Skip to main content

Beste KPN
 

Is er al een oplossing? De monteur die alles bij me heeft aangesloten is net weg maar ik heb een delay van 4 seconden bij zappen en de zelfde symptomen als gemeld in deze thread. Ben net overgestapt van Ziggo waar zappen vloeiend ging

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hai, welkom bij kpn

Als je cijfers intoetst kan het inderdaad even duren.

Met de p toetsen zou je toch met 1 sec. de volgende zender moeten hebben. Ik gebruik ze nooit… ga meteen met de cijfers naar de zender waar ik op wil zien wat ik eerder in de gids heb opgezocht. Tenzij ik maar tot 2 zenders verder moet.


Ik heb het hier over het wisselen van kanaal met de P toetsen….oftewel langs de kanalen zappen op zoek naar een leuk programma 🙂 

 


Dan ben je met 60+ zenders wel even bezig. Ik kijk altijd via de gids. Kun je op 8 zenders tegelijk 'zien’ wat er op dit moment is. Bovendien is een leuk programma waar je zo op komt al bezig natuurlijk. Ik heb daarvoor die zaptoetsen nooit efficiënt gevonden. Gebruik ze alleen met bladeren in de EPG of de menu's.

Als nieuwe klant heb je de Arris vip5202. Die zou retesnel moeten zijn. Nog sneller dan mijn vip2952: met de P toetsen dus 1 seconde voordat je de volgende zender ziet.

Het is bij KPN sowieso ietsje trager: alleen de zender die je opvraagt komt binnen of moet naar je ontvanger gestuurd. Als ik hier zap dan duurt het 1 en 2-tiende seconde voor de volgende zender er is. Het geluid is er een fractie eerder.


Hallo @WouterMooi, welkom. 

@PeterG Heeft gelijk, het kan zijn dat het iets trager is dan dat jij gewent bent, maar dit klinkt alsof het daadwerkelijk te lang duurt. Ik raad je aan om jouw TV-ontvanger eens een reset te geven. 

Dan ben je met 60+ zenders wel even bezig. Ik kijk altijd via de gids. Kun je op 8 zenders tegelijk 'zien’ wat er op dit moment is. Bovendien is een leuk programma waar je zo op komt al bezig natuurlijk. Ik heb daarvoor die zaptoetsen nooit efficiënt gevonden. Gebruik ze alleen met bladeren in de EPG of de menu's.

Als nieuwe klant heb je de Arris vip5202. Die zou retesnel moeten zijn. Nog sneller dan mijn vip2952: met de P toetsen dus 1 seconde voordat je de volgende zender ziet.

Het is bij KPN sowieso ietsje trager: alleen de zender die je opvraagt komt binnen of moet naar je ontvanger gestuurd. Als ik hier zap dan duurt het 1 en 2-tiende seconde voor de volgende zender er is. Het geluid is er een fractie eerder.

 


Beste Hanna

 

Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat

  • Arris gereset
  • Arris opnieuw ingesteld
  • Modem gereset
  • Modem opnieuw ingesteld
  • Andere HDMI kabel

De Arris is overigens via utp kabel aangesloten op de modem. 


Ook reageerde de Arris twee keer totaal niet meer op de afstandsbediening gisteravond. Ik moest hem helemaal uit en weer aanzetten om hem te laten werken. 

Tot nu toe dus geen goede ervaring met de overstap van Ziggo helaas. Heb je nog tips, of kan er anders een monteur langskomen, of de tv ontvanger vervangen worden? Ik heb nu qua gebruikservaring en gemak 10 stappen teruggezet tov Ziggo

 

@Hanna_ 


Hallo @WouterMooi

Ik zou graag eerst de afstandsbediening willen omruilen.  Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Zou je mij een seintje willen geven wanneer je dat gedaan hebt. 


Beste @Hanna_ 

 

Ik heb de gegevens zojuist ingevuld. 

Alvast bedankt voor het opsturen van de afstandsbediening!


Hallo @WouterMooi

Er is een nieuwe afstandsbediening naar jou onderweg!