Skip to main content

Vorige week kreeg ik een melding via de app dat ik mijn verouderde tuners om mocht ruilen. Afspraak gemaakt en vandaag omgeruild via postpakket afhaalpunt.

Eerste tuner was vlot geïnstalleerd, tweede in eerste instantie ook. Echter vlak na het activeren viel deze uit en geeft het display 8888 aan en alle lampjes branden. Voeding uitgewisseld met 1e tuner maar zelfde verhaal. Na 10 minuten gewacht te hebben opnieuw opgestart en software kunnen verwijderen maar tijdens het opnieuw laden van de software stopt deze weer en toont weer alles wat maar branden kan.

Deze tuner is dus gewoon defect.

Ook vind ik het gek dat ik mijn tuners uit 2012 in moest leveren omdat ze te oud werden maar dat ik als trouwe klant 2 tuners uit 2014 daarvoor terug krijg.

Defecte tuner moet dus geruild worden en graag voor een recentere. Daar heb ik volgens mij als één van de eerste interactieve tv kijker wel recht op.

Welkom op het forum.

 

Ik heb het volgende gevonden, zie hier.

Ik denk dat je het hiermee kan oplossen.

 


Dat denk ik niet. Mijn vraag gaat over IT-V en niet over Digitenne. Bovendien had ik al aangegeven dat ik de software al had weten te verwijderen en dat het opnieuw laden niet lukt.


Verder kan ik helaas niets vinden met code 8888

Hopelijk kan iemand anders je helpen of wacht op een moderater.

Of chat met KPN:

Chat staat een beetje verstopt.

Zie https://www.kpn.com/service.htm

Klik bijvoorbeeld op TV

Daarna scrol na beneden.

Klik op “ik heb een andere vraag en wil graag contact.

Scrol weer na beneden.

Daar vind je de chat mogelijkheid.


Ik wil ook antwoord van een mod. En zeker op de vraag waarom ik afgescheept wordt met ouwe tuners. Via de chat gaan we er echt niet uitkomen. Tuner is gewoon defect, display is net een kerstboom. Er zit wel degelijk een fout in de hardware.


Beste @Hondekop, welkom! Jammer om te lezen dat een van de twee het niet doet! Gaat het dan om de -513 of -785 op het einde (serienummer vind je op de sticker onderop de ontvanger)? Laat het even weten, dan ruil ik hem om voor je. 


Hallo Marcia,

Het is de 513. Hoe gaat de omruil ?

Jammer dat mijn andere vraag niet beantwoord is.

 


De ontvangers uit 2012 zijn echt verouderd. Niet alleen qua hardware, maar ook qua firmware. Deze ontvangers die je nu hebt, worden gewoon nog uitgeleverd en zijn zeker niet verouderd, ook al worden deze al 6 jaar geproduceerd. 

 

Je kunt deze ontvanger vanaf vrijdagmiddag omruilen bij de Gamma in jouw buurt. Ik stuur je een privébericht met alle informatie.


Vanmiddag na het werk naar het pakketpunt geweest en de defecte ontvanger ingeleverd en een mooie doos teruggekregen. Net opengemaakt en het is geen tuner maar een modem.  Ze zullen wel door de hitte bevangen zijn bij CEVA logistics.


Ach, ik zie het! Dit ging inderdaad niet helemaal goed. We proberen het nog eens 😉. Ik moest deze keer per se in een 06-nummer invoeren, dus ik hoop dat ik de goede gepakt heb!


Ik heb dual sim, dus als je hiermee bedoeld of je het goede nummer hebt gepakt.

Zowel 06*****400 als 06*****559 komen aan.


Net via sms en mail van de directeur persoonlijk mijn abonnementsnummer ontvangen, maar deze wist ik al ruim 8 jaar hoor :rofl:


Haha ja die kon ik niet tegenhouden! Het was dát of ook nog een reset van je pincode erbij. Dat leek me teveel van het goede 😉.


2e ontvanger werkt. Lekker soepel verlopen, slechts 3 dozen retour hoeven sturen en 3 dozen ontvangen.


Top! Nu kan je er weer even tegenaan qua apparatuur 😉. Zonder gekheid: excuses voor het gedoe wat je ervan gehad hebt. Op dit moment zijn er twee Arcadyans geregistreerd (om de vraag in je privébericht even te beantwoorden). Alles op orde dus!


