Skip to main content
Goedemiddag,



Ik heb thuis Alles-in 1 van KPN.

Setup: Experiabox V10 in de meterkast bij KPN line in van het huis

1 tv ontvanger in de woonkamer via sitecom homeplug 500 mbps

1 tv ontvanger op de 2e verdieping van een houten bungalow, via sitecom homeplug 500 mbps



Echter lopen de homeplugs niet over dezelfde "groep" van het electriciteitsnetwerk in huis. Nou las ik dat dat niet ideaal is, maar dat verander ik niet zo makkelijk. Echter merk dat het signaal tussen de verschillende homeplugs, elkaar "kwijt" raken. Wat dus resulteert dat ik de interactieve tv ontvanger boven niet kan gebruiken.



Uitgebreid resetten van de homeplugs, allemaal laten "pairen" in de meterkast, waarna later op hun orginele plek te installeren, heeft geen zin. Ze raken elkaar telkens kwijt.



Nu was ik benieuwd, dat naast de nieuw aangeboden Wifi verbindingsset van KPN, er ook nog andere mogelijkheden zijn, de ontvanger boven via Wifi aan te sluiten. Dus een adapter boven achter de tv ontvanger te laten communiceren met de Experiabox, en deze via LAN dan op de tv ontvanger aan te sluiten.



Iemand ervaring en/of tips en trucs?
Een kabel is gewoon het beste. Draadloos is en blijft altijd gevoelig.
Hoi @Kevin Verkaik . Jammer dat die plugs niet lekker werken.

Je bent, zoals je zelf al schrijft afhankelijk van de 'groepen' en de elektriciteitbedrading . Dat werkt soms perfect, maar het kan ook een lijdensweg zijn.

Ik sluit me bij het advies van @Nick83 aan. Als je jezelf veel kopzorgen wilt besparen, is een netwerkkabel toch de ultieme oplossing.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!