Skip to main content

de digitale tv doet het niet. Ik heb alle procedures doorlopen. Modum opnieuw opgestart kastje 30 sec van het lichtnet af. Geen resultaat. KPN gebeld. 20 min in wachtrij en de moed opgegeven. KPN is onbereikbaar. Echter op site zegt KPN 24/7 bereikbaar te zijn voor technische storingen. Helaas is dit niet mijn ervaring. Wie kan mij verder helpen?

Goedemiddag gratis 0800 0402 bellen kpn. voor oplossing 😀👍


Hallo @Ad P 

 

Heb je wel internet?
Zo niet welke lampjes branden dan nog op het modem en met welke kleur, je mag ook een foto plaatsen, misschien makkelijker.
Heb je misschien een glasvezel modem en heb je die ook al een keer 2 minuten stroomloos gemaakt?

Welke foutmelding krijg je te zien of blijft de TV ontvanger hangen tijdens opstarten?
Welke modem heb je witte Experiabox v8, v9, v10 of v10a of een zwarte Box 12?

Welke ontvanger heb je, staat voorop of op een sticker onderop.


Doet internet het nog wel?


Internet werkt prima. WiFi doet het prima. Andere tv met iTV doet het prima. Echter TV in huiskamer geeft foutmelding 842. Alle procedures doorlopen zonder resultaat. 

 

Admin: titel aangepast


Zit die ontvanger met het probleem wel rechtstreeks aangesloten aan het modem of je gebruik je soms van die DVS kastjes die via het stopcontact werken?

Als je de ontvangers omruilt verhuist het probleem dan mee?


aangesloten via wifi netwerk

 


geen DVS? kastjes. nooit van gehoord

 


aangesloten via wifi netwerk

Gebruikt u de tv ontvanger met witte KPN afstandsbediening? 


aangesloten via wifi netwerk

 

Hoe precies, via een SuperWifi netwerkaansluiting?

Heb je die al eens even van de stroom gehad om ze te herstarten?


Hoi @Ad P, welkom op ons forum!
Heb je het nog werkend kunnen krijgen? Foutcode 842 is in principe de algemene melding dat deze ontvanger geen verbinding heeft met je experiabox.
Als de rest van je verbinding wel werkt en de andere ontvanger ook zullen we het dus ergens moeten zoeken tussen je TV ontvanger en de experiabox. 


@Ad P heb je de oorzaak/oplossing nog gevonden?


Dank Thomas,

Inmiddels met assistentie van KPN service desk voor klein zakelijk (08000403) een reset gedaan van de ontvanger en alles opnieuw opgestart. Dit heeft geresulteerd in volledig herstel van de fout. 

Blij mee.