Skip to main content

Ik was voorheen vooral tevreden met het maken van z.g deelopnames. Tijdens het kijken van het programma op enig moment deĀ opname van dit programma starten en vervolgens b.v zappen naar een andere zender of gewoon je tv uitzetten.

Daarna op een later tijdstip de gemaakte opname afspelen zonder dat je eerst vooruit moet spoelen. Dat was zoals het met de vorige itv box mogelijk was.

Vraag: waarom is deze functionaliteit er uit gehaald. JeĀ verwacht als jeĀ aan het kijken bent dat de opname vanaf dat bewuste moment gestart wordt maar dat is dus niet het geval.

Hoi @Synologic, het klopt inderdaad. Als je een programma opneemt, ook als deze al bezig is wordt het hele programma opgenomen. Zo ook wat al uitgezonden is. Dus niet vanaf het moment dat je opname start.Ā 

Er zijn natuurlijk ook mensen die het begin gemist hebben, maar dit alsnog willen zien. Met deze manier mis je niks.Ā 

De manier van tv kijken veranderd, zo is daar ook de manier van opnemen op aangepast.Ā 


Hallo @Bart_ZĀ ,

Voor diegenen die het begin gemist hebben, kun altijd nog het programma terugkijken. Dat is in mijn geval onnodig.

Ik hoop overigens dat het er alsnog in terug komt.


HalloĀ @Bart_ZĀ ,

Voor diegenen die het begin gemist hebben, kun altijd nog het programma terugkijken. Dat is in mijn geval onnodig.

Ik hoop overigens dat het er alsnog in terug komt.

Ā 

Als ik diverse topics goed heb gelezen, is de meerderheid juist voorstander om een opname altijd vanaf het begin te zien.

Zo staat hij uiteindelijk ook op de server.

En je kan vrij snel spoelen.Ā 


Inderdaad de manier van tv kijken is veranderd.Ā 
Ik zal er mee moeten leven.

Ā 


Op het online platform worden opnames altijd al vanaf het begin opgenomen ook al drukte je op de Arris halverwege de knop in.

Ik maakte daar al heel veel gebruik van om programma's alsnog helemaal als opname te kunnen zien. Die keek ik dan alsnog via de app in de Smart TV.

Ik vind het heel fijn dat het nu ook via de ontvanger kan net als dat bij Ziggo al sinds zij cloud opname hebben het geval is.

Je weet zoĀ ongeveer wel waar je weer wilt kijken. Als je bijvoorbeeld al een half uur in de uitzending zat tik je gewoon 3000 in en dan op de vooruitspoel knop. Je gaat dan in 1 x 30 minuten verder.Ā 


@PeterGĀ Daar is wel wat voor te zeggen.

M.a.w je kan halverwege toch nog een volledige opname verkrijgen.

Dankjewel!


Al met al blijf ik het vervelend vinden dat ik na drie kwart van de uitzending gezien te hebben het resterende deel niet gewoon kan opslaan en de volgende dag verder kan kijken zonder allerlei trucjes.

Voor diegenen die het programma alsnog helemaal willen zien kun je gewoon terugkijken. Zo werkte het al jaren naar tevredenheid.

Technisch moet dat mogelijk zijn zeker al je merkt hoe vaak je moet doorklikken om ergens te komen. Zet die keuze er dan maar gewoon in.

Ā 


Al met al blijf ik het vervelend vinden dat ik na drie kwart van de uitzending gezien te hebben het resterende deel niet gewoon kan opslaan en de volgende dag verder kan kijken zonder allerlei trucjes.

Ā 

Welkom in de nieuwe wereld van opslaan in de cloud.

De opname in de Cloud van KPN is niet voor 1 persoon, maar voor vele personen (decoders).

Er wordt dus maar 1 opname gemaakt.

Als iedereen hem heeft afgemeld, dan wordt hij pas verwijderd of na 1 jaar.

Ā 

Maar je kan ook in 1 keer 35 minuten springen.

Veel handiger is de reclame overslaan met eenĀ tijdsprong. Toets bijvoorbeeld 8 0 0 en de doorspoeltoets in om in Ć©Ć©n keer 8 minuten over te slaan.
Met < en > op de ring om de ok knop verspring je 30 sec. terug dan wel vooruit.

voorbeeld: 4 en een halve minuut is dan 4 3 0 .


dat ik na drie kwart van de uitzending gezien te hebben het resterende deel niet gewoon kan opslaan en de volgende dag verder kan kijken zonder allerlei trucjes.

Dan doe je dat kennelijk wel hĆ©Ć©l erg veelšŸ¤—.

Hier heb ik dat ongeveer 2 x per maand. Dat ik 's avonds laat niet meer verder kijk in een programma.

Maar ik kan wel verder kijken want ik kijk sowieso alles via opname. Aan het begin van de avond kijk ik via de gids wat ik wil zien. Die ca. 3 Ć  4 programma's stel ik dan in als opname. En kijk ook alleen via de opnames. Die onthouden wel waar je was.

Maar onthouden hoever je vanaf het startpunt (gids tijd) bent gestopt is toch ook niet echt moeilijk.

Wat jij wilt is eenĀ marker waar de opname is gestart. (dat omzeil ik dus door bij voorbaat al via de opname te kijken)

Heb je het verzoek al gedaan bij feature request? Dan is er eenĀ kans.

Ik zie het er nog niet bij staan.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-587354


Al met al blijf ik het vervelend vinden dat ik na drie kwart van de uitzending gezien te hebben het resterende deel niet gewoon kan opslaan en de volgende dag verder kan kijken zonder allerlei trucjes.

Je zou verwachten dat bij de opname vastgelegd wordt tot welk tijdstip je de uitzending gekeken hebt zodat bij het de volgende starten van de opname automatisch naar dat punt gesprongen wordt.

Volgens mij is dat ook het geval als je stopt met kijken naar een opname en deze een volgende keer weer verder gaat kijken.


Ik ga hier zeker naar kijken. Bedankt voor je duidelijke uitleg.


@PeterGĀ  @wjbĀ Het werkt inderdaad zoals je al aangaf. Bedankt voor jullie input.