Skip to main content

Wij hebben sinds gisteren een abonnement afgesloten bij Disney+. Echter kunnen wij geen enkele video afspelen. Zodra we WiFi uitzetten en via een 4G netwerk gaan kijken dan doet hij het wel. Ook als we een kabel leggen vanaf het modem naar de tv dan speelt Disney niet af. Disney+ gebeld en die geeft aan dat in dit geval de fout niet bij Disney ligt want de app werkt gewoon. Vermoedelijk blokkeert KPN iets of denkt Disney dat ons IP adres vanuit het buitenland komt. Gekeken of we een VPN aan hebben staan maar dit is niet het geval. Disney verwijst me dus door naar KPN. De klantenservice van KPN geeft aan dat de fout ook niet bij hun ligt. Inmiddels een hele avond en ochtend aan het bellen geweest maar niet geholpen door beide partijen. Iemand enig idee waar het fout gaat en een eventuele oplossing waardoor we wel kunnen kijken? 

Op welk apparaat probeert u af te spelen? U heeft het eerst over wifi uitzetten en 4G, dat klinkt dus als een mobiele telefoon. Maar vervolgens heeft u het over een kabel naar de Experiabox. Dat klinkt als een tv. Wat is het nu? Tv of mobiele telefoon?


Nick, we hebben meerdere apparaten geprobeerd. Op de tv doet hij het niet. Geprobeerd rechtstreeks met een kabel vanaf het modem naar de tv maar dat helpt ook niet. Ook op de Apple TV werkt het niet. Op de laptop ook niet. En op de mobiele telefoon alleen als we WiFi uitzetten en op 4G gaan. Disney geeft dus aan de fout bij KPN moet liggen. Dat KPN iets blokkeert of dat de fout in het IP adres zou moeten zitten. Dat we bij KPN misschien omgeleid worden via een buitenlandse server waardoor Disney denkt dat we niet in Nederland zitten. VPN hebben we niet aan staan dus daar ligt het ook niet aan. KPN geeft aan geen buitenlandse servers te hebben dus die kunnen ook niet verder helpen. 


Hi Bren, welkom hier. 

Gek verhaal wel. Welke locaties zie jij als je hier kijkt? Wij blokkeren dit overigens zeker niet. Zou je het IP-adres dat je daar ziet ook willen toevoegen aan je profiel? Mag onderaan. 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Wat voor verbinding wordt er gebruikt? Een koperlijn of glasvezel en in geval van koper wat voor snelheid? Werken apps zoals youtube wel goed via wifi?


Bren, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Ik heb gisteren een Phillips Smart tv gekocht, ik kan echter de Disney+ app nergens terug vinden. Staat er niet standaard op, maar ook in de app-store, of via de internet browser is het niet te vinden


Ik heb gisteren een Phillips Smart tv gekocht, ik kan echter de Disney+ app nergens terug vinden. Staat er niet standaard op, maar ook in de app-store, of via de internet browser is het niet te vinden

Een tijd geleden moest je heel ver door zoeken. Stond niet in begin als je zocht. Je hebt android tv neem ik aan?


Ik heb gisteren een Phillips Smart tv gekocht, ik kan echter de Disney+ app nergens terug vinden. Staat er niet standaard op, maar ook in de app-store, of via de internet browser is het niet te vinden

Daar KPN niets aan doen. KPN verzorgt de app store van de Philips tv's niet.


Ik heb gisteren een Phillips Smart tv gekocht, ik kan echter de Disney+ app nergens terug vinden. Staat er niet standaard op, maar ook in de app-store, of via de internet browser is het niet te vinden

Daar KPN niets aan doen. KPN verzorgt de app store van de Philips tv's niet.

Forum zal niet alleen voor problemen waar kpn wat aan kan doen zijn denk ik? Elke vraag moet gesteld kunnen worden die een ander wellicht kan beantwoorden. Aantal maanden terug moest ik ook even zoeken. Kwam niet in de eerste hits bij de appstore naar voren. Slechte naamkeuze denk ik.


Philips Android tv zit de Disney app in. De app store van Philips zelf niet


Dankjewel voor je reaktie.. 😁  Ik heb wel de android tv van phillips.. Ik denk dat ik er maar eens een "geleerde" op los ga laten want wat ik ook doe ik vind de app nergens terug. 

In ieder geval bedankt 👍🏻


Heb je een web browser op je tv? Als je op google website naar "disney plus" zoekt staat er een link naar de playstore. Die moet het ook doen. Link openen met playstore als hij erom vraagt.


Dankjewel Raoul, dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de tip!