In een week tijd heb ik al meerdere keren mijn modem een harde reset moeten geven. Modem valt uit en een gewone reset bied geen oplossing. Vanavond al drie keer.


Oh nee toch.. Wat ellendig dit! Heb je gecontroleerd of de kabels van en naar het IS/RA punt niet beschadigd zijn en goed vast zitten? Is de stroomadapter van de Box 12 ook stevig ingedrukt? Valt het modem helemaal uit of zie je nog wel lampjes branden? Dit had je met het vorige modem niet, toch?


Op dit moment 24 uur geen storing gehad. Kabels zijn 1 op 1 overgezet van het vorige modem en daar nooit problemen mee gehad. Vorige modem was wel te langzaam en werd erg warm, zat zelfs een bruine plek op. Al mijn apparatuur heeft 1 Gbit poorten en mijn vorige modem slechts 100 Mbit poorten.

Bij het opnieuw opstarten knippert eerst de power led en dan start hij de ene keer wel door maar de andere keer blijft hij hangen en helpt alleen een harde reset. Klopt het dat het modem opnieuw opstart als hij het signaal verliest ? Ik heb een van de eerste NT kastjes, de zwarte. Deze heeft volgens mij een maximum snelheid van 100 Mbit. 

Vrijdag zal ik eens andere netwerkkabels proberen.


Laat even weten hoe het na vrijdag is inderdaad. Heb je het NTU al eens twee minuten stroomloos gemaakt? Dat wil ook nog wel eens een heleboel doen. 


Vanmorgen om 8:15 weer een spontane herstart van het modem. Alle kabels zijn nieuw en goed aangedrukt en daarna alles in de juiste volgorde na 5 minuten stroomloos opnieuw opgestart. De voedingen zijn aan de apparatuur en wandcontactdoos stevig bevestigd. Ik kan dit vanwege mijn huis automatisering echt niet hebben. Of het modem is niet goed of de NTU is te langzaam voor deze modem. Ik heb er alles aan gedaan wat voor een klant mogelijk is. 


Meer dan vervelend dit.. Ik wil eigenlijk proberen om een monteur bij jou te krijgen. Hiervoor moet ik wel je modem eenmalig resetten. Zelf ben ik zo vrij en maandag weer aanwezig. Je kunt ook eens telefonisch contact opnemen met 0800-0402. Dan kan mijn collega ook je modem resetten en hopelijk een monteur aanvragen. Dit kan je dan doen wanneer het jou uitkomt. 


Wat is er anders als jullie het modem resetten dan wanneer ik het weer eens doe met de paperclip ?

Ik heb geen behoefte om te gaan bellen en dan weer stappen te moeten doorlopen die ik al eerder heb uitgevoerd met hulp van de online hulp. 


Daar is niets anders aan, maar voor het inplannen van een monteur of het omruilen van apparatuur verplicht het systeem mij om een reset uit te voeren. In veel gevallen is daarna namelijk een ‘swap’ of monteur niet meer nodig. Als je wilt dat ik dat voor je doe, kan je dan doorgeven wanneer dit uitkomt? En mocht ik inderdaad een monteur in kunnen plannen, wanneer past dat dan? Ik kan deze op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur inplannen. 


De rest van de week is er niemand overdag thuis. Ik zal proberen er aan te denken om in de avond een logbestand uit te lezen. 


Aangezien je aangaf dat er niemand thuis is, heb ik toch je modem gereset. Excuses als dit problemen opgeleverd heeft. Ik heb een monteur ingepland op maandag 14 september tussen 19 en 21 uur. Komt je dat wel uit? Zo niet, kunnen we deze herplannen. Ik heb het 06-nummer eindigend op -400 gebruikt, zodat de monteur indien nodig contact met je op kan nemen. Daarnaast ben ik nog verplicht te melden dat, mocht het probleem toch niet in het KPN domein liggen, bijvoorbeeld losse kabels of een eigen router die problemen veroorzaakt, dat de monteur kosten in rekening kan brengen. Laat je even weten of dit oké is?


Komende dinsdag 15 september ben ik rooster vrij en gewoon overdag thuis, lijkt mij een betere optie dan in de avond. Ik heb geen router in gebruik. Slechts 2 tuners, 1 bridge voor de huisautomatisering en een NAS. Laatste staat alleen aan als deze nodig is. Problemen zijn pas ontstaan na wisseling apparatuur, mijn kabels zijn heel en van cat 5e.