Skip to main content

De meterkast (met ISRA2) bevindt zich in ons huis op de begane grond. De woonkamer zit op de eerste verdieping. In de woonkamer zit een standaard tv aansluiting (coax) en een telefoonaansluiting. 

Hoe kan ik mijn digitale 4k tv ontvanger aansluiten zonder een utp kabel naar de meterkast te trekken?

Zonder utp te trekken blijft WiFi over. Dan moet de WiFi verbinding wel sterk genoeg zijn. Of de coax vast tapen aan de nieuwe utp kabel en zo alsnog de buis gebruiken voor een perfecte afwerking. Dus trek de utp in de coax buis. 

Mijn voorkeur gaat uit naar utp.

Succes


Coax of telefoonkabel vervangen door utp.


Zonder utp te trekken blijft WiFi over. Dan moet de WiFi verbinding wel sterk genoeg zijn. Of de coax vast tapen aan de nieuwe utp kabel en zo alsnog de buis gebruiken voor een perfecte afwerking. Dus trek de utp in de coax buis. 

Mijn voorkeur gaat uit naar utp.

Succes

Dat was ook mijn eerste gedachte. Echter mogen we dat niet doen omdat het een huurhuis is. Zou het ook via de telefoonaansluiting in de woonkamer kunnen (stekker naar dsl)? En dan de modem daar op aansluiten. 


Gewoon doen. Bewaar de coax voor als je weer verhuist :wink:

Edit: de telefoonkabel kan ook, maar de V10 moet wel binnen bereik van de isra zijn. Tenminste, dat staat in de voorwaarden. Je kunt 't testen,.. bij mij werkt 't uitstekend, omdat ik het dus ook niet zo heb gedaan als in de voorwaarden :expressionless: ​​​​​​

Mijn V10 hangt precies in het midden van het huis met overal optimale WiFi 


Ik weet niet hoe lang u nog van plan bent om er te blijven wonen. Maar als je nog geen verhuisplannen hebt, dan zou ik het wel gewoon doen. Je maakt er niets kapot mee, je kunt het altijd zo weer herstellen naar de huidige situatie.