Skip to main content

Goedemiddag, 1 van mijn 2 tv ontvangers is defect.  Na resetten geen verbinding. Na het wisselen van onze andere ontvanger geen probleem meer. Op de locatie van de andere goede ontvanger zelfde euvel. Kan ik een nieuwe aanvragen bij u. 

Hoor graag van u.

Gr Marcel 

Beste@Mooiman 

Je geeft aan dat er geen verbinding is, wat geeft ie dan aan in het beeld? 🤔 Andere HDMI kabel eens geprobeerd? Zijn allebei de ontvangers van HMB2260? Of ook van een andere merk?


Goedenavond, geen verbinding met netwerk. De aansluiting is niet veranderd. Als ik de andere ontvanger aansluit is er geen probleem meer. De andere ontvanger is zelfde type. Heb uw verzoek gedaan met andere HDMI kabel. Zelfde fout melding


Goedenavond, geen verbinding met netwerk. De aansluiting is niet veranderd. Als ik de andere ontvanger aansluit is er geen probleem meer. De andere ontvanger is zelfde type. Heb uw verzoek gedaan met andere HDMI kabel. Zelfde fout melding

Bedankt voor deze info! Een KPN moderator zal hier ca. 48 uur reageren. We zitten nu ook in het weekend. Er werken wel KPN medewerkers, maar dingen die echt niet kunnen wachten hebben dan voorrang. 😉


Goedemorgen @Mooiman, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ah, dan lijkt het erop dat hij aan vervanging toe is.. Kan je in jouw Forum profiel het serienummer van de defecte ontvanger noteren bij persoonlijke opmerkingen? Anders is het namelijk 50% kans dat ik de verkeerde ga omruilen, en dat moeten we natuurlijk niet hebben!

Ik hoor graag wanneer dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken of ik hem kan omruilen ;)


Goedemorgen Susan,

Heb de gegevens toegevoegd.

Gr Marcel 


Hierbij een foto


@Mooiman bedankt voor de gegevens! Alleen merk ik nu iets vreemds.. Er is namelijk maar 1 ontvanger in het abonnement opgenomen. Je hebt Alles-in-1 Instap met één tv-ontvanger, dus het is logisch dat er ook maar één werkt. Ik kan dus de kapotte tv-ontvanger niet omruilen, want dat serienummer komt niet voor onder jouw gegevens. 

Als je in MijnKPN kijkt of op de factuur, hoeveel ontvangers zie je dan vermeld staan? Ik zie namelijk 1..

Wil je een tweede (werkende) tv-ontvanger, dan kan die aangevraagd worden. Hiervoor ga je wel € 5,00 per maand extra betalen. 


@Mooiman heeft er 1 op marktplaats opgescharreld voor een paar euro en dacht dat da zo wel werken zou? 😉


Goedemorgen, deze heb ik destijds bij het abonnement gekregen. 2 stuks dus. Daarnaast zijn met met mijn verhuizing allebei de ontvangers geïnstalleerd door uw eigen monteur. Stond zelfs op zijn werkbon. Had de tweede tv nog uit de verhuisdoos gehaald voor installatie vandaar dat ik weet dat het op zijn werkbon stond. U begrijpt dat ik geen extra kosten ga opnemen in mijn abonnement terwijl ik deze zelf van u gratis ontvangen heb in het verleden. 


Tja, in het verleden….

Had je misschien het abonnement Alles in één Thuis Instap?

Die worden niet meer verhuisd en is je abonnement bij verhuizing omgezet naar Ai1 Instap. Daar zit maar 1 actieve ontvanger in.

Voor een tweede zul je nu helaas € 5 per maand moeten gaan betalen… Dat kan administratief niet anders.


Geen service dus van KPN. Wederom steeds verhoging van tarieven terwijl de 2e ontvanger gewoon bij de geleverde installatie hoort. Heb even gekeken en eind oktober loopt ons abonnement af bij KPN. Bedankt voor uw informatie. Wij gaan verder kijken.


@Mooiman ik begrijp de verwarring, ik zat er ook een beetje raar tegenaan te kijken. Echter staat het wel op die manier op de factuur en die is leidend. De afgelopen tijd heb je dus zonder extra kosten gebruik kunnen maken van die tweede ontvanger, dat is toch een meevaller geweest!

Het zou jammer zijn als je hierdoor KPN gaat opzeggen. Maar na je contractperiode ben je hier uiteraard vrij in. Of misschien is een nieuwer abonnement bij KPN (Hussel) ook wel voordeliger voor je, je kan het dan helemaal zelf samenstellen.


Op de factuur staat tevens de beveiliging van 2 apparaten.?

Graag uitleg waar dit voor is. Welke 2 apparaten?

Gr


Op de factuur staat tevens de beveiliging van 2 apparaten.?

Graag uitleg waar dit voor is. Welke 2 apparaten?

Gr

Misschien KPNveilig? 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm


@Mooiman, 

Bij je abonnement zit (inbegrepen) KPN Veilig voor 2 apparaten. Je mag zelf weten op welke 2 je dit installeert. Of maar op 1. Of helemaal niet als je al een andere beveiliging hebt.

(P.S. KPN Veilig = F-secure)


Op de factuur staat tevens de beveiliging van 2 apparaten.?

Graag uitleg waar dit voor is. Welke 2 apparaten?

Gr

Dit. Welke apparaten je gaat beveiligen mag je zelf bepalen. Mooi man ;) 


Reageer