Skip to main content

Ik heb nu al lange tijd problemen met een onstabiel TV beeld. M.i. alles al geprobeerd.

Nu las ik dat het probleem ook in de verouderdeĀ devolo's 200 serie en/of de oude zwarte TV ontvangers kan zitten.

Ik heb deĀ apparaten nu al vele jaren en wil de KPN helpdesk vragen mij te helpen, ik heb het verzoek om ze om te ruilen voor een moderne versie.

Helaas ik blijf maar bellenĀ maar kom er niet doorheen (digitale stem).

Misschien kan hier een KPNĀ medewerker mij helpen?

Kan aan de oude DVS200 liggen, of aan iets externs dat stoort op de DVS, of aan een oude tv ontvanger.

  • Bij bellen 0800 0402 zou je evt kunnen zeggen "ik wil eenĀ medewerkers spreken"
  • Verouderde tv ontvangers kun je evt hier omruilen
  • DVS is je eigendom. Als je daar nieuwere van wilt, kun je die hier bestellenĀ 

Uiteraard is een vaste kabel de beste optie. DVS makkelijk maar storingsgevoelig. Superwifiā€™s een beter draadloos alternatief.Ā 


Ā 

..superwifiā€™s een beter draadloos alternatief.Ā 

Voor doorgifte van een tv-signaal?? Dat zou ik zeker als KPN-medewerker niet adviseren...


@DennisA78 Er wordt niet geadviseerd om met de SWPen een iTV ontvanger te bekabelen

Kabels trekken blijft toch echt de enige beste optie, ik adviseer gewoon om een monteur te laten komen.
Uiteraard zitten daar wel kosten aan verbonden maar als u bereid bent 80 euro voor een set van DVS1200 of 120 euro voor een triple set van DVS1200 te kopen, dan haalt u met de monteur dezelfde kosten + hij maakt het storingloos met kabels trekken.

Echter wordt er eerste gekeken of kabels trekken wel inderdaad mogelijk is denk hierbij aan je meterkast zijn er loze leidingen zit er een coax naar de TV meubel / woonkamer. Misschien een oude DSL lijn als je glasvezel hebt die eruit kan. Kruipruimte of anders een gatje maken door een muur en afwerken met kabelgootjes. Er zijn vele opties.


Hallo @devolo 200 serie, welkom op het KPN forum! Balen dat je al langere tijd problemen ervaart met jouw televisie. Je zegt gebruik te maken van een DVS200. Hoewel deze inderdaad verouderd is, zou je ook hiermee nog wel televisie moeten kunnen kijken. We hebben een topic geschreven om je te helpen bij het oplossen van storingen met de DVS. Ook hebben we een stappenplan op onze website die je kunt gebruiken voor het oplossen van problemen met de DVS. Ik raad je aan eerst hier eens naar te kijken.

Mocht je hierna toch nog problemen ervaren, dan kan het zijn dat jouw DVS aan vervanging toe is. De DVS200 die je nu hebt, is jouw eigendom. Dat betekent, helaas, dat wij deze niet zomaar kunnen vervangen als je buiten de garantietermijn zit. Je kunt wel zelf de nieuwe DVS1200 aanschaffen in onze webshop, zoals @DennisA78Ā ook al had voorgesteld. Uiteraard blijft de beste optie nog altijd om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten, zoals @PauwerfulĀ adviseert. Lukt het je niet zelf om een kabel te trekken, dan kan een servicemonteur langs laten komen om dit voor jou in orde te maken. Voor ā‚¬ 60,00 komt de KPN servicemonteur 45 minuten bij je langs.Ā Vooraf zal de monteur een inschatting maken van de tijd die hij bezig is. Na 45 minuten wordt er ā€œmeerwerkā€ gerekend: ā‚¬ 15,00 per extra kwartier.Ā Deze kosten zijn exclusief materiaal zoalsĀ kabels, welke de monteur uiteraard wel bij zich heeft.

Je geeft ook aan een oude tv-ontvanger te hebben. Gaat het hier om een Motorola tv-ontvanger? Zo ja, dan heb je inderdaad een oude en kan deze vervangen worden. Je kunt dit zelf regelen via onze servicetool voor het omruilen van de tv-ontvanger. Het lijkt misschien een beetje gek, want deze tool is eigenlijk gemaakt om te controleren of jouw tv-ontvanger geschikt is voor Netflix. Netflix kan niet ontvangen worden op de Motorola tv-ontvangers, dus de servicetool zal deze tv-ontvangers automatisch omruilen. Maak je zelf geen gebruik van Netflix? Maakt niet uit. We gebruiken de servicetool in dit geval enkel om te controleren of jouw tv-ontvanger oud genoeg is om vervangen te worden. Mocht je een andere tv-ontvanger in gebruik hebben, dan kunnen we deze niet zomaar omruilen. Kijk dan eerst of je met behulp van onze servicetoolĀ Problemen & Storingen TV het probleem kan verhelpen.