Skip to main content
Beantwoord

Digitale ontvanger defect

  • March 10, 2020
  • 7 reacties
  • 342 keer bekeken

Ik heb via de chat contact gezocht met een kpn medewerker omdat onze digitale ontvanger Arris type vip2952 v2 steeds uit valt. Ik heb aangegeven dat de oorzaak zit in een los contact van de ontvanger, ik heb dat gecontroleerd door de ontvanger om te ruilen met een andere ontvanger ,maar toch sturen ze eerst een andere voeding die totaal overbodig is . De ontvanger stopt er mee , voeding valt uit , en dan moet ik de voedingsplug weer heen en weer bewegen en aandrukken dan werkt hij weer even. De vraag is uiteraard waarom ik niet gelijk een andere ontvanger ontvang ?

Beste antwoord door Susan_

@Rudolf43, dat is zeker voldoende. Dankjewel! Ik heb alsnog een nieuwe ontvanger aangevraagd, een ruiling met je huidige. Dus wil je het volgende doen: de tv-ontvanger + stroomadapter in een doos stoppen en hierop het ordernummer schrijven (3886560). Daarnaast ook het retour adres op de doos schrijven: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn.

Donderdag 12 maart na 14.30 kan je dit pakketje met de tv-ontvanger dan omruilen bij de Bruna aan de Boterhoek 94. Neem een geldig legitimatiebewijs mee hiervoor, dan krijg je de nieuwe ontvanger meteen mee! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

  • Auteur
  • Helper
  • March 10, 2020

Ik heb via de chat contact gezocht met een kpn medewerker omdat onze digitale ontvanger Arris type vip2952 v2 steeds uit valt. Ik heb aangegeven dat de oorzaak zit in een los contact van de ontvanger, ik heb dat gecontroleerd door de ontvanger om te ruilen met een andere ontvanger ,maar toch sturen ze eerst een andere voeding die totaal overbodig is . De ontvanger stopt er mee , voeding valt uit , en dan moet ik de voedingsplug weer heen en weer bewegen en aandrukken dan werkt hij weer even. De vraag is uiteraard waarom ik niet gelijk een andere ontvanger ontvang ?

 

Admin: topics samengevoegd


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Rudolf43, welkom! Vreemd dat er dan niet meteen een nieuwe ontvanger gestuurd wordt inderdaad. In sommige gevallen biedt het systeem geen andere mogelijkheid, maar ik kijk graag met je mee. Is er inmiddels al wel een nieuwe ontvanger onderweg trouwens? Zo niet, vul je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Als je meerdere ontvangers hebt, graag ook het serienummer van de defecte ontvanger onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen. 


  • Auteur
  • Helper
  • March 10, 2020

Hoi Marcia ik heb het een en ander ingevuld ter info. Er is geen nieuwe ontvanger onderweg alleen een nieuwe voeding . Ik hoop dat het voldoende is .


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 10, 2020

@Rudolf43, dat is zeker voldoende. Dankjewel! Ik heb alsnog een nieuwe ontvanger aangevraagd, een ruiling met je huidige. Dus wil je het volgende doen: de tv-ontvanger + stroomadapter in een doos stoppen en hierop het ordernummer schrijven (3886560). Daarnaast ook het retour adres op de doos schrijven: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn.

Donderdag 12 maart na 14.30 kan je dit pakketje met de tv-ontvanger dan omruilen bij de Bruna aan de Boterhoek 94. Neem een geldig legitimatiebewijs mee hiervoor, dan krijg je de nieuwe ontvanger meteen mee! 


  • Auteur
  • Helper
  • March 11, 2020

Hoi Susan

Bedankt voor de snelle reactie ik zal gelijk de oude ontvanger en adapter retour sturen .

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • March 14, 2020

L.S

Ik heb nog een vraag , wij hebben een 4k tv en nu heb ik gelezen dat daarvoor een andere ontvanger nodig is . Kan ik ook met de aansluiting die ik heb ,glasvezel, ook 4 k tv ontvangen en zo ja hoe werkt dat dan .?Ik heb wel geen naar mijn inlogpagina bij kan maar daar word ik niet veel wijzer van , hussel staat er niet bij , gaarne nadere info . 

 

M.v.g

R Balk


Forum|alt.badge.img+16
  • March 14, 2020

 Hallo @Rudolf43,
KPN levert inderdaad ook 4K zenders maar dat zijn er slechts 3 (Xite 4K, Lovenature 4k, Insight 4K) voor een meerprijs van €2,50 per maand. Hiervoor krijg je dan ook geschikte 4K ontvangers.
De huidige HD ontvangers die je hebt kunnen prima op die 4K tv aangesloten worden tot een maximale resolutie van 1080i. Als je een smart tv hebt kun je ook via de tv kijken naar 4K series op bijvoorbeeld Netflix (duurste abonnementsoptie netflix vereist).

Als je in MijnKPN kiest voor Producten → Thuis → Onder het blokje abonnementsgegevens kiezen voor Abonnement wijzigen. Hier staan als het goed is alle hussel opties ook tussen, die klik je aan en kies je bij het blok televisie voor Ja, ik wil 4K televisie kijken.