Skip to main content

Dag

Mijn tv ontvanger HMB 2260 is defect. Bij de opstart wordt hij door de TV vaak niet herkend. Als dit gebeurt kan ik hem alleen aan de praat krijgen door hem compleet te resetten nadat ik 10 minuten gewacht heb. Ik ben dit gedoe redelijk zat en wil graag hem omruilen tegen een werkende.  De KPN site is nergens te vinden hoe je dit kan regelen. Wel wordt aangegeven dat dit type omgeruild kan worden . Als ik deze procedure doorloop eindigt de procedure “met uw apparaat is geschikt” en verdere actie is niet mogelijk.

Hoe los ik dit op en hoe kan ik mijn defecte TV ontvanger omruilen ?

 

Mvg Ronald Stoffelsma

Hoi @ronaldstoffelsma, welkom op het forum! Vervelend dat de ontvanger problemen geeft. Wat bedoel je precies met ‘wordt door de TV niet herkend’? Wat verschijnt er op het scherm, wat gebeurt er verder? Als de ontvanger echt defect is, dan gaan we hem natuurlijk ruilen, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat het ook een defect is. Vandaar de vragen.  Vul ook je forumprofiel in zodat ik hier kan meekijken.

 

Wat betreft de omruiltool die je vond: die is bedoeld om oude ontvanger types, die niet geschikt zijn voor de nieuwere functies zoals Netflix en Amazon Prime Video, om te ruilen voor een nieuwe. Jouw ontvanger kan dit al, en kan dus ook niet worden geruild via de tool.


Staat de tv dan niet op de verkeerde source?