Skip to main content

Hallo, ik zou graag een derde hd ontvanger in gebruik willen nemen maar:

Is dat überhaupt mogelijk? Volgens mij is 2 stuks het maximum?

Is het noodzakelijk dat ik mijn internetsnelheid aanpas?

Nog een andere vraag: ik heb op andere fora gelezen over foutcode stb-nmc-400, ik heb hier ook last van, bij één van mijn ontvangers. Is hier iets aan te doen? Dank alvast jullie reactie!

Hi @tweeling71, ‘vroeger’ was twee tv-ontvangers inderdaad het maximum bij een abonnement 🙂 Tegenwoordig is dit afhankelijk van de internetsnelheid die haalbaar is op jouw adres. Je hoeft hiervoor niet per sé de snelheid van je abonnement te verhogen. Wat je het beste kan doen, is inloggen in MijnKPN en daar jouw abonnement bekijken. Daar zie je meteen wat de mogelijkheden zijn en kan je eventueel de aanpassing doen die je wilt, zoals het toevoegen van een extra  tv-ontvanger.

Wat foutcode STB-NMC-400 betreft, dit geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Op de pagina die ik hiervoor deelde staan stappen waarmee je de belangrijkste dingen controleert. Het is daarbij vooral belangrijk om de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box te controleren. Deze foutcode duikt vaak op als de tv-ontvanger geen goede verbinding met de Experia Box heeft. Denk daarbij aan de verbinding via een Draadloze Verbindingsset, het kan goed zijn om de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel te verbinden met de Experia Box. Ik hoor graag of je hiermee verder bent gekomen.


Hi Alexandra, het maximum dat ik kan ingeven aan ontvangers is 2. Is er een andere oplossing voor om tóch de derde tv aan te sluiten?

Voor wat betreft de storing ga ik het eens bekabeld proberen maar meestal is de ontvanger opnieuw starten voldoende om het euvel op te lossen. Dan zou de oorzaak ergens anders liggen zou je zeggen. Groet 


Hi @tweeling71, het lijkt erop dat er dus maximaal 2 interatieve tv-ontvangers beschikbaar zijn op jouw verbinding. Ik raad je aan om in te loggen op MijnKPN. Als je bovenin naar ‘Producten’ gaat en vervolgens kijkt bij ‘extra opties toevoegen of wijzigen’, dan kan je je extra tv-ontvangers bekijken en aanpassen. Als er geen extra ontvanger via Interactieve TV toegevoegd kan worden, kan je overwegen om voor Digitenne te kiezen. Ook die optie kan je gewoon toevoegen via MijnKPN. Daar heb je dus geen nieuw of extra abonnement voor nodig.

De foutcode geef iets aan over de verbinding tussen je tv-ontvanger en de Experia Box. Als je herstart, wordt deze verbinding opnieuw tot stand gebracht en daardoor is de foutmelding even weg. Goed plan om het via de kabel te testen. Zorg er ook voor dat er geen andere apparatuur tussen zit. 


Hi Alexandra, digitenne is niet beschikbaar op mijn adres. Dan moet ik een antenne aanschaffen, plus kosten digitenne a 18 euro per maand. Dit vind ik een prijzige oplossing voor een 3e televisieaansluiting?


@tweeling71 Klopt, Digitenne kost inderdaad 18 euro per maand als je nog geen abonnement op televisie hebt. Als je echter al Interactieve TV hebt, dan betaal je alleen voor de extra tv-ontvanger 🙂 Dus dan gaat het om slechts 5 euro per maand extra. Vandaar dat ik je aanraad om voor het eventueel toevoegen van een tv-ontvanger even in MijnKPN te kijken. Daar zie je precies wat je nu betaalt, wat de opties zijn die je kunt toevoegen en wat het kost als je een extra optie (zoals een tv-ontvanger) toevoegt.


Doe ik, tnx!