Skip to main content

De zenderweergave op de TV is anders dan op mijn computer/Ipad. Om een voorbeeld te geven:

Op mijn computer heb ik de keuze Sky 60 / 70 / 80/ 90 jaren hits terwijl op TV zenders met Spray aangemerkt worden. Mijn TV en computer zijn op dezelfde modem aangesloten (Experia box V10) dan zou je verwachten dat de weergave op TV dezelfde is dan op mijn computer.

Ik hoor graag, bijvoorbaat bedankt.

Hallo @JWvI ,

De weergave op jouw TV is de officiële huidige weergave zoals het behoort te zijn. Via de app van KPN kun je geen radiozenders ontvangen.  

Hier kun je de huidige zenderlijst bekijken: 

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

https://www.kpn.com/televisie/zenders/radio.htm


De Stingray (afgekort als Sray) zenders zijn hele andere dan die van Sky. Sky krijg je via nederland.fm neem ik aan?

Het aanbod op je tv (het aanbod van kpn; contracten met zenders) is natuurlijk heel verschillend dan wat je via je computer (internet) kunt krijgen. Via KPN (de ontvanger) krijg je alleen de hoofdzenders van de zendergroepen, niet de themakanalen van zenders als Sky of Radio 10.


Bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de gang.


Graag gedaan, Er zijn uiteraard talloze andere apps waarmee je wel radiozenders vanuit de hele wereld kunt ontvangen.  


KPN heeft in de ITV app en tv.kpn.com helemaal geen radio zenders. Dus….

De radiozenders die KPN zélf aanbiedt zijn alleen via de decoder aangesloten op de televisie (en evt. je geluidsinstallatie) te krijgen.

Wat je via je computer kunt krijgen staat los van KPN en dus zullen daar andere (thema)zenders bij zitten.

Via internet kun je 10.000-en radiozenders krijgen. KPN heeft 43 gewone zenders + 50 kanalen van Stingray.


Perfect bedankt voor je reactie


Inderdaad, geen radio vermelding in de app. Wat mij stoort is dat de radio zo stiefmoederlijk door KPN wordt behandeld.

Geen vermelding in de app maar ook:

Geen data doorgifte van programmanamen, actueel gespeelde stukken dus  alles wat je op een normale fm radio kunt zien.

Zelfs geen  zendernamen  op de display, zodat je zonder de TV zenders kunt kiezen

En dan de zenders van Sray, Een zeer slechte keuze, vooral op klassiek of opera. Ik luister er niet meer naar.

Zeer teleurgesteld door de monpolist  KPN

groeten Emlink


@EmLink 

De app gebruik je op een internetapparaat. Via internet kun je, met diverse apps, zelf al 100-en zenders binnenhalen. Er zijn ongelooflijk veel radiokanalen via internet.

Dan is KPN toch wel gek om dat zelf in de app te verzorgen aangezien dat weer rechten kost én dan onze abonnementen ook duurder worden. Dus m.i. goede keuze van KPN.

Overigens heeft ook Ziggo geen radiokanalen in hun app dus met KPN als “monopolist” heeft het niets van doen.