Skip to main content

Ik kreeg 2 weken geleden een mail van KPN dat mijn ontvanger omgeruild moet worden voor een nieuwer model, omdat deze een jaar of 10 oud is zo onderhand en straks met de nieuwste updates niet meer werkt.

Ik proberen via hun linkje een afspraak te maken voor het omruilen. Kom ik op een website terecht waarbij ze eerst wat gegevens moeten controleren. Daar hebben ze dus schijnbaar mijn oude experia box voor nodig waar wat gegevens uit opgehaald moeten worden. Probleem is dat die box een aantal maanden geleden is overleden en ik die vervangen heb door een hier nog rondslingerende Fritzbox. De door KPN gezochte gegevens kunnen schijnbaar niet via deze modem gevonden worden. Ik heb voor de zekerheid de experia box nog eens aangesloten via een andere stroom adapter, want die bleek kapot te zijn samen met de WiFi die al jarenlang opspeelt, en de tv ontvanger gereset, maar ook daar konden uiteindelijk de gegevens niet verkregen worden.

Dus ik heb een probleem. Als ik die ontvanger niet om kan ruilen dan heb ik eerdaags geen tv meer waar ik uiteindelijk gewoon voor betaal. Kunnen jullie mij op de een of andere manier helpen met het omruilen?

Hi @Mathieu 1976, dank je wel voor jouw bericht. Ik wil graag uitzoeken hoe we er voor kunnen zorgen dat je toch de tv-ontvanger om kunt ruilen. Zou je hiervoor jouw profiel volledig in kunnen vullen en hier een seintje van kunnen geven? Dan ga ik voor je aan de slag!


Modem en TV ontvanger info ingevuld. Dacht dat mijn profiel compleet was.


Dank je wel voor het invullen van het profiel. Ik heb direct een nieuwe tv-ontvanger opgestuurd. Deze ligt morgen na 14.30 uur bij de Primera te Leiden. Zodra het pakket hier is afgeleverd, krijg je ook een sms ter bevestiging. Je mag dan de oude tv-ontvanger en de stroomkabel hiervan in een doos verpakken en meenemen voor de omruil. Als het goed is heb je ook een sms’je ontvangen met meer informatie over de omruil. Voor het omruilen is het ook van belang dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt van de contracthouder.

Ook heb je een sms en een e-mail ontvangen met het abonnementsnummer. Deze heb je, samen met de pincode, nodig om de nieuwe tv-ontvanger te activeren. Mocht je de pincode niet meer weten, dan kun je op de link klikken om een nieuwe pincode te maken. Laat je weten of het gelukt is om de tv-ontvanger om te ruilen en te installeren? Ik hoor het graag van je!

 


Ontvanger opgehaald op het postkantoor en aangesloten. Oude ontvanger is retour. Alles werkt perfect. Bedankt voor de service.


Dank je wel voor de update. Goed om te horen dat alles weer perfect werkt! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Reageer