Skip to main content

Hallo, regelmatig loopt onze decoder vast.. moeten wij stroom er helemaal afhalen en opnieuw opstarten.. het gaat hier om type hmb2260 V2. Is het mogelijk dat onze irritaties worden weggenomen en dat deze decoder vervangen wordt?

 

Hoi @Melliw99, welkom op ons forum!
Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn TV kijken is.

  • Heb je meerdere ontvangers in huis?
  • Zoja, ervaar je dit probleem op beide ontvangers?
  • Als je ze omwisselt, verplaatst het probleem dan met de ontvanger mee of blijft het bij dezelfde aansluiting?

 

  • Hoe zit je TV ontvanger(s) aangesloten op je experiabox?
  • Gebruik je verder nog netwerkapparatuur zoals switches,routers of draadloze verbindingssets?
     

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even met je mee!


Hallo, regelmatig loopt onze decoder vast.. moeten wij stroom er helemaal afhalen en opnieuw opstarten.. het gaat hier om type hmb2260 V2. Is het mogelijk dat onze irritaties worden weggenomen en dat deze decoder vervangen wordt?

 

 

De spanning (in de volksmond stroom) er steeds afhalen is niet erg handig.

Mag ik ook weten wat jouw echte download snelheid is?

En heb je hem met een netwerk switch of met een kabel op de Experiabox aangesloten?

Heb je hem ook al eens een complete reset gegevens? Zie ook hier. 


Hallo, de stroom eraf halen is noodzakelijk omdat de decoder nergens anders op reageert.. hij loopt vast zoals gezegd. Hij is met een lan-kabel aangesloten..

De download snelheid ligt net onder de 50 MB/sec. Dit is overeenkomstig abonnement.

 

 


Direct aangesloten op het modem of zit er een switch tussen?


Direct op de modem aangesloten.

 


Ik heb niet meerdere tv ontvangers.

De decoder is via LAN rechtstreeks op het modem aangesloten. Verder gebruik ik geen netwerkapparatuur.

 

 


Ik heb niet meerdere tv ontvangers.

De decoder is via LAN rechtstreeks op het modem aangesloten. Verder gebruik ik geen netwerkapparatuur.

 

 

 

Heb je al een volledige reset gedaan?

Zie de link in mijn bericht boven. 

Dus terug naar fabrieksinstellingen.


Bedankt voor je gegevens en toelichting! @Melliw99, ik zie vanaf hier zo geen rare dingen met de verbinding of apparatuur. Kun je de reset die @joop2011 noemde nog eens doorlopen?

 

 

Reset de tv-ontvanger

Let op:

Heb je meerdere tv-ontvangers? Volg dan de stappen per ontvanger. Heb je een TV van 2009 of ouder? Gebruik dan een SCART-kabel voor de aansluiting.

Reset je tv-ontvanger met het tv-menu

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-bewaar-instellingen-stap-6


Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar Software verwijderen].

5. Selecteer cSoftware verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.


@Melliw99 heb je bovenstaande nog een keer kunnen proberen? Heeft dit het probleem opgelost?


Nee nog niet.. heb niet veel tijd gehad..


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.:blush:
 Anders weet je ons te vinden!