Skip to main content

Ik weet het niet zeker, maar is deze switch geschikt voor de tv kastjes van KPN?

Zo ja, dan kunnen klanten bij de Action en relatieve goedkope switch kopen.

Zo nee, dan heb ik helemaal niets gezegd.

 

Trashed reactie, want tegen de huisregels

 

@peter-keetfm, Met alle respect maar je wil toch hopelijk niet beweren dat die TP-Link geen ander IP adres kan krijgen of wel soms?

Welnu, zie daar, het IP adres staat dus niet vast op 192.168.0.1, dat is alles wat ik beweer en dat klopt toch echt helemaal.


Ondersteunt, volgens de reviews daar, ook IPv6.

Naar mijn weten zou iedere ‘reguliere’ switch zou overweg moeten kunnen met IPv6, in ieder geval in de communicatie tussen apparaten. Switches communiceren namelijk op layer 2 van het OSI-model, de Data-link layer, hierop wordt standaard gecommuniceerd middels mac-adressen. Bij layer 3 switching is het een ander verhaal, hier wordt op Network Layer niveau gecommuniceerd en daar komt een IP-adres wel weer om de hoek kijken. In een thuissituatie zal je layer-3 switching niet tegenkomen behalve op router-niveau. Layer-3 switches zijn namelijk een stuk duurder dan de ‘klassieke’ layer 2 switches.


De 192.168.0.1. is een fallback ip voor als deze in dhcp geen andere ip adres krijgt toe gewezen !Hoe het exact zit als je een vast ip  wil gebruiken weet ik zo niet ,want ik gebruik zelf DHCP en bij mij valt deze in de 192.168.2.1.  reeks.

ps ik gebruik dus de V5 versie van de SG105E .


De 192.168.0.1. is een fallback ip voor als deze in dhcp geen andere ip adres krijgt toe gewezen !Hoe het exact zit als je een vast ip  wil gebruiken weet ik zo niet ,want ik gebruik zelf DHCP en bij mij valt deze in de 192.168.2.1.  reeks.

Dhcp moet je handmatig inschakelen bij deze switch 

Ik had een conflict met de r9000 router die ook op 192.168.0.1 zit 

Via Google en de handleiding kun je het vinden dat deze een vast ip adres heeft (uit de winkel) 


Via Google en de handleiding kun je het vinden dat deze een vast ip adres heeft (uit de winkel) 

En zelfs dat is niet meer correct, de handeliding (pdf) vermeldt immers het onderstaande.

 


Ongepaste berichten zijn bijgewerkt of verwijderd. De discussie kan met het in acht nemen van de huisregels worden voortgezet. 


Via Google en de handleiding kun je het vinden dat deze een vast ip adres heeft (uit de winkel) 

En zelfs dat is niet meer correct, de handeliding (pdf) vermeld immers het onderstaande.

 

Ik spreek uit ervaring (zelf mee gemaakt) 

Ik hou er bij deze over op 

Geen zin die eindeloos discussie wjb 

En geen zin in om dit topic nog meer te vervuilen 

Ik raad iedereen aan die een switch nodig heeft voor een netgear met E op het eind

Die kpn verkoopt bijvoorbeeld dan heb je zekerheid dat het goed werkt 


Niet alles van Tweakers geloven

Vast ip adres out of the box

En uit ervaring en conflict met mijn router (192.168.0.1) zit er in die Tp-link een vast ip ingesteld

Het zal beter zijn als out of the box het ip verkrijgen van de dhcp server aan staat

En niet vast ip 192.168.0.1

 


Vast ip adres out of the box

Tegenwoordig niet meer!!!

Bron (pdf).


Vast ip adres out of the box

Tegenwoordig niet meer!!!

Bron (pdf).

Je hebt gelijk zeker ik heb de v1 dat zou het zijn 

Je hebt gelijk 

Of heb ik ook gelijk 🍺👍 uit ervaring van dat onding

Gebruik het niet meer 


Ik heb de 8 poorts versie van TP-Link, 2×, en die doen het prima hoor.


Ik heb de 8 poorts versie van TP-Link, 2×, en die doen het prima hoor.

Ja zeker als eenmaal het vaste ip op dhcp verkrijgen van dhcp server dan is het een goede switch 

Alleen na een fabriek reset kwam ik in de problemen met de v1 dan 

Maar volgens wjb opgelost bij de latere types 


Ik heb de 8 poorts versie van TP-Link, 2×, en die doen het prima hoor.

Nick Tp-link heeft goede netwerk producten

Ik zelf heb Tp-link omada

De problemen wat ik omschreven heb gaat om de 5p v1 model 

 


Ik heb de 8 poorts versie van TP-Link, 2×, en die doen het prima hoor.

Ja zeker als eenmaal het vaste ip op dhcp verkrijgen van dhcp server dan is het een goede switch 

Nou.... het is een rommeltje hoor. Ik heb vlans ingesteld. Daarbij is het eigenlijk de bedoeling dat de switchen zelf met hun webinterface op het LAN blijven. Maar ze waaieren overal heen.

Kijk, 2 zitten er nu in het 10.50.75.x subnet, wat absoluut niet de bedoeling is. Ze zijn nu dus niet bereikbaar via de domeinnaam switch1.lan of switch5.lan. switch2.lan is een Netgear maar die doet het momenteel ook niet. Niet te beschieten. Waar die zit weet ik niet. Switch3 en 4.lan doen het wel. Zolang je maar niet op de webinterface moet wezen gaat alles goed. Maar als je erop wilt inloggen, dan moet je ze eerst ff van de stroom af halen. Ook de Netgears meestal. 


Ik heb de 8 poorts versie van TP-Link, 2×, en die doen het prima hoor.

Ja zeker als eenmaal het vaste ip op dhcp verkrijgen van dhcp server dan is het een goede switch 

Nou.... het is een rommeltje hoor. Ik heb vlans ingesteld. Daarbij is het eigenlijk de bedoeling dat de switchen zelf met hun webinterface op het LAN blijven. Maar ze waaieren overal heen.

Kijk, 2 zitten er nu in het 10.50.75.x subnet, wat absoluut niet de bedoeling is. Ze zijn nu dus niet bereikbaar via de domeinnaam switch1.lan of switch5.lan. switch2.lan is een Netgear maar die doet het momenteel ook niet. Switch3 en 4.lan doen het wel. Ze functioneren wel goed. Zolang je maar niet op de webinterface moet wezen. Want dan moet je ze eerst ff van de stroom af halen.

Oei ik heb dan voor de omada gekozen met controller dat werkt mooi met access points 

De router heb ik nu nog fritzbox 5490 fiber voor afhandeling itv en telefoon de r9000 is nu nog de router voor internet 

Het tp-link omada systeem werkt wel goed 

Zitten ook nog wat netgear switches achter