Skip to main content

Sinds we over zijn gezet van xs4all naar kpn techniek is de verbinding slechter en valt de digitale tv regelmatig weg. ongeveer ieder half uur is er een hiccup, foutmelding en die duurt dan ongeveer 20 seconden. heel onprettig.
Als dat is hoe KPN de dienstverlening denkt te kunnen verbeteren door kpn techniek toe te passen, gaat er iets niet goed denk ik. En dan moet je op zoek naar een oplossing…  beste wat ik kan vinden: herstart het apparaat, ja leuk. Dat zal best even helpen, maar niet echt bepaald een garantie dat het dan wel goed gaat.(En hoe lang duurt het, flink langer dan die 20% seconden hiccup) 
En daar had ik voorheen geen last van, dat ik regelmatig moest herstarten. Bovendien heb ik het vrij recent nog gedaan.
En dan wil je je klacht melden... niemand bereikbaar, geen optie een mail te sturen of wat dan ook en ik heb geloof ik 3 keer moeten inloggen voor ik dit bericht kon plaatsen.
Dat het anders wordt, prima, maar slechter??


*admin: afgesplitst van verzameltopic

Beste @Martin Kamans, welkom! Wat jammer om te lezen dat je dit ervaart! Dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Als je je klacht wilt melden, kan je ook nu, gewoon contact opnemen met XS4ALL. Hoewel de techniek naar KPN over is gegaan, is de klantenservice voor jou hetzelfde gebleven. De community kan ook met je meedenken natuurlijk. Dit zijn vooral klanten, net als jij. Zij kunnen dus niet in de systemen, maar ze kunnen je wel van tips voorzien. 


@Martin Kamans welke router gebruikt u? Nog steeds dezelfde als bij xs4all? Een fritzbox? Is de tv ontvanger rechstreeks met de router? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen?


@Martin Kamans welke router gebruikt u? Nog steeds dezelfde als bij xs4all? Een fritzbox? Is de tv ontvanger rechstreeks met de router? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen?

Even los van het feit of de ontvanger wel of niet rechtstreeks aangesloten is etc., daar zou geen verschil mogen zijn tussen XS4ALL en KPN toch (er even van uit gaande dat er dezelfde FritzBox hangt)


Ja, dezelfde router; de situatie met de kastjes is niet veranderd; er hangt een devolo tussen, vanaf de fritzbox; de bekabeling loopt via het stopcontact; zoals ge-installeerd door de xs4all monteur destijds.
Contact opnemen is op zondag avond natuurlijk geen doen ;) 
ik heb gister de tv ontvanger herstart, daarna  niet meer gekeken; dus geen idee hoe het nu is. 

 


@Martin Kamans welke router gebruikt u? Nog steeds dezelfde als bij xs4all? Een fritzbox? Is de tv ontvanger rechstreeks met de router? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen?

Even los van het feit of de ontvanger wel of niet rechtstreeks aangesloten is etc., daar zou geen verschil mogen zijn tussen XS4ALL en KPN toch (er even van uit gaande dat er dezelfde FritzBox hangt)

Neen, het zou geen verschil mogen maken, maar er is kennelijk toch iets wat er voor zorgt dat het nu niet meer lekker werkt.


Ja, dezelfde router; de situatie met de kastjes is niet veranderd; er hangt een devolo tussen, vanaf de fritzbox; de bekabeling loopt via het stopcontact; zoals ge-installeerd door de xs4all monteur destijds.
Contact opnemen is op zondag avond natuurlijk geen doen ;) 
ik heb gister de tv ontvanger herstart, daarna  niet meer gekeken; dus geen idee hoe het nu is. 

Probeer anders toch even tijdelijk een rechstreekse kabel.


Ja, dat werkt vast beter, maar dat was voor heen niet noodzakelijk. Enige wat er veranderd is, is de aanleverende techniek. 
verder praktisch gezien niet zo heel makkelijk, zo’n kabel dwars door het huis.
en dan: joepie dan weet ik dat het beter werkt, en ben ik daarna verplicht hier een kabel te gaan trekken: dan heb ik een probleem opgelost wat ik voor KPN niet had? ok.
Ik kijk het nog even aan. 

Als het probleem blijft, klop ik wel weer aan.


Enige wat er veranderd is, is de aanleverende techniek. 

Waarom denk je dat de aanleverende techniek veranderd is?

Zo ongeveer het enige dat veranderd is, is het administratieve naampje dat van XS4ALL in KPN veranderd is. XS4ALL had een aantal extra diensten maar de basis van XS4ALL en KPN is 100% identiek.

Ik zie dan ook geen enkele correlatie tussen het ontstaan van de problemen en de overgang van XS4ALL naar KPN. Ook mijn eerste verdenking gaat uit naar de "draadloze" verbindingsset.

Wat je in ieder geval kunt proberen is de "draadloze" verbindingsset opnieuw te "pairen" zodat deze zich kan aanpassen aan nieuwe storingsbronnen op het lichtnet.

Een nieuwe telefoonoplader of lamp kan al voldoende zijn om de communicatie tussen de adapters flink te verstoren.


@wjb , Dus dit klopt niet wat er in de OP staat.

XS4ALL gaat dit jaar over naar de techniek van KPN. Vanaf 13 januari worden XS4ALL-klanten in fases geïnformeerd dat het abonnement wordt omgezet.

En dat er nieuwe IP adressen komen heeft daar niks mee te maken, maar even voor jou informatie, TV is van KPN, maar XS4ALL had wel zijn eigen verbindingen met het WWW los van de KPN systemen.


Hi, zowel tv ontvanger als de devolo set is al herstart, sinds de overgang naar KPN.
Maar bedankt voor het meedenken.


Overweeg te stoppen met de draadloze verbindingssets.  Data via een stroomkabel versturen is gewoon slecht!! Daar zijn utp kabels voor. Het is een houtje touwtje oplossing!!


Ja, dat werkt vast beter, maar dat was voor heen niet noodzakelijk. Enige wat er veranderd is, is de aanleverende techniek. 
verder praktisch gezien niet zo heel makkelijk, zo’n kabel dwars door het huis.
en dan: joepie dan weet ik dat het beter werkt, en ben ik daarna verplicht hier een kabel te gaan trekken: dan heb ik een probleem opgelost wat ik voor KPN niet had? ok.
Ik kijk het nog even aan. 

Als het probleem blijft, klop ik wel weer aan.

Of er wel of niet wat veranderd is met de overgang laat ik in het midden. Het zou sowieso voor de draadloze verbindingsset niets uit moeten maken. Het zal toeval zijn dat die nu storing veroorzaken. 


Goed, de hele boel is herstart. en heeft het dus 20 dagen volgehouden. 
en zelfde foutmelding komt weer terug. 

de oplossing op de kpn site is dan ook herstart de boel, doet het probleem zich nog steeds voor? 
dus ik kan nu iedere twee weken de boel een reset geven om dit te voorkomen? en wat betaal ik daar ook al weer voor?
 


Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn @Martin Kamans. Jammer dat je hier opnieuw tegenaan bent gelopen en dat de tips van de community toch niet lijken te werken! Ik denk dat je toch het beste even kunt bellen met de collega's van de klantenservice. Daarnaast kan je de Devolo cockpit eens proberen.Â