Skip to main content

Ik weet het niet zeker, maar is deze switch geschikt voor de tv kastjes van KPN?

Zo ja, dan kunnen klanten bij de Action en relatieve goedkope switch kopen.

Zo nee, dan heb ik helemaal niets gezegd.

 

Igmp snooping is een must he!!


'k Heb even gezocht, en dit blijkt een TP-Link budget model te zijn. Ik kan niet direct iets vinden over IGMP Snooping, maar ik zie wel dit op Tweakers:

Voor slechts 10,- bij Action erg goed. Heb nu gelijktijdig Kodi, SmartTV, laptop en KPN iTV aangesloten op deze Switch. Nota bene internet via een gigabit snelheid TV Verbindingset (want geen utp-kabel in slaapkamer). Geen issues. Ding zal dus IGMP Snooping moeten ondersteunen, anders zou storing hebben. Top dus.

Ondersteunt, volgens de reviews daar, ook IPv6. Lijkt mij al met al geen miskoop voor een tientje. 


Heb deze ook even in mijn handen gehad. Is echt  zo'n hoekje waar ik altijd voorbij wandel. Nee niet mijn ding, voelt veelste ligt alsof er niks in de doos zit, veelste veel plastic en dat voelt goedkoop. En ja hoelang gaat het mee,…

Voor een beetje capabel netwerk moet je relevante zaken zoals een switch, docking station of andere noodzakelijke randapparatuur gewoon zoveel mogelijk volledig of deels van metaal hebben. Misschien een gevoelskwestie. Maar je wilt denk ik toch wel wat deugdelijk materiaal in huis hebben.

 

Klikkie! Was al eerder een topic van.

 

Actie


Ik weet het niet zeker, maar is deze switch geschikt voor de tv kastjes van KPN?

Zo ja, dan kunnen klanten bij de Action en relatieve goedkope switch kopen.

Zo nee, dan heb ik helemaal niets gezegd.

 

dat meen je toch niet dat je zoiets in wil zetten in je netwerk ?

ga gewoon voor een goed product en neem bijvoorbeeld deze ik raad altijd aan goede producten te gebruiken in een netwerk

het zelfde geldt ook voor utp kabels enz. bespaar hier niet op

gaat niet werken (als deze het is)  deze switch heeft geen igmp snooping

niet alles geloven wat op tweakers reviews staat :wink:

 


Waarom niet eigenlijk, als die geen igmp ondersteunt is die inderdaad niet de beste voor je netwerk, als je ook TV er op wilt gebruiken, maar voor een simpel netwerkje thuis, prima dingetje.


Waarom niet eigenlijk, als die geen igmp ondersteunt is die inderdaad niet de beste voor je netwerk, als je ook TV er op wilt gebruiken, maar voor een simpel netwerkje thuis, prima dingetje.

de vraagstelling met itv van kpn met die switch antwoord nee helaas


Als je er alleen TV ontvangers op aansluit gaat die ook prima werken, zolang je maar niet combineert met een internet aansluiting.


Als je er alleen TV ontvanger op aansluit gaat die ook prima werken, zolang je maar niet combineert met een internet aansluiting.

waarom zou je dan een switch inzetten voor een tv ontvanger

 

 

 


voor een goed netwerk kun je het beste deze nemen

deze switch werkt itv als internet goed af

je kunt die netgear switchen ook kopen via een andere weg maar let dan op die E op het eind

@Doornekamp33als je een 5 poort switch (zonder igmp snooping) gebruikt om 4 ontvangers bijvoorbeeld gekoppeld aan de experiabox werkt dat uiteraard prima

 


Als je er alleen TV ontvangers op aansluit gaat die ook prima werken, zolang je maar niet combineert met een internet aansluiting.

waarom zou je dan een switch inzetten voor een tv ontvanger

 

 

 

Als je bijvoorbeeld 3 ontvangers op de router heb zitten, switch er naast en alleen de TV er in zou een optie kunnen zijn.


Als je er alleen TV ontvangers op aansluit gaat die ook prima werken, zolang je maar niet combineert met een internet aansluiting.

waarom zou je dan een switch inzetten voor een tv ontvanger

 

 

 

Als je bijvoorbeeld 3 ontvangers op de router heb zitten, switch er naast en alleen de TV er in zou een optie kunnen zijn.

dan zijn er goedkopere oplossingen 100mbit switchen die bij grofvuil liggen

immers werkt de itv ontvanger van kpn nog op 100mbit max (ook de vip5202)


Klikkie! Was al eerder een topic van.

gaat niet werken (als deze het is)  deze switch heeft geen igmp snooping

Ha, goede punten. Deze heeft inderdaad géén IGMP snooping. Waardoor hij niet aan te raden is voor gebruik met onze interactieve tv. Het kan goed gaan (wat waarschijnlijk ook de Tweakers review verklaart) die ik zag maar eindigt over het algemeen met haperingen. En dan is het zonde als je dan alsnog weer een andere moet kopen. Dan kun je beter in één keer een model kopen dat wel IGMP snooping heeft. De Netgear GS105e die Peter ook al linkte is dan een mooi alternatief.

voor een goed netwerk kun je het beste deze nemen

deze switch werkt itv als internet goed af

je kunt die netgear switchen ook kopen via een andere weg maar let dan op die E op het eind

 

Heb je géén iTV, en wel een krap budget, dan kun je deze prima gebruiken.


