Skip to main content

De laatste weken geeft de display geen kanaal meer weer als de ontvanger aanstaat. Ook werk de ontvanger slecht via de afstand bediening als ik in het menu bijvoorbeeld mijn opnames wil bekijken moet ik meestal meerdere keren de OK knop indrukken wil hij wat doen. Ik heb de ontvanger al meerdere keren opnieuw alles laten inladen door hem helemaal uit te zetten dus van stroom af. Zaterdag heb ik hem ook een software update laten uitvoeren hierna leek het display probleem te zijn opgelost maar na een paar minuten viel de display toch weer uit.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedenavond @Bertone, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het geholpen heeft en of het gelukt is?

@Metroboym5

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Hopelijk kunnen u zij aan een nieuwe ontvanger helpen, want dit werkt natuurlijk niet! En hoe is ie aangesloten, bedraad of draadloos?

 


Bedankt voor je reactie..ga dit vandaag proberen. Al heb ik deze al terug gezet naar fabrieksinstelling en is daarna de laatste software geïnstalleerd wat volgens mij hetzelfde is toch? Maar dat mocht niet baten want na een ½ weer de tv weer aanzetten stond de ontvanger weer gewoon op 75% en begon het ritueel weer...De ontvanger uiteraard bedraad en vandaar uit met HDMI naar mijn TV. Overigens tot 2 weken terug nooit last van gehad….word dit opgelost door kpn aan de hand van dit forum? Wilde kpn hierover tel benaderen maar werd door gestuurd naar dit forum…

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/traag-opstarten-tv-ontvanger-519433


Bedankt voor je reactie..ga dit vandaag proberen. Al heb ik deze al terug gezet naar fabrieksinstelling en is daarna de laatste software geïnstalleerd wat volgens mij hetzelfde is toch? Maar dat mocht niet baten want na een ½ weer de tv weer aanzetten stond de ontvanger weer gewoon op 75% en begon het ritueel weer...De ontvanger uiteraard bedraad en vandaar uit met HDMI naar mijn TV. Overigens tot 2 weken terug nooit last van gehad….word dit opgelost door kpn aan de hand van dit forum? Wilde kpn hierover tel benaderen maar werd door gestuurd naar dit forum...

Beste @Bertone, als dit niet werkt kunt u het volgende doen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Deze mensen kunnen je dan verder helpen met eventueel een nieuwe ontvanger. Hopelijk wordt uw probleem dan snel opgelost!

Het kan wel even duren eer ze reageren i.v.m. drukte.

 

 


@Metroboym5 is je probleem verholpen na het advies van @fame29? @Bertone ik heb even een nieuw topic voor je aangemaakt. 


 Vervolg….bij het aanzetten ging deze nu uit zichzelf de software downloaden…? de twee groene voortgang balken en heeft zo’n 20 minuten geduurd.. ging daarna opstarten en dacht hopelijk is het euvel nu verholpen...tv na 10 minuten weer uitgezet en weer aan en wat denk je begint deze weer met 75% word er gek van! Vervolgens gedaan wat @fame29 adviseerde duurt weer zon’n 20 minuten..overigens dezelfde software download wat ik ervoor ook al had. Ben onder tussen jullie maar gaan mailen tijd genoeg...  😤 kan ik meteen de uitslag vast leggen..( denk dat ik die al weet...) mocht het nu weer knudde zijn vind ik het mooi geweest en is er iets niet lekker met de ontvanger en ontvang ik graag een wel goed werkende ontvanger...nou is klaar...Opstarten...weer 75% ppppfffff configuratie geactiveerd en wachten ...nieuwe software beschikbaar gaat nu software downloaden..gaan we weer..weer 2 balken met groene voortgang. Bij nu bijna een uur software aan het downloaden en weer wachten...wachten...welkom terug bij interactieve tv opstarten...75%...tv begint te spelen. Ga nu de tv en ontvanger weer uit zetten en aan...opstarten en zie weer 70% staan en ja begint weer met 75% ben er klaar mee...Nieuwe graag! 


