Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb vernomen via Sat4all dat deze zender gaat stoppen eind van het jaar;

Is al bekend wat er voor in de plaats komt?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes

D-box 

@D-box 

Altijd handig om de bron erbij te vermelden. (op een forum helpen vooral klanten elkaar)

Dit is de bron.

-------------------------  

de vrije fries

Twee documentaire zenders uit de portfolio van Warner Bros. Discovery (WBD) zullen stoppen

 

De operator zal de distributie van Discovery Science- en DTX (Discovery Turbo Xtra) beëindigen.

Beide zenders zenden uit tot 31.12.2023. Zij worden dan zonder compensatie beëindigd. Het einde van deze kanalen geldt voor alle distributieplatforms: satelliet, kabel-tv, OTT/IPTV.

De exploitant heeft televisie exploitanten op individuele markten al geïnformeerd over zijn voornemen om de exploitatie van deze stations te beëindigen.

---------------------------------  


Er komt niets voor in de plaats. De content van Discovery Science wordt deels naar de andere Discovery-kanalen omgezet. En het andere deel komt in eerste instantie via discovery+ en later HBO Max (als discovery+ hierbij wordt toegevoegd) beschikbaar. 


@D-box

Altijd handig om de bron erbij te vermelden. (op een forum helpen vooral klanten elkaar)

---------------------------------  

Hoi @joop2011 

Ik had de bron wèl vermeld: Sat4all 


@D-box

Altijd handig om de bron erbij te vermelden. (op een forum helpen vooral klanten elkaar)

---------------------------------  

Hoi @joop2011 

Ik had de bron wel vermeld: Sat4all 

 

Ik bedoelde ook de link waar het staat erbij vermelden.😉😊


Hier hebben de superusers vorige maand al intern navraag naar gedaan. 

In de Benelux zal het via providers gewoon doorgaan.


@PeterG 

Bedankt voor je info!


Hier hebben de superusers vorige maand al intern navraag naar gedaan. 

In de Benelux zal het via providers gewoon doorgaan.

Dat is inderdaad het geval. Op dit moment zijn er geen plannen bekend dat het in Nederland op zwart gaat. 


Dan zou ik de post van de laatste maanden nog eens nakijken😀


Daar valt echt niks boeiends uit te halen, TvG2016

https://www.sat4all.com/forums/topic/380178-dtx-en-discovery-science-stoppen-met-uitzenden/page/2/