Skip to main content

Vorige week kreeg ik een melding via de app dat ik mijn verouderde tuners om mocht ruilen. Afspraak gemaakt en vandaag omgeruild via postpakket afhaalpunt.

Eerste tuner was vlot geïnstalleerd, tweede in eerste instantie ook. Echter vlak na het activeren viel deze uit en geeft het display 8888 aan en alle lampjes branden. Voeding uitgewisseld met 1e tuner maar zelfde verhaal. Na 10 minuten gewacht te hebben opnieuw opgestart en software kunnen verwijderen maar tijdens het opnieuw laden van de software stopt deze weer en toont weer alles wat maar branden kan.

Deze tuner is dus gewoon defect.

Ook vind ik het gek dat ik mijn tuners uit 2012 in moest leveren omdat ze te oud werden maar dat ik als trouwe klant 2 tuners uit 2014 daarvoor terug krijg.

Defecte tuner moet dus geruild worden en graag voor een recentere. Daar heb ik volgens mij als één van de eerste interactieve tv kijker wel recht op.

Ook prima! Aangepast naar 15.9 tussen 10 en 12 uur. Laat je nog even weten wat er uit het bezoekje komt?


Dat het modem gereset is wordt ik nu niet vrolijk van. Ik kom vanaf mijn werk niet meer op een deel van mijn huis automatisering. Een deel werkt via WiFi.


Aangezien je aangaf dat er niemand thuis is, heb ik toch je modem gereset. Excuses als dit problemen opgeleverd heeft. Ik heb een monteur ingepland op maandag 14 september tussen 19 en 21 uur. Komt je dat wel uit? Zo niet, kunnen we deze herplannen. Ik heb het 06-nummer eindigend op -400 gebruikt, zodat de monteur indien nodig contact met je op kan nemen. Daarnaast ben ik nog verplicht te melden dat, mocht het probleem toch niet in het KPN domein liggen, bijvoorbeeld losse kabels of een eigen router die problemen veroorzaakt, dat de monteur kosten in rekening kan brengen. Laat je even weten of dit oké is?

Laat ik er even duidelijk over zijn dat ik het niet oké vind dat er kosten op mij verhaald gaan worden als de monteur niets kan vinden. Ik heb zelf nooit om een monteur gevraagd, dit komt geheel van jullie kant.


Aangezien je aangaf dat er niemand thuis is, heb ik toch je modem gereset. Excuses als dit problemen opgeleverd heeft. Ik heb een monteur ingepland op maandag 14 september tussen 19 en 21 uur. Komt je dat wel uit? Zo niet, kunnen we deze herplannen. Ik heb het 06-nummer eindigend op -400 gebruikt, zodat de monteur indien nodig contact met je op kan nemen. Daarnaast ben ik nog verplicht te melden dat, mocht het probleem toch niet in het KPN domein liggen, bijvoorbeeld losse kabels of een eigen router die problemen veroorzaakt, dat de monteur kosten in rekening kan brengen. Laat je even weten of dit oké is?

Laat ik er even duidelijk over zijn dat ik het niet oké vind dat er kosten op mij verhaald gaan worden als de monteur niets kan vinden. Ik heb zelf nooit om een monteur gevraagd, dit komt geheel van jullie kant.

Hoewel, Marcia zeker niet meer tot mijn favoriete moderators behoort zoals vroeger :joy::rofl: , zit ik even te zoeken wat er mis is. 

Als ik het goed begrijp wil je dat KPN kosten maakt als het probleem is veroorzaakt door jou. 

Als de monteur niets kan vinden is bij jou de situatie afwijkend van de standaard situatie. Als jij het anders wil. Ja dat kost geld en dan hoef ik niet als andere abonnementshouder te betalen in een hoger maandabonnement. 


Als je even verder terug had gelezen Carl dan had je geweten dat alles probleemloos heeft gewerkt totdat er een nieuw modem kwam. Aan de thuissituatie is niets gewijzigd.alle stekkers zijn conform de summiere gebruiksaanwijzing overgezet. Als dan naar het oordeel van de monteur een stekkertje of kabel niet goed genoeg zou zijn krijg ik ineens een rekening van een bedrag wat niet genoemd wordt. Tussen de NTU en het modem zit een cat 5e kabel. NTU haalt maar 100 Mbit want is een model van het eerste uur. Nergens in de gebruiksaanwijzing staat waaraan de kabels moeten voldoen. Marcia vraagt of ik akkoord ga met eventuele kosten als de storing niet binnen het KPN domein valt. Mijn antwoord is dus dat ik niet akkoord ben. Dan is het aan haar om te beslissen of ze evengoed een monteur stuurt, ik heb er niet om gevraagd. Er zijn genoeg voorbeelden hier op het forum dat er dingen mis zijn bij een aantal V12 modems.

En nu ga ik even werken voor de komende 10 uur, anders moet Carl misschien meebetalen aan mijn levensonderhoud.


  

Dat het modem gereset is wordt ik nu niet vrolijk van. Ik kom vanaf mijn werk niet meer op een deel van mijn huis automatisering. Een deel werkt via WiFi.

Excuses daarvoor! Ik had geen andere mogelijkheid om een monteur te bestellen. Het klopt wat Cor zegt: op het moment dat de monteur echt constateert dat het probleem aan jouw kant ligt, dan worden er kosten in rekening gebracht. Maar het is dus niet zo dat jij zomaar kosten in rekening gebracht krijgt. Of dat de monteur een stekkertje er niet goed genoeg ingedrukt vindt, helemaal als jij zelf al geconstateerd hebt dat dit allemaal in orde is. 

 

Als jij hier niet mee akkoord gaat, kan ik de monteur annuleren. Ik heb echter geen knop ‘modem omruilen', die ik kan gebruiken. Er lijkt vanuit het systeem namelijk niets aan de hand. Daarom kan er een monteur komen: op het moment dat deze toch een probleem met de Box 12 constateert, kan deze natuurlijk wel omgeruild worden. Ik hoor dus graag van je of ik de monteur moet annuleren of niet. 


Ben niet boos hoor vanwege het resetten. Vind het alleen waardeloos dat ik de boel op afstand niet kan herstellen. Ook is het jammer dat je de configuratie niet lokaal op kan slaan.


Ja, dat begrijp ik zeker! Ik zou, als alles nu al zolang goed werkt, de monteur annuleren. Mocht het dan toch weer problemen op gaan leveren, kunnen we altijd weer een monteur aanvragen. Dan moeten we t.z.t. dus wel weer het modem resetten. Bevestig je nog even dat het akkoord is dat ik 'm annuleer? Dan voer ik dat meteen door. 


Monteur voor nu maar even annuleren. Eerst maar even kijken hoe lang het modem het volhoudt. Heb je ook een antwoord op de vraag die per pb gesteld is ?


Het is vanaf een afstandje heel lastig om te zeggen waar dit aan kan liggen. Het kan zeker aan de NTU liggen, maar het hoeft natuurlijk niet. Ik ga de monteur in ieder geval annuleren. Mocht je t.z.t. toch weer tegen problemen aanlopen, dan weet je me te vinden. 


Hoe lang gaat een NTU mee die sinds maart 2012 onafgebroken aan heeft gestaan ?


Ja, dat is een hele goede vraag. Er zijn genoeg NTU's die zolang aan staan en het nog gewoon doen. Maar het gebeurt ook wel dat er eens eentje defect gaat. Het is echt een beetje koffiedik kijken hoelang die van jou het nog gaat doen!