Skip to main content

Ik heb een nieuwe decoder die werkt achter mijn tv... nu moet ik opstaan en de afstandsbediening achter de tv houden anders doet hij het niet??

Eerst deed hij het gewoon goed, deze decoder is daar ook speciaal voor volgens KPN

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welke KPN IPTV decoder heb je?

Het werkt met infrarood, dus als hij 100% achter de TV staat, dan kan hij het infrarood signaal niet ontvangen.

Zorg ervoor dat hij vrij zicht heeft op de AB.

Of heb je de nieuwste 5202, dan kan je hem met BlueTooth bedienen en mag hij achter de TV.

Zie ook de gebruiksaanwijzing. 


Ik heb de allernieuwste speciaal omgeruild omdat hij achter de tv is geplaatst... hij heeft het ook goed gedaan... maar sinds de update niet meer😒


Sorry, ik werk niet bij KPN.

Ik gok dat je de 5202 hebt.

Zet hem dan op AB blueTooth.

Zie hier voor meer informatie.

Zelf heb ik de Arris 2952 en de Arcadian 2260, dus weet ik niet hoe je het moet doen, maar het staat in de gebruiksaanwijzing. 

 

Ik zag ook dit:

Moet de bluetooth afstandsbediening ergens mee worden verbonden?

De eerste keer dat je de afstandsbediening gaat gebruiken, moet je de afstandsbediening richten op de tv-ontvanger. Daarna kan de tv-ontvanger verstopt worden.

 

Wacht anders even op een moderater, alleen zij hebben het momenteel heel erg druk. 

 


Hoi @naatbritt! Wat lastig dat de tv-ontvanger niet goed meer reageert op de afstandsbediening. 

Zou je de afstandsbediening eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Dat kan als volgt:

<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer). 

Vervolgens kun je de afstandsbediening opnieuw koppelen aan de tv-ontvanger:

<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). .Pairing blijft 60 sec actief] 

Bij het koppelen aan de tv-ontvanger dien je de afstandsbediening inderdaad te richten op de tv-ontvanger, zoals @joop2011 ook al aangaf. Laat je even weten of het hiermee gelukt is? Zo niet, wil je dan jouw profiel aanvullen met je gegevens en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik je verder helpen. 


Wat ik heb gedaan weet ik niet precies 😳 maar hij doet het weer behalve het geluid bedienen... dat moet met de afstandsbediening van de tv👍


Fijn dat de ontvanger in ieder geval weer reageert op de afstandsbediening! alles weer werkt! De volume moet altijd geregeld worden op de tv zelf. Als dit dus nog niet werkt met de afstandsbediening van KPN, dan moet je de afstandsbediening nog even weer koppelen aan de tv. Ik vermoed dat daarna alles weer naar behoren werkt! 


Ik heb dat geprobeerd, maar dan doet de decoder het niet meer....😳😒