alle details toe in een privébericht. Laat je hier in het topic weten of alles is gelukt?

Hi @hmwhere, ik ontving je privébericht en begrijp dat alles goed werkt sinds je de nieuwe tv-ontvanger hebt. Fijn om te horen en dank voor de terugkoppeling! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen betekenen :)