Skip to main content

Dag, op mijn nieuwe LG tvs met MagicRemote kan ik de KPN instellingen niet (meer) instellen en dat is superinhandig. Ook niet door handmatig de hmb2260 als model te zoeken en selecteren.  Graag zou ik de decoders willen vervangen door de nieuwe 4K decoder. Hoe kan dat geregeld worden? Mvg Daan

Beste @Daniel_74,

KPN gaat niet zomaar de tv ontvangers van HMB2260 vervangen. Wat is MagicRemote precies, is dat een app? 🤔


Je kunt bij het hussel abonnement voor € 2,50 extra de 4K optie afnemen. Dat krijg je volgens mij 1 4K ontvanger. 


Je kunt bij het hussel abonnement voor € 2,50 extra de 4K optie afnemen. Dat krijg je volgens mij 1 4K ontvanger. 

Dat klopt @Nick83, maar 1 4K ontvanger, i.v.m. dat er nog steeds chips tekort zijn. Maar om dan weer € 2,50 te geen betalen omdat ze zo graag de nieuwste ontvanger willen hebben vind ik wel vreemd. Dan moeten ze het maar gewoon doen met 2 HD ontvangers. 


Je kunt bij het hussel abonnement voor € 2,50 extra de 4K optie afnemen. Dat krijg je volgens mij 1 4K ontvanger. 

Hi NIck, 
Het betreft hier 4k tv's dus dat is wel bespreekbaar. Maar zijn er al 4k uitzendingen op TV?

Mvg

Daan


@Daniel_74 probeer op je LG TV je LG afstandsbediening in te stellen met de “Universal Control Settings”.

Ik heb de volgende settings:

Device Type: SET-TOP BOX

Service: KPN

 

Mijn apparaten:

TV: LG CX serie

Settop box: HMB 2260

 


@Daniel_74 als het instellen van de afstandsbediening gelukt is, dan heb ik de volgende tip voor je.

Op je LG Magic Remote vind je naast de toets ‘0’ (nul) de toets ‘...’

Als je die knop indrukt dan zie je op je LG TV extra KPN afstandsbediening knoppen die je kan kiezen.

Die extra knoppen zijn de toetsen 0-9, Power, Menu, Guide en nog een aan aantal andere toetsen.

 


Je kunt bij het hussel abonnement voor € 2,50 extra de 4K optie afnemen. Dat krijg je volgens mij 1 4K ontvanger. 

Hi NIck, 
Het betreft hier 4k tv's dus dat is wel bespreekbaar. Maar zijn er al 4k uitzendingen op TV?

Nee. Nauwelijks. Maar u wilde de 4K decoder.

Graag zou ik de decoders willen vervangen door de nieuwe 4K decoder. Hoe kan dat geregeld worden? Mvg Daan

Nu niet terugkrabbelen hé? 😉

Na 6 maanden kun je de 4K optie weer uitzetten, dan mag je de 4K decoder houden. Kost je dus 15 euro.


@Daniel_74 probeer op je LG TV je LG afstandsbediening in te stellen met de “Universal Control Settings”.

Ik heb de volgende settings:

Device Type: SET-TOP BOX

Service: KPN

 

Mijn apparaten:

TV: LG CX serie

Settop box: HMB 2260

 

Ik heb dezelfde apparaten als jij alleen sinds ik de hdmi kabel even losgekoppeld had werkt de magic remote niet meer. Als ik bij apparaataansluiting kijk zie ik geen device type SET-TOP BOX staan. Alleen decoder/ott of andere box. Als ik één van deze selecteer kan ik nergens service kpn invullen. Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend kan krijgen?


@Daniel_74 probeer op je LG TV je LG afstandsbediening in te stellen met de “Universal Control Settings”.

Ik heb de volgende settings:

Device Type: SET-TOP BOX

Service: KPN

 

Mijn apparaten:

TV: LG CX serie

Settop box: HMB 2260

 

Ik heb dezelfde apparaten als jij alleen sinds ik de hdmi kabel even losgekoppeld had werkt de magic remote niet meer. Als ik bij apparaataansluiting kijk zie ik geen device type SET-TOP BOX staan. Alleen decoder/ott of andere box. Als ik één van deze selecteer kan ik nergens service kpn invullen. Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Hier hetzelfde probleem. Behalve dat het instellen van de universele afstandsbediening hier nog nooit gewerkt heeft.