Skip to main content

Op de slaapkamer is de gids hetzelfde gebleven maar ……… beneden in de woonkamer is er veel veranderd met de weergave van de gids.

Boven staat links bovenin bij de zender een kleine foto en beneden beslaat de foto een groot deel van het scherm. Ook de weergave van de gids is daar ànders. 

Dit is zo sinds er zondagmorgen een “sneeuwscherm” was ontstaan. Heb zelf NIETS aan veranderingen te weeg gebracht dus snap hier NIETS van!

Boven staat links bovenin bij de zender een kleine foto

Heb je boven nog een Motorola vip1853 staan? En beneden misschien een Arris of Arcadyan?

Gefeliciteerd, je bent nu overgezet op het nieuwe tv platform.

Je bent sinds zeer onlangs naar het nieuwe systeem (menu) overgezet. Omdat de Motorola minder rekenkracht heeft dan de andere ontvangers heb je op dat oude beestje nog een "vereenvoudigd” menu, wat best op het oude lijkt. 

Beneden zal er rechtsboven een dia te zien zijn in de gids?


Dank je wel voor je reactie maar ik vond/vind dat “oude beestje” dan toch wel véél makkelijker en duidelijker dan de nieuwe!

 


Ik vind het nieuwe menu, wat je dus écht hebt op de Arris of Arcadyan, dan wel weer veel fijner dat het oude. En ook onder het nieuwe menu heeft de A en de A meer mogelijkheden dan de M met het noodzakelijkerwijs vereenvoudigde menu.

Het is een heel nieuw tv-platform. Het oude was 13 jaar oud en niet meer te innoveren. Dat oude is nu uitgezet; iedereen is nu over op het nieuwe.

De A-tjes bedienen ook sneller dan de M.


@PeterG Jij spreekt over het nieuwe menu maar dat dateert al van eind vorig jaar. En met een nieuwe update eroverheen vanwege de trage werking (in februari).

Dat nieuwe menu heb ik ook al sinds die tijd maar wat @MarianneIda omschrijft herken ik niet, en ik heb een Arcadyan en een Arris (niet de nieuwe 4K).

 


Bedankt voor jullie antwoorden maar zoals ik al schreef, beneden is “de oude versie” met een kleine foto, links boven in het beeld, van het programma en boven dus die nieuwe versie met een grote foto horizontaal over het beeld met een veel kleiner lettertype en andere digitale gids.

Maar ………….. we “leren” het nog wel hoor !!


Hoi @Ward_ 

Marian heeft nog één Motorola 1853 onder de ontvangers. Abonnee's met 1 of meer 1853's zijn pas afgelopen 3 weken omgezet naar het nieuwe platform.

Het gaat namelijk per abonneenummer. Jij had al modernere ontvangers en hebt het nieuwe platform/menu dus al maanden.