Dat is geen goed teken! Hopelijk kan iemand u nu aan een nieuwe ontvanger helpen, want dit is waardeloos tv kijken zo! Hopelijk wordt het snel opgelost!


In ieder geval bedankt voor je medewerking. Moet ik verder nog actie ondernemen of neemt kpn hierover contact met mij op? 
 

mvg Bertone 


In ieder geval bedankt voor je medewerking. Moet ik verder nog actie ondernemen of neemt kpn hierover contact met mij op? 
 

mvg Bertone 

Graag gedaan! Als ze aan uw topic toekomen, dan gaan ze hier u zeker helpen! Kan wel even duren i.v.m. drukte. Of als het u te lang duurt voor u, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 en zeg ik wil een medewerker spreken of u kunt contact opnemen via de geautomatiseerde chat. Hopelijk heb ik u zo hiermee voldoende geïnformeerd!


Oké bedankt nogmaals 👌😉

 

 


Gezien de tv ontvanger ondanks de reset niet meer aan het werk wil en de verbinding verder helemaal goed is ga ik inderdaad een verzoek indienen om de tv ontvanger te vervangen. Gezien deze verzoeken handmatig moeten worden nagekeken kan het een paar dagen duren voordat je de tv ontvanger ook daadwerkelijk in huis hebt. Laat je het even weten als die in goede orde is aangekomen en werkt? Je krijgt alle relevante informatie in de SMS bevestigd via het bij ons bekende mobiele nummer.


Hi Bram, 

 

Fijn zie deze dan wel verschijnen en hou je op de hoogte. 
 

Mvg Bertone 


Nee mijn probleem is nog steeds niet verholpen ik heb mijn 2e box uit de slaapkamer gehaald die werk gewoon. Dus ik zal een nieuwe box moeten bestellen maar ja hoe doe je dat. Ik kom alleen maar steeds in hulp tools terecht of op dit forum uit er is geen emailadres te vinden.


Goedemiddag @Metroboym5, welkom! Uw probleem zal hopelijk snel verholpen zijn. Bij KPN kan  @Bram_ uw probleem ook in behandeling nemen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling.


@Metroboym5 ik heb gezien de omstandigheden een aanvraag voor je gedaan. Je zult binnen enkele werkdagen een reactie hierop ontvangen. 


Oke al vast bedankt voor de moeite in dit digitale doolhof van KPN.


Ik heb nu ook problemen met mijn tweede digitale box deze reageert erg slecht op mijn afstand bediening en als ik opnames bekijk dan loopt hij steeds even vast. Als ik dan mijn internet snelheid (glasvezel) bekijk dan kom ik op 20 Mbps dus dat is snel genoeg om een goed signaal te streamen. Het is erg vervelend met deze boxen dit alles is begonnen na de nieuwe updates waarin het menu een ander layout heeft gekregen dus mogelijk is deze software niet zo stabiel voor deze boxen. Ik hoop dat deze problemen snel oplossen.


@Metroboym5 hoe heb je de 20Mbit gemeten? Is dat via de wifi of met een directe kabel? En zou je kunnen laten weten hoe het is zodra de nieuwe ontvanger is aangesloten?


Ik heb de 20 mbps gemeten met mijn mobiele app via WiFi. En ik heb geen nieuwe box maar werk nu weer met mijn tweede box uit mijn slaapkamer net heb ik beide boxen opnieuw alle software laten laden compleet met de update. Dit verbeterd niets nog steeds lopen mijn opnames die ik kijk steeds even kort regelmatig vast voor een paar seconden. En de boxen reageren slecht op de afstand bediening soms moet ik de ok knop vasthouden wil er wat gebeuren. 

 


In dat geval heb ik de zaak voor verdere aansturing doorgezet naar de technische dienst. Je mag verwachten binnen enkele dagen op het aangegeven contactnummer bericht te ontvangen. Hoe lang het oplossen precies gaat duren hangt af van de complexiteit van het probleem. We zijn dus in ieder geval voor je bezig! :relaxed:


Bram bedankt voor je reactie.

Ik heb net contact gehad met de helpdesk morgen komt er een andere digitale ontvanger. 

Al vast bedankt voor de service