Skip to main content

Mijn Arris 2952 tv ontvanger is defect, hoe bestel ik een nieuwe of wordt deze omgeruild?

Hallo @Fotoan,

Welkom op het forum en goed dat je je vraag hier stelt. 

Om te beoordelen of de ontvanger echt kapot is, wat gebeurd er met de ontvanger? Geeft deze foutcodes? Gaat deze niet aan? 

Met deze informatie is er meer te bepalen wat er precies gebeurd.


Heb alle kabels vervangen, alles gereset, tv ontvanger gaat laden, ook te zien op tv, bij 75p gaat tv ontvanger door, tv schiet op no signal, tv ook al gereset, laatste stuk wat geladen moet worden, wordt van tv ontvanger niet doorgezonden naar tv


Hallo @Fotoan,

Helder, als je de software is opnieuw op de ontvanger gaat laden, ben ik benieuwd of die dan wel voorbij de 75% komt. 

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van de percentage 10% kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

    Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

    4. Ga naar aSoftware verwijderen].

    5. Selecteer eSoftware verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

    6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

    Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. 


Al gedaan, blijft bij 75p stoppen no signal op tv, tv ontvanger laad gewoon door


Hallo @Fotoan,

Heb je de mogelijkheid om de tv ontvanger even te wisselen met een andere tv? Dan kunnen we uitsluiten of het aan de ontvanger ligt. 


Ik heb 3 gelijke tv’s met hierbij 3 gelijke tv ontvangers, alles al een keer omgewisseld, probleem alleen bij deze tv ontvanger 

 


Dankjewel voor het testen @Fotoan, denk in deze dat je ontvanger dan stuk is. 
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, kan je dan jouw forumprofiel invullen met jou gegevens? Dan moderators hier met je vraag aan de slag.


Lijkt erop dat je bijna alles wel hebt uitgesloten, heb je ook qua aansluiting de boel al eens versimpelt? De ontvanger dmv een kabel rechtstreeks aansluiten op de Experiabox?


Ja alles al geprobeerd


Hoe bestel ik nu een nieuwe of hoe wissel ik deze in voor een nieuwe?


Hoe bestel ik nu een nieuwe of hoe wissel ik deze in voor een nieuwe?

Je kan hier afwachten tot een moderator jouw topic oppakt of even bellen met 0800-0402.


Hoi @Fotoan. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger niet meer werkt. Zou je het serienummer van jouw tv-ontvanger nog in het profiel willen zetten? Dan kan ik een omruil voor jou in gang zetten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Ik heb foto tv ontvanger en gegevens in mijn profiel opgeslagen


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegeven. Ik heb de foto gezien en weer verwijderd. Maandag 13 juni na 14.30 uur kan je de defecte tv-ontvanger bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Primera in Lichtenvoorde) omruilen voor en nieuwe. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. 😊 


Ivm gezondheidsredenen kan ik apparatuur niet zelf omruilen bij een Primera  vestiging, zou er een kpn monteur hier thuis kunnen komen om dit te regelen? Tevens is mijn huidige modem verouderd, moet ook omgeruild worden, kan de monteur dit dan gelijktijdig doen voor mij, tv ontvanger en modem nieuw aansluiten bij mij thuis en de oude tv ontvanger en modem afkoppelen en meenemen???


Hallo @Fotoan Welk merk en type modem gebruik je nu en heb je daar klachten over?

 

 


Dat maakt het inderdaad lastig. Ik had je graag een passende oplossing willen aanbieden maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om een KPN monteur bij jouw thuis langs te sturen voor deze omruil. Is er misschien iemand anders die de tv-ontvanger voor jou kan omruilen bij het servicepunt?


Nee, niemand kan deze omruilen, ik dacht monteur tv ontvanger en modem tegelijk omruilen en installeren. Jullie hebben toch monteurs 


Steeds problemen WiFi. Modem is al 6 jaar oud, volgens WiFi manager is deze verouderd moet omgeruild worden,  Experia Box V9 foto staat in mijn profiel 


Je kan wel tegen betaling een installatiemonteur jouw tv-ontvanger en/of modem laten aansluiten. Ik kan geen garantie geven dat deze monteur een nieuwe tv-ontvanger en modem in zijn bus heeft liggen, maar de kans is groot dat hij wel één bij zich heeft. Het pakketje blijft in ieder geval een week op het servicepunt liggen. 


Ok, kan er ook een nieuwe modem worden opgestuurd, dat de oude tv ontvanger en de oude modem tegelijk ingeruild kunnen worden voor de nieuwe tv ontvanger en de nieuwe modem?


Probleem modem is inmiddels verholpen 


Probleem modem is inmiddels verholpen 

Hallo @Fotoan , ik ben benieuwd hoe?