Skip to main content

Ik heb mijn abonement aangepast.Ik had twee i-tv ontvangers maar heb dit gewijzigd naar 1 i-tv en 1 digitenne.Nu kreeg ik eerst een mail dat ik twee i-tv decoders moest terugsturen en nu krijg ik opeens 1 nieuwe arris decoder terwijl ik nu geen digitenne heb gekregen.Wat gaat hier mis?

Hey @velp2021! Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Welke ontvanger heb je gekregen? Dan kijk ik of ik een andere adapter kan toesturen. 


hoi @Lisa ,

een ZXV7200.

 


Een nieuwe adapter komt je kant op! :thumbsup:


Een nieuwe adapter komt je kant op! :thumbsup:

top!


Omdat het signaal op mijn digitenne kastje weer slecht is krijg ik een extra antenne opgestuurd,maar hoe werkt dat dan?Ik krijg een koppelstukje om er twee aan te sluiten.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


volgens mij bestaat dat niet eens,Ik kan het in ieder geval niet op het forum vinden.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


maar @Noordzee weet dat vast wel!

 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @velp2021 ,

Normaal gesproken werkt KPN niet met koppelstukjes. 

Mogelijk stuurt KPN jou een nieuwe antenne, de Funke V5. 

Maar die komt dan in de plaats van jouw huidige antenne. 

Eventueel kan je de Funke V5 ook buiten plaatsen met behulp van een buitenmontageset. 

Voor het geval je die nodig hebt : Die kun je hier bestellen :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0


Hallo @velp2021 ,

Normaal gesproken werkt KPN niet met koppelstukjes. 

Mogelijk stuurt KPN jou een nieuwe antenne, de Funke V5. 

Maar die komt dan in de plaats van jouw huidige antenne. 

Eventueel kan je de Funke V5 ook buiten plaatsen met behulp van een buitenmontageset. 

Voor het geval je die nodig hebt : Die kun je hier bestellen :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

Ik heb de funke v5 al.De ontvangst op de zenders 1tm8 is goed maar de overige zenders doen het wat minder goed.


Mijn advies : 

Bestel de buitenmontageset: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0


kan je daar ook een 15 meter kabel voor gebruiken?


Er zit een kabel bij van 10 meter lang. Die kabel is van goede kwaliteit. 


 

Ik heb de funke v5 al.De ontvangst op de zenders 1tm8 is goed maar de overige zenders doen het wat minder goed.

@velp2021 

In afwachting van de buitenmontageset : 

Wil je dan het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

 


 

Ik heb de funke v5 al.De ontvangst op de zenders 1tm8 is goed maar de overige zenders doen het wat minder goed.

@velp2021

In afwachting van de buitenmontageset : 

Wil je dan het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

 

Bedankt @Noordzee !Hij doet het Weer!De adapter ook trouwens @Lisa !


Mooi zo.👍 En graag geholpen natuurlijk…