Ik heb geen switch nodig maar met een 50mbit lijn lijkt mij dit een leuk prijsje.


Ik heb geen switch nodig maar met een 50mbit lijn lijkt mij dit een leuk prijsje.


en wat heeft een switch met een 50mbit lijn te maken ?


Voor een standaard netwerkje is het wel te gebruiken,maar anders kan je beter 1 uit deze lijst nemen: Netwerk switches vergelijken & kopen - Tweakers


Voor een standaard netwerkje is het wel te gebruiken,maar anders kan je beter 1 uit deze lijst nemen: Netwerk switches vergelijken & kopen - Tweakers 


gewoon die nemen die kpn ook tekoop aanbied netgear met de E op het eind

niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

 

 


niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

Dat kan ik me niet voorstellen. Sterker nog, dat is niet zo. De TP-Link SG105E kan zijn IP adres gewoon van de DHCP server krijgen.


niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

Dat kan ik me niet voorstellen.

Ik heb deze Tp-link liggen 

En er zit een af fabriek een vast ip ingesteld 

Als deze op dhcp is gezet en dan een fabriek reset doet staat deze weer op 192.168.0.1 

 

 


niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

Dat kan ik me niet voorstellen. Sterker nog, dat is niet zo. De TP-Link SG105E kan zijn IP adres gewoon van de DHCP server krijgen.

 


mijn advies aan iedereen neem een netgear switch met de E op het eind

dat je voorbereid bent in de toekomst dat gemixt aansluiten met itv geen problemen kunnen opleveren

 


niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

Dat kan ik me niet voorstellen.

Ik heb deze Tp-link liggen 

En er zit een af fabriek een vast ip ingesteld 

Als deze op dhcp is gezet en dan een fabriek reset doet staat deze weer op 192.168.0.1 

Je kunt hem gewoon op DHCP instellen en daarmee is het dus niet zo dat deze een vast IP adres heeft op 192.168.0.1.


niet voor die TP-Link TL-SG105E gaan die heeft vast ip adres op 192.168.0.1

Dat kan ik me niet voorstellen.

Ik heb deze Tp-link liggen 

En er zit een af fabriek een vast ip ingesteld 

Als deze op dhcp is gezet en dan een fabriek reset doet staat deze weer op 192.168.0.1 

Je kunt hem gewoon op DHCP instellen en daarmee is het dus niet zo dat deze een vast IP adres heeft op 192.168.0.1.


deze staat vast op 192.168.0.1 af fabriek en ook na een reset komt deze OOK op 192.168.0.1

het is een feit @wjb uit eigen ervaring met een conflict met mijn r9000 router kwam ik hier achter

google maar eens of ga gewoon naar tp-link en kijk de handleiding eens in

voordat je weer wat roept OOO nee je wil weer gelijk hebben zoals altijd op het kpn forum

 

 


Je kunt hem gewoon op DHCP instellen en daarmee is het dus niet zo dat deze een vast IP adres heeft op 192.168.0.1.

deze staat vast op 192.168.0.1 af fabriek en ook na een reset komt deze OOK op 192.168.0.1.

Maar daarmee staat het IP adres toch niet vast op 192.168.0.1 of wel soms?

Lees nu toch eens wat ik schrijf, gewoon éénmalig op DHCP instellen en klaar is kees. Dat hij af fabriek met dat IP adres geleverd wordt zal best zo zijn, maar daarmee staat het IP adres niet vast op dat IP adres.

Overigens gaat ook mijn voorkeur uit naar Netgear maar dat staat los van deze discussie.


Je kunt hem gewoon op DHCP instellen en daarmee is het dus niet zo dat deze een vast IP adres heeft op 192.168.0.1.

deze staat vast op 192.168.0.1 af fabriek en ook na een reset komt deze OOK op 192.168.0.1.

Maar daarmee staat het IP adres toch niet vast op 192.168.0.1 of wel soms?

Lees nu toch eens wat ik schrijf, gewoon éénmalig op DHCP instellen en klaar is kees. Dat hij af fabriek met dat IP adres geleverd wordt zal best zo zijn, maar daarmee staat het IP adres niet vast op dat IP adres.

Overigens gaat ook mijn voorkeur uit naar Netgear maar dat staat los van deze discussie.

Hij staat vast op 192.168.0.1 uit de winkel 

Einde discussie 


Je kunt hem gewoon op DHCP instellen en daarmee is het dus niet zo dat deze een vast IP adres heeft op 192.168.0.1.

deze staat vast op 192.168.0.1 af fabriek en ook na een reset komt deze OOK op 192.168.0.1.

Maar daarmee staat het IP adres toch niet vast op 192.168.0.1 of wel soms?

Lees nu toch eens wat ik schrijf, gewoon éénmalig op DHCP instellen en klaar is kees. Dat hij af fabriek met dat IP adres geleverd wordt zal best zo zijn, maar daarmee staat het IP adres niet vast op dat IP adres.

Overigens gaat ook mijn voorkeur uit naar Netgear maar dat staat los van deze discussie.

Hij staat vast op 192.168.0.1 uit de winkel 

En daarmee staat hij dus niet vast op 192.168.0.1.