Skip to main content

na jaren prima werking deed de draadloze verbindingsset het niet meer althans beneden in huiskamer (boven deed hij het nog gewoon) ; echt alles geprobeerd maar niets helpt (de devolo makar geen verbinding; huisje brand rood of helemaal niet); nu al weken de kabel door de kamer naar de experia; dan doet tv het uiteraard maar is niet de oplossing; iemand enig idee?

Hallo @hham welk type Devolo heb je van KPN, de 1200, de 650 of een nog ouder model?

Bij Devolo kun je de ‘cockpitsoftware’ downloaden om de Devolo's te beheren.

Daartoe laat je 1 Devolo bij het modem aangesloten zitten en de andere Devolo sluit je rechtstreeks bekabeld op een PC/Laptop aan, dan kun je beide beheren, resetten, van nieuwe firmware voorzien enz.

 


heb zowel de 1200 als de 650 en op alle manier proberen te koppelen; het ex boven werkt naar behoren maar als ik die beneden in stopcontcat doe dan doet hij het bijvoorbeeld niet; hetgeen jij zegt heb ik nog niet gedaan


Hallo @hham zorg er wel voor dat de 1200 bij het modem aangesloten zit.

Hoeveel heb je er dan in totaal in gebruik? 3 of 4, bij 4 gaat het gegarandeerd fout.

 


idd de 1200 in de meterkast en 2 anderen (boven en beneden)


Hoi @hham, welkom op ons forum!
De DVS adapters zijn per definitie wat lastig om in te stellen maar als je verschillende types gebruikt wordt het nog even een stukje lastiger.
Ik raad dan ook echt aan de Devolo cockpit eens te proberen die JanD noemt. Dat programma is gratis en maakt het hele instellen en onderhouden een stuk makkelijker en overzichtelijker! Je kunt deze hier downloaden: devolo Cockpit downloads


heb cockpit gedownload en devolo beneden toegevoegd en gekoppeld via security code en dat lukte niet maar ik had nog een devolo en daar lukt het wel bij !!!  ;  het werkt dus nu weer en hopelijk gedurende lange tijd ; dank voor meedenken en input


euvel is dus weer terug; ondanks dat cockpit allemaal groene lampjes geeft, geeft develo (bij de experia) een roodlampje en de tv hapert continu en valt weg :rage:


euvel is dus weer terug; ondanks dat cockpit allemaal groene lampjes geeft, geeft develo (bij de experia) een roodlampje en de tv hapert continu en valt weg :rage:

Het beste blijft ook de tv-decoder rechtstreeks bekabeld op het modem aan te sluiten.


Hoi @hham, welkom op ons forum!
De DVS adapters zijn per definitie wat lastig om in te stellen maar als je verschillende types gebruikt wordt het nog even een stukje lastiger.
Ik raad dan ook echt aan de Devolo cockpit eens te proberen die JanD noemt. Dat programma is gratis en maakt het hele instellen en onderhouden een stuk makkelijker en overzichtelijker! Je kunt deze hier downloaden: devolo Cockpit downloads

 

Als het met de Devolo cockpit niet goed te krijgen is wordt het wel lastig.
Zoals JanD hierboven al noemt is de kabel natuurlijk altijd de beste oplossing.

Voor de draadloze verbinding zou je nog kunnen kijken of je iets van een stoorzender kunt vinden op je lichtnet.
Hierover meer in de onderstaande topics:

 


Ik kijk nu 10 jaar met behulp van PLC Adapters. Ook bij mij kreeg ik 2 avonden achtereen geen beeld meer op de TV. Op avond 1 pluggen uit het stopcontact genomen. Router gereset en beeld kwam weer terug. Op avond 2 weer geen beeld. In paniek de Devolo's Magic 2 Wifi next besteld. Een uur lang druk geweest om de tv beelden weer terug te krijgen. Ja hoor PLC's AV1200 van TP Link naar fabrieksinstellingen gebracht en tv ontvanger ook naar fabrieksinstellingen gezet.TV beeld kwam weer terug. Uiteindelijk had ik de nieuwe Debolo's niet hoeven aanschaffen want alles bleef werken. De Adapters waren eigenlijk nooit eerder uitgevallen. Belasting stroomnetwerk was niet veranderd. Een raadsel dus waarom de Adapters 2 maal achtereen uitvielen. 

De nieuwe Debolo's werken wel stukken sneller. Achteraf was de WiFi overbodig. Mijn router voorziet het hele huis van een snelle verbinding. 

 

Oplossing in mijn geval terug naar fabrieksinstellingen brengen van de Adapters. 


Vandaag 1,5 uur bezig geweest met de 5 devolo’s (had hetzelfde probleem: de devolo’s herkenden elkaar niet meer: rode led knipperde of soms gewoon een witte led). Wat helpt is de devolo’s in een wandcontactdoos te steken die vlak bij elkaar liggen (zelfde groep) en ze dan te pairen (of ze allemaal aan elkaar te koppelen, dus steeds een devolo in de andere steken). Ze herkennen elkaar dan veel sneller. En daarna de devolo’s weer op de juiste plaats in de woning aan te brengen. Als het goed is brandt de led dan vrij snel weer wit. Dan de devolo cockpit  activeren: staan ze er niet op weergegeven dan de betreffende devolo’s handmatig toevoegen met de unieke beveiligingscode achter op de devolo’s (ook de tussenstreepjes invoeren). Als het goed is moeten de devolo’s  dan weer zichtbaar zijn op de cockpit en het weer doen.


Je hebt geluk dat het is gelukt om het werkend te krijgen. Drie is eigenlijk wel het maximale aantal. Overigens is geen draadloze verbindingset het allerbeste 😉